"Gelezen"...
En als je de hoofdtelefoon opzet, wat vind je dan zelf van de kwaliteit?
Is het nou zo dat iedere eindversterker ongeveer dezelfde kwaliteit laat horen via de hoofdtelefoon?
Doorgaans wel. Tenzij defect.
Ook heb ik vernomen via een video op youtube dat de audio via de hoofdtelefoon een aftapping is van de speaker out.... klopt dit?
Niet helemaal. Maar wel een aftakking op de eindtrappen.
Ik denk in de meeste gevallen dat dat zo is. Wellicht met wat vermogens aanpassingen.
Is de aankoop van een hoofdtelefoonversterker aan te raden?
En waar ga je die op aansluiten dan? (Dit is zowel een praktische als retorische vraag).
Het grootste kwaliteitsprobleem is je hoofdtelefoon zelf.
(Net zoals dat bij speakers ook is. Versterkers wisselen maakt bij normale luistervolumes geen of nauwelijks verschil bij dezelfde instellingen. Speakers (of hoofdtelefoon) wisselen kán grote verschillen opleveren).
Sluit je hoofdtelefoon eens aan op een ander apparaat en luister. Klinkt dat ineens veel beter bij vergelijkbare instellingen? Dan is het zaak om uit te zoeken hoe dat komt.
Er van uitgaande dat je versterker niet defect is:
Ben je op zoek naar een significante verbetering? Koop een betere hoofdtelefoon.
Een hoofdtelefoon versterker gaat kwalitatief gezien dus geen grote verschillen maken.
Maar; wil je je hoofdtelefoon echt veel harder (militair volume standje bloed uit je oren) kunnen zetten zónder dat de versterker aan het clippen gaat, dán kan ik je van harte een hoofdtelefoon versterker aanraden die dat voor je kan.
Deze bijvoorbeeld wordt gebruikt in o.a. radio studio's, waar dj's hun oren eens flink mee kunnen laten doorspuiten.
Deze dingen kunnen hard. Heel erg hard (en ze klinken daarbij nog goed ook).
Maar kom hier later niet miepen dat je fluitende oren hebt dan.
Alles kan stuk.