Full screen "filmpje" weergeven op twee tv's

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-05 11:31
Ik heb twee schermen op een computer aangesloten die beide een filmpje (of eigenlijk een powerpoint presentatie) moeten weergeven in full screen. In eerste instantie had ik dit opgelost door het powerpoint bestand op te slaan als html (blijkbaar kan dat) en dan twee browsers te openen op beide schermen en dan full screen te zetten. Ik had een speciaal scriptje (ben vergeten wat het precies was) om de scroll bar weg te halen en de cursos van de muis te hiden.

Het ging maanden goed maar nu lijkt het powerpoint filmpje via html niet meer te openen in chrome en edge, maar wel in firefox. Maar bij firefox blijft de scrollbar weer staan bij full screen. Ook is het allemaal een beetje omslachtig omdat je telkens twee pagina's moet openen en naar de juiste tv slepen.

Heeft iemand misschien een idee hoe dit op een makkelijkere manier kan werken en wel zodat full screen ook echt full screen is zonder cursors, scroll bars of wat dan ook?

Facts don't care about your feelings

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kun je de output niet als 1 scherm laten weergeven? Dus Windows toets+P en dan kiezen voor dupliceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:52

FreakNL

Well do ya punk?

Dat lijkt me inderdaad de simpelste oplossing en zit gewoon standaard in Windows… Wiel opnieuw uitvinden lijkt me hier bijzonder onhandig.

Of gaat het om verschillende filmpjes?

Of je maakt er een MP4 van…

https://pptsolutions.nl/k...icks/powerpoint-to-video/

[ Voor 35% gewijzigd door FreakNL op 04-08-2021 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

HDMI splitter van 10 euro ertussen en de outputs zijn identiek?

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-05 11:31
sypie schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 21:38:
Kun je de output niet als 1 scherm laten weergeven? Dus Windows toets+P en dan kiezen voor dupliceren?
Het is niet twee keer hetzelfde filmpje!
FreakNL schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 21:41:
Dat lijkt me inderdaad de simpelste oplossing en zit gewoon standaard in Windows… Wiel opnieuw uitvinden lijkt me hier bijzonder onhandig.

Of gaat het om verschillende filmpjes?

Of je maakt er een MP4 van…

https://pptsolutions.nl/k...icks/powerpoint-to-video/
Dat had ik ook geprobeerd, maar je kan ook niet twee keer een filmpje full screen draaien. Stel ik deed op één scherm VLC full screen en de ander media player full screen dan ging het raar doen.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
YoshiBignose schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:21:
Je kunt er een uitroepteken achter zetten maar dat geeft geen zin. Het zou veel handiger zijn dat je meer informatie geeft die hier van toepassing is. Nu moeten er veel vragen gesteld worden om ergens een keer bij de kern van het probleem uit te komen. Zie je antwoord op de vraag om er een mp4 van te maken. Dat soort vragen kun je heel eenvoudig voorkomen door info te geven over je systeem, software, wat je geprobeerd hebt en wat de resultaten waren van je probeersels. (Volgens mij stond er bij het openen van dit topic ook een vragenlijst die je zo in kon vullen, dat is niet voor niks zo bedacht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:23

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Als firefox nog wel werkt, kan je die toch ook 2x in kioskmode draaien.

[ Voor 11% gewijzigd door DukeBox op 06-08-2021 10:33 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-05 14:29

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

YoshiBignose schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 10:21:
[...]

[...]
Dan kies je toch voor Extend en niet voor Duplicate? 2x Powerpoint of VLC player opstarten en op elk scherm een instance en dan full screen weergeven.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Heeft die computer niet gewoon powerpoint?

Ik weet dat veel scholen e.d. ook gewoon een powerpoint presentatie op de informatieschermen hebben draaien, die vaak door iemand 's ochtends met de hand (waar nodig) aangepast en opgestart wordt in de presentatiemodus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:57
In PowerPoint aangeven dat de presentatie Windowed (dus niet full screen) moet draaien en dan verslepen naar het scherm waar je het wilt afspelen?
Pagina: 1