Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRAI.7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:18

KRAI.7

Bwoah...

Topicstarter
Hallo allemaal!

Onlangs ben ik begonnen met mijn nieuwe baan! Hiervoor heb ik een laptop gekregen, een Dell Latitude 5510. Deze bevat een enkele Thunderbolt 3-poort en enkele andere poorten (HDMI, USB-A, ethernet). Graag wil ik twee schermen aansluiten op deze laptop.

Nu weet ik dat mijn huidige schermen (2x Dell U2414H) daisychaining ondersteunen. Wat ik graag zou willen weten is of het volgende werkt:

Dell Latitude 5510 - USB-C naar DisplayPort kabel - DisplayPort In Dell Monitor 1 - DisplayPort Out Dell Monitor 1 - DisplayPort kabel - DisplayPort In Dell Monitor 2.

Wat heb ik zelf al gevonden? Nou… Een hoop situaties waarin een soortgelijke vraag wordt gesteld, maar dan bij MacBooks. En ik weet dat deze sowieso geen daisychaining/MST ondersteunen. Of situaties waarin er monitoren worden aangedragen die geen daisychaining ondersteunen. Misschien Google ik verkeerd, maar ik kon niet precies vinden wat ik zocht. Ook een zoektocht op Tweakers gaf me niet het antwoord waar ik naar zocht helaas.

Wie helpt mij uit de brand? Ik heb helaas geen USB-C naar DisplayPort kabel, anders had ik het uiteraard wel even geprobeerd.

Bedankt alvast! :)

Marco

Beste antwoord (via KRAI.7 op 07-08-2021 17:44)

• Motormouz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-06 13:20
Zowel Dell als Intel zeggen dat het zou moeten werken. De laptop ondersteunt DisplayPort alt-mode over USB-C en alle Intel Core 4th Gen en nieuwer hebben ondersteuning voor MST. Dus voor die paar euro voor een adapter zou ik de gok wagen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Motormouz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-06 13:20
Zowel Dell als Intel zeggen dat het zou moeten werken. De laptop ondersteunt DisplayPort alt-mode over USB-C en alle Intel Core 4th Gen en nieuwer hebben ondersteuning voor MST. Dus voor die paar euro voor een adapter zou ik de gok wagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Thunderbolt / USB-C / DiaplayPort is zo'n ontzettende chaos, het zou mij verbazen als je het werkend krijgt en stabiel werkend houdt.

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3ddie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:25
Ik heb exact dezelfde schermen, 3 stuks onderling verbonden met DP kabels. Zowel op mijn werk laptop (Dell XPS 15) en mijn eigen laptop (Asus zephyrus g14) werkt het perfect met een usb-c naar DP kabel.
Kabel kost wel wat, maar ik vind het het zeker waard, ik heb deze gekocht.

[ Voor 16% gewijzigd door 3ddie op 04-08-2021 22:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KRAI.7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:18

KRAI.7

Bwoah...

Topicstarter
Bedankt allen! Ik ga het eens proberen.

@3ddie Inderdaad een prijzige kabel, maar ik zie dat er ook een variant is van 1 meter. Dat is voldoende dus denk dat ik die maar bestel dan. :-)