Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Loxone intercom

Pagina: 1
Acties:

• Eustace
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-10 18:49
Voor de nieuwbouw van mijn woning ben ik mij aan het oriënteren omtrent de domotica. Ik neig nu naar een netwerk van Loxone maar de nieuwe intercom die ze aanbieden vind ik wat vreemd.

Het betreft de volgende module: https://shop.loxone.com/nlnl/intercom-wit.html

Wat ik wat gek vind is dat de module die aan de buitenwand gemonteerd wordt een rechtstreekse verbinding heeft met het interne netwerk. Zie ook het filmpje dat op de site aangeboden wordt.

Ik snap dat het handig is en wellicht ook noodzakelijk omwille van de videostream maar is dit wel veilig? Zou een hacker met een laptop en speciale netwerk kabel niet zo mijn netwerk op kunnen?

Wat zijn jullie ideeën hierover?

• W1B
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 10-11 13:57

W1B

@Eustace Goede vraag. Ik ben zelf ook aan het oriënteren voor een nieuw te bouwen woning en kampte met hetzelfde. Als ik het zo lees dan zit er sowieso een online status melding op. Ook is er een optie voor sabotage, maar het is mij niet duidelijk wat je daarmee kunt. Wellicht zou je een trigger in kunnen bouwen dat zodra de intercom status offline gaat, je een dedicated switchje uitschakelt waarmee LAN is verbonden om te voorkomen dat ze via die UTP buiten je netwerk op kunnen.

Sowieso moet hij qua spanning gescheiden worden van de rest.

https://www.loxone.com/nlnl/kb/intercom/

Woning in aanbouw, 11100wp JA Solar, SolarEdge SE16K, WKO (STES) 7500L, Daikin Altherma 14kW, Daikin Altherma WP Boiler 260L, Innova fan coils

• Eustace
Hmm ja ik zou er een kleine router aangesloten op een Loxone stopcontact tussen kunnen zetten.

Een ander idee is om ook een Mac adres filter aan op te knopen. Maar then again, mac adressen zijn prima te spoofen.

Zal er ook iets van een cliënt/server certificaat zijn op deze module? Ik kon daar niks over vinden. En zo ja, kan je dat certificaat dan ook uitlezen uit de module om zo alsnog met de laptop binnen te komen?

• Joost04
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 04-10-2022
Goedemorgen allemaal,

Vorige week is bij mij de nieuwe Loxone intercom geïnstalleerd. Na lang wachten had ik er hoge verwachtingen van. Ik heb zelfs mijn Doorbird intercom verkocht voor de nieuwe Loxone intercom. Maar wat een belabberde kwaliteit. Als het donker is zie je nauwelijks iets. Ook overdag is de camera slechter dan een deurbel van 5 tientjes. Op je telefoon krijg je veel te laat een melding. Niet zoals Loxone het aangeeft. Je kunt dus nooit reageren met de standaard teksten die je instelt. Want de melding krijg je vaak pas 2 minuten later. Soms zelf zo laat dat de postbezorger alweer weg is. Ook zit er een mijn app een storing sinds de integratie van de loxone intercom. Ik heb over al deze punten contact gehad met Loxone maar hun vinden de kwaliteit gewoon goed. Het licht dan aan de straatverlichting dat het beeld niet goed is. De meldingen die te laat binnenkomen zou een instelling zijn van mijn telefoon. Dit is niet het geval. Op verschillende telefoons werkt het niet goed.

Gewoon een drama intercom voor deze absurd hoge prijs. Iemand nog meer ervaring hiermee?

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Ik heb aan de intercom bouwsteen een eigen ipcamera hangen met aparte deurbel. De maximale resolutie die de app kan tonen is vrij laag dus daar zou het ook nog in kunnen zitten.

Dat de meldingen laat doorkomen heb ik ook.

• Eustace
Oef, dat klinkt als een miskoop. Ik ben blij dat je dit even met ons deelt

• killerbee17
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-06-2024
Meldingen die laat doorkomen ligt meestal bij de ontvanger, de telefoon dus.

Ik heb ook een Loxone intercom in bestelling staan, zodra die binnen is zal ik de ervaringen delen.

wwweet ik veel...

• Elconejo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-11 15:03
killerbee17 schreef op maandag 6 december 2021 @ 15:08:
Meldingen die laat doorkomen ligt meestal bij de ontvanger, de telefoon dus.

Ik heb ook een Loxone intercom in bestelling staan, zodra die binnen is zal ik de ervaringen delen.
Heb deze ondertussen kunnen testen?

• Kurtbulcaen
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 18-01-2023
Beste, ook zopas loxone parlefoon geplaatst… zelfde ervaringen…. Zeer trage doormelding… en videokwaliteit… triestig… welke resolutie of frame je instelt… had ervoor dahua intercom systeem…. Top beeld … ook snachts. Enkel liet apple de push notification niet meer door…. Anders was ik niet verandert…. Heb nochtans domotica van loxone en dit werkt TOP!!!! Echt zeer betrouwbaar en stabiel…. Maar hun intercom… pffff hoop dat firmware verbeteringen brengt…. Voor deze prijs…..

• smirnov
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-09 08:24
Kurtbulcaen schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 14:39:
Beste, ook zopas loxone parlefoon geplaatst… zelfde ervaringen…. Zeer trage doormelding… en videokwaliteit… triestig… welke resolutie of frame je instelt… had ervoor dahua intercom systeem…. Top beeld … ook snachts. Enkel liet apple de push notification niet meer door…. Anders was ik niet verandert…. Heb nochtans domotica van loxone en dit werkt TOP!!!! Echt zeer betrouwbaar en stabiel…. Maar hun intercom… pffff hoop dat firmware verbeteringen brengt…. Voor deze prijs…..
Hey Kurt,
heb je eventueel nog een update ivm de Loxone intercom? Ben zelf ook opzoek naar een nieuwe intercom in combinatie met mijn Loxone installatie. Ik vind het design prachtig maar het moet functioneel ook werken natuurlijk.
Zijn er firmwares uitgekomen die het verbeteren intussen? Maak je eventueel ook gebruik van de integratie met ios Homekit?

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09-11 16:37

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Intercom systemen worden doorgaans gescheiden dmv VLAN's of anders mac filtering op poort. Dat laatste is trouwens met een beetje kennis te spoofen.

Je zou ook met netwerk certificaten kunnen werken, of IEEE 802.1X authenticatie. Maar ik denk dat een apart VLAN toch het makkelijkste is.

[ Voor 4% gewijzigd door Luchtbakker op 02-05-2022 13:22 ]

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-11 14:40
Moesten er mensen zitten te popelen om hiermee aan de slag te gaan, maar te lang moeten wachten bij Loxone, ik heb mijn Loxone materiaal (nieuw in de verpakking) op V&A staan; heb uiteindelijk voor een intercom oplossing gekozen van de leverancier van mijn systeem. Te weinig tijd om de hele Loxone opzet te doen.

• Eustace
De intercom van Loxone bevalt prima (het is dezelfde die hier boven genoemd wordt). Het beeld is met 720p niet baanbrekend maar het volstaat en iedereen is goed herkenbaar, ook savonds hoewel dat nog wel wat beter zou mogen.
De deurbel-meldingen komen lokaal/wifi snel binnen en zijn daarmee bruikbaar. Wel doen wij er nog een fysieke ringer bij op omdat we de telefoon niet altijd horen. Echter de meldingen via de cloud/5g zijn soms wel echt veel te laat en komen soms ook meerdere keren binnen. Leuk voor op vakantie maar voor de bezorger niet altijd praktisch.
Automatische en handmatig gekozen antwoorden voor de aanbellen is wel handig.

[ Voor 4% gewijzigd door Eustace op 19-11-2022 09:47 ]

• GravitySux
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 05-09 15:23
Ik ben bezig met de renovatie van mijn huis.
En hier draait de verwarming inmiddels op Loxone.
Nu hangt er door mijn muur naast de deur een utp kabel naar buiten voor de deurbel.
Ik ben dus op zoek naar een goede deurbel/intercom POE die ik bedraad in het systeem kan gebruiken.
Wat is een goede optie, die ook nog betaalbaar is. De €650.- voor de loxone intercom vind ik toch wat er over.

OEPS compleet topic gevonden; Slimme deurbel/camera met lokale opslag EN zonder abonnement

[ Voor 26% gewijzigd door GravitySux op 02-04-2023 19:57 ]

• GravitySux
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 05-09 15:23
Ondertussen na uren van lees en zoekwerk, Hikvision tegen gekomen. https://www.hikvision.com...Series/ds-kv6113-wpe1-c-/
Nu heb ik weinig zin om allerlei verschillende apps te gebruiken, iemand deze in gebruik in zijn loxone systeem?
Mijn systeem is nog volop in ontwikkeling (zal nog wel even in ontwikkeling zijn) en wil eigenlijk centraal voor visualisatie een touchscreen met een raspberry (loxberry) plaatsen. Dus voor snelle bediening verwarming, en info, En dus ook voor beeld van deurbelcamera. Beelden moeten worden opgeslagen op NAS (synology), later ook de beelden van bewakingscamera's.
Heeft iemand iets soortgelijks als setup?
De raspberry wil ik later stadium ook gebruiken als muziekafspeelding voor spotify.
Pagina: 1