HDR 10+ Issue Amazon Prime op Philips OLED modellen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stratosphere
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16-01 17:36

Stratosphere

Wie laat zich niet koeieneren?

Topicstarter
Ik heb onlangs in de aanbieding bij de Mediamarkt een nieuwe OLED gehaald ter upgrade van mijn vorige 4K TV want OLED is superieur! :)

De keuze is gevallen op de 65OLED705/12

Echter heb ik gemerkt dat HDR10+ content via de Amazon Prime app NIET werkt (zware under exposure waar donkere scenes niet zichtbaar zijn en over exposure in heldere scenes). Reguliere HDR content werkt wél op de Amazon Prime app. Ben al een aantal dagen aan het zoeken maar behalve 1 topic:

https://www.televisies.nl...-hdr10-amazon-prime-1123/

Philips forum: https://www.philips.nl/c-...-android-tv/ondersteuning (wordt ook geen woord over in gesproken)

Heb ik er verder niks over kunnen vinden, en ik was heel erg benieuwd of hier meer ervaringen zijn met andere Philips OLED modellen? Of dat het specifieke voor de 55 en 65 inch 705/12 is in Nederland of ook internationaal?

Vandaag is er tevens een nieuwe software update uitgerold versie TPM191E_R.101.002.098.000, deze heeft er voor gezorgd dat het under/over exposure probleem is veranderd naar discospikkels op een soft ijsje. 8)7

Rock en Rolll en ook nog de samba danst hij met je mee!

Beste antwoord (via Stratosphere op 09-08-2021 17:41)

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01:27

Hupske

AFCA

We gebruiken inderdaad de Amazon prime app, die je gewoon uit de Play Store kan downloaden en installeren.

Een extern apparaat is geen optie tenslotte is het een tv uit 2021, met Android TV(wat soepel werkt) en waarbij aangeven wordt dat het ondersteund wordt.

Maar het lijkt het hier nu gewoon goed te doen in de Prime app. Probleem is weg. Tv opnieuw ge-update, app verwijderd en weer erop gezet en stekker er gewoon even compleet uit gehaald zodat zijn geheugen ook volledig leeg was.
Lijkt te hebben gewerkt dus. @Stratosphere

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

@Stratosphere Dit zelfde probleem ervaar ik met de 55 inch variant van het toestel. Alle scènes heel donker, wat eigenlijk gewoon geen doen is. Met alle soorten settings gespeeld, maar geen oplossing gevonden.

Gisteren tv geüpdate en het is nu nog erger geworden. Nu is het beeld niet donker, nu is het zelfs alsof je beeld volledige artefacts heeft. Precies zoals jij beschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stratosphere

Stratosphere

Topicstarter
Hupske schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 23:59:
@Stratosphere Dit zelfde probleem ervaar ik met de 55 inch variant van het toestel. Alle scènes heel donker, wat eigenlijk gewoon geen doen is. Met alle soorten settings gespeeld, maar geen oplossing gevonden.

Gisteren tv geüpdate en het is nu nog erger geworden. Nu is het beeld niet donker, nu is het zelfs alsof je beeld volledige artefacts heeft. Precies zoals jij beschrijft.
Inderdaad, die artefacting is heel herkenbaar. Het ziet er naar uit dat het waarschijnlijk een bekend probleem is bij Philips, tot dusverre geen oplossing.

Ik had gehoopt dat er enkele tweakers actief waren die een soort gelijk probleem hebben, maar als ik een en ander zou moeten aannemen, dan is dit probleem alleen bij het 705 model. Logisch dat hij dan in de aanbieding was. :+

Philips is ook voor geen meter bereikbaar en een avond googelen heeft niks opgeleverd.

Ik geef het op voor nu en blijf braaf bij Netflix en non HDR10+ materiaal. Uiteindelijk zal het best opgelost worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Netflix HDR materiaal gaat prima, Apple TV+ gaat ook super op dobly vision.
Alleen Amazon Prime gaat slecht.
Weet alleen niet of er nog meer aanbieders zijn met HDR10+ (Disney+?). Zo kan het ook nog in een andere app getest worden of het zich daar ook in voordoet met HDR10+.
Het is iig wel alleen voorbehouden aan de 705 serie. Die heeft ook een iets oudere processor dan de 805 die jaartje eerder is uitgekomen. Wellicht zal het daar wel in zitten.

Wel jammer. Prime heeft wel leuke series met oa Clarksons farm en The Grand Tour. Helaas is er ook geen mogelijkheid om de HDR uit te zetten. Ben uit armoede dus maar de ingebouwde Chromecast gaan gebruiken om het te bekijken.

Zal zelf nog wel keer kijken of ik contact kan krijgen met Philips. Alleen nog de tijd voor vinden :9

[ Voor 7% gewijzigd door Hupske op 09-08-2021 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:04
Gebruik je de app in de TV zelf?
Mogelijk dat deze gewoon slecht werkt?
Het is geen onbekende dat een moderne externe gebaseerde speler soms beter beeld levert dan de ingebouwde SmartTV functionaliteit.
Ik zou bijvoorbeeld eens kijken naar bv een nVidia Shield speler of een Chromecast Ultra. (of Apple TV?)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

We gebruiken inderdaad de Amazon prime app, die je gewoon uit de Play Store kan downloaden en installeren.

Een extern apparaat is geen optie tenslotte is het een tv uit 2021, met Android TV(wat soepel werkt) en waarbij aangeven wordt dat het ondersteund wordt.

Maar het lijkt het hier nu gewoon goed te doen in de Prime app. Probleem is weg. Tv opnieuw ge-update, app verwijderd en weer erop gezet en stekker er gewoon even compleet uit gehaald zodat zijn geheugen ook volledig leeg was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stratosphere

Stratosphere

Topicstarter
We gebruiken inderdaad gewoon de Amazon Prime App, bij mij was die al voor geïnstalleerd dus de paniek sloeg meteen toe. Via een extern apparaat is voor een moderne TV als dit het niet waard.

Ik ga het even proberen @Hupske bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stratosphere

Stratosphere

Topicstarter
Hupske schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 16:43:

Nou, ik ben met stomheid geslagen. Ik start de TV op, ik denk eens kijken of hij nog steeds kuren heeft en zonder of blikken blozen doet HDR10+ het ineens?

Alsof er nooit wat is gebeurd? Ik vind het maar vreemd... waarschijnlijk had hij sinds de laatste update gewoon even een harde reset nodig denk ik om van die artefacting af te komen?

Clarkson's Farm gaat vanavond aan! :) eens zien of HDR10+ nu ook netjes blijft werken.

@Hupske hulde! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske

Hupske

AFCA

Stratosphere schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 17:41:
[...]

Nou, ik ben met stomheid geslagen. Ik start de TV op, ik denk eens kijken of hij nog steeds kuren heeft en zonder of blikken blozen doet HDR10+ het ineens?

Alsof er nooit wat is gebeurd? Ik vind het maar vreemd... waarschijnlijk had hij sinds de laatste update gewoon even een harde reset nodig denk ik om van die artefacting af te komen?

Clarkson's Farm gaat vanavond aan! :) eens zien of HDR10+ nu ook netjes blijft werken.

@Hupske hulde! _/-\o_
Mooi! Voelt een beetje als IT Crowd ‘have you tried turn it off and on again’ :X

Het probleem voor de update bestond wel echt met dat het beeld te donker was. Toen de zelfde trucjes uitgehaald, maar dat werkte toen echt niet. Dus Philips heeft het probleem inderdaad aangepakt in een update.

Veel plezier met Clarcksons Farm. Geniale serie :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gtalks
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 01-01 19:58
Heb hier hetzelfde probleem. 55oled 705 van Philips.
Het kan misschien in de app van Amazon zitten? Heb het verder nergens mee. Software update heb ik er net opstaan, dus nog niet getest weer.
Casten naar je tv werkt overigens prima met de prime app. Dan werken de films wel die eerst heel donker ware .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thommie007
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-11-2024
TPM191E _ 101.002.098.000 – Date: 2021/07/30

Screen saver improvements for OLED’s
Fix for no sound after switch source
Fix for "video format not supported" message with some HDMI devices
Improvements on PVR (Unicable with Dual Tuner)
EPG improvements
Fix for external subwoofer goes out of sync when using DTS PlayFi speakers

Fix for OLED705 too dark picture when play HDR10+ via Amazon Prime Video

Stability improvements
Other general improvements

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• epoortvliet
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-12-2021
Vandaag een update gedaan van de 55OLED705 een ik had hetzelfde probleem met Amazon Prime. HDR10+ weergave zag er inderdaad uit als een softijsje met spikkels.
Ik heb de updates van Prime verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en het probleem is opgelost.
Pagina: 1