Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:24

YES

Moderator General Chat
Topicstarter
Goedemiddag!

Ik heb net een Ubiquiti NanoStation locoM2 binnen en ben deze aan het aansluiten/configureren maar ik snap iets niet. Ik heb de TL-SG1008P switch van TP-Link die over 4 PoE (802.3af) poorten. Op één van die vier poorten sluit ik de NanoStation aan die als het goed is ook gebruik maakt van PoE (802.3af) en toch gebeurd er niets als ik hem aansluit. Op de TP-Link switch zitten ook twee Ubiquiti UniFi AP-AC LITE aangesloten die gewoon goed functioneren met PoE.

Om er zeker van te zijn dat ik niet het 'PoE-budget' (of hoe dat ook alweer heet) overschrijd met de drie apparaten heb ik de AC-LITE's eruit gehaald.

Ook heb ik met verschillende kabels geprobeerd om uit te sluiten dat ik een defecte kabel gebruik.

Aan de PoE injector adapter werkt de NanoStation wel..

Mis ik iets? Lees ik de specificaties niet goed (genoeg) en klopt het niet dat de beide apparaten van dezelfde PoE protocollen gebruik maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Uitgaande van https://dl.ubnt.com/datas..._AC/NanoStation_AC_DS.pdf (pagina 8 ) ondersteunt de AC loco enkel 24V PoE en niet de 48V 802.3af PoE. Die 24V PoE is passief, dus er wordt niet aan je switch gevraagd "doe eens stroom geven".

Als je hem persé vanuit je switch wil voeden heb je een adapter nodig (Ubiquiti noemt die dingen Instant PoE adapters), zetten 802.3af om naar 24V PoE en dan werkt het wel.

[ Voor 46% gewijzigd door spone op 04-08-2021 13:06 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Topicstarter
spone schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 13:04:
Uitgaande van https://dl.ubnt.com/datas..._AC/NanoStation_AC_DS.pdf (pagina 8 ) ondersteunt de AC loco enkel 24V PoE en niet de 48V 802.3af PoE.

Als je hem persé vanuit je switch wil voeden heb je een adapter nodig (Ubiquiti noemt die dingen Instant PoE adapters), zetten 802.3af om naar 24V PoE en dan werkt het wel.
Hm ja, dat lijkt te kloppen. Zuur, staat anders bij de specificaties hier op Tweakers, blijkt maar eens dat je niet alleen daarop moet kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
Als ik naar de specificaties kijk op tweakers zie ik anders niks qua PoE-belofte. Er staat zelfs een review bij die als expliciet minpunt benoemt dat ie geen 802.3af heeft ;)

Maar goed waarschijnlijk alsnog geen ramp, met injector werkt het ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Topicstarter
spone schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 13:11:
Als ik naar de specificaties kijk op tweakers zie ik anders niks qua PoE-belofte. Er staat zelfs een review bij die als expliciet minpunt benoemt dat ie geen 802.3af heeft ;)

Maar goed waarschijnlijk alsnog geen ramp, met injector werkt het ook prima.
Verkeerde product aan het topic gekoppeld zie ik nu :+
Deze bedoel ik. Hier staat dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zmdg014O3HVD9fs-JOu96YZRoOg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Hypjp7KCnq2wUY8BfW5cRGNW.png?f=user_large

Maar in de datasheet van dit model staat inderdaad Passive PoE:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GgBuY-mCIpjJxMok1_gs0JnVoX8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/usieSKsA8TXoUAtj6RxdVFp7.png?f=fotoalbum_large

Bottom line: ik heb de PoE injector nodig. Jammer want weer een stopcontact extra in gebruik, maar niets aan te doen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
Als je pricewatch: Ubiquiti Instant 802.3af Indoor Gigabit PoE Converter ertussen doet ben je er. Bij Azerty inclusief verzending voor 9 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Topicstarter
@spone nice! Ik heb er nauwelijks verstand van en was hier dus nooit opgekomen. Thanks voor de tip, heb hem besteld :)
Pagina: 1