CSRF token niet geldig op Tweakers.net

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-05 14:20
Hallo allen,

Ik heb nadat ik Brave browser op mijn telefoon heb geïnstalleerd wegens tracking/privacy problemen met inloggen op tweakers.net

Krijg elke keer CSRF token ongeldig, probeer opnieuw.

Wat kan ik hier tegen doen. Moest nu de Xiaomi browser benutten om mijn probleem te melden.

Op pc werkt het wel namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Heb gemerkt met alle privacy browsers dat veel websites niet functioneren.Bromite / Brave.

Op Firefox kan ik wel op vele inloggen. Kan dit niet beter ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1302638

Accepteer je cookies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Eigenlijk niet. Dat was mijn gedacht er achter om alle tracking uit te schakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Je zult minstens een CSRF cookie moeten accepteren anders kan Tweakers niet valideren waar je vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Die optie zie ik niet in de browser. Maar werken alle links waarbij je moet inloggen met CSRF? Want heb gemerkt alle links wanneer je moet inloggen werken niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit lijkt me meer iets voor de devs. Dus schopje van AND naar SB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

theduke1989 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 16:25:
Die optie zie ik niet in de browser. Maar werken alle links waarbij je moet inloggen met CSRF? Want heb gemerkt alle links wanneer je moet inloggen werken niet.
Alle formulieren werken met CSRF. Dus inderdaad. Zonder sessie-cookies kom je qua login nergens op Tweakers omdat het formulier al niet eens werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:06

DaFeliX

Tnet Devver
theduke1989 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 16:25:
Links zijn doorgaans niet met een CSRF-token beveiligd, maar wel alle formulieren. Moet je ergens wat gegevens invoeren en met een knop 'doorgaan' naar de volgende stap (zoals gebruikersnaam+wachtwoord en dan inloggen) is dit met zo'n CSRF-token beveiligd.

Maar, voor inloggen heb je sowieso cookies nodig omdat daar je sessie-info instaat. Dus alleen de CSRF-token is niet het enige probleem als je geen cookies accepteert ;)

CSRF is een aanvalstechniek waarbij een kwaadwillende probeert mee te liften met je sessie op een andere site; door gebruik te maken van zo'n CSRF-token voorkomen we zo'n aanval en maken we daarmee Tweakers veiliger. Het nadeel is dat je in dit geval dan wel cookies moet accepteren.

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

@theduke1989 bijkbaar heb je wel de cookiewall kunnen accepteren?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
@crisp heb helaas de browser verwijderd omdat ik niet meer kon inloggen op Tweakers.net en de CSRF optie ik niet zag in de instellingen. Is vervangen voor Mozilla.

Qua cookies kan je het blokkeren of accepteren. Meer niet. Maar dan haal je de functie weg van brave neem ik aan.

[ Voor 5% gewijzigd door theduke1989 op 05-08-2021 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

theduke1989 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 08:30:
@crisp heb helaas de browser verwijderd omdat ik niet meer kon inloggen op Tweakers.net en de CSRF optie ik niet zag in de instellingen. Is vervangen voor Mozilla.

Qua cookies kan je het blokkeren of accepteren. Meer niet. Maar dan haal je de functie weg van brave neem ik aan.
Cookies zijn op de meeste websites gewoon noodzakelijk voor bepaalde functionaliteit, zoals ingelogd kunnen blijven. Het zijn voornamelijk de 3rd-party cookies van trackers en banners die gebruikt worden om je over verschillende websites te volgend. De meeste browsers bieden ook een optie om alleen die 3rd-party cookies te blokkeren.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
@crisp ik heb de instellingen aangepast zoals je hebt beschreven. En nu lukt het wel. De 3th party worden wel gewoon geblokkeerd?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FZXoe4z-AVGDb7uVuM9Y8NVUfIs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pxj60EFacw5j5UiUty2rsBLf.jpg?f=fotoalbum_large
Nu staat het zo, alle andere worden hopelijk geblokkeerd. Dat is neem ik aan het hele punt van Brave browser? Had voorheen Bronite browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

theduke1989 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 17:47:
@crisp ik heb de instellingen aangepast zoals je hebt beschreven. En nu lukt het wel. De 3th party worden wel gewoon geblokkeerd?
[Afbeelding]
Nu staat het zo, alle andere worden hopelijk geblokkeerd. Dat is neem ik aan het hele punt van Brave browser? Had voorheen Bronite browser.
Brave blokkeert sowieso al zoveel mogelijk alle trackers voor zover ik weet, maar die opte mbt cookies lijkt me inderdaad prima zo :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

FWIW: werkt hier met Brave prima.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

..met natuurlijk niet -alle- cookies of scripts geblokkeerd. Dat breekt overal de meeste functionaliteit.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:15

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Ik kreeg net bij het plaatsen van een reactie op de frontpage ook een "token ongeldig" en bleef het reactie staan. Ondanks dat bleek de reactie wel geplaatst te zijn.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Pagina: 1