Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:55
Tsja, waarom staat het niet zwart op wit? Ik zie het maar als een leermoment...

Het verhaal:
Belasting aangifte via een belastingadviseur laten uitvoeren.
Bij het intake gesprek mijn situatie aangegeven, gegevens aangedragen en mondeling overeen gekomen dat per aangifte 150,- gevraagd wordt. Het zou gaan om 2 aangfiten.

Bij aanvang werkzaamheden heb ik aangegeven dat het blijft bij 1 aangifte.
Tijdens de werkzaamheden is er gevraagd of ik interesse had om van voorgaande jaren nog aftrekposten mee te nemen. Daarop heb ik extra facturen aangeleverd.
De aangfite is ingediend en na de intake is er geen communicatie geweest over kosten.

Ik krijg vervolgens een factuur van 200,- excl btw / 242,- incl btw.
Telefonisch heb ik geen contact kunnen krijgen en heb ik per mail mijn protest ingediend.

Zijn er hier mensen met ervaringen in hoeverre ik vast kan houden aan de 150,- inclusief BTW, ik ben immers een particulier.....

[ Voor 3% gewijzigd door barry86 op 04-08-2021 11:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:23
Je hebt afgesproken om aangifte over 1 jaar te doen voor 150 euro per aangifte.

Toen vroeg hij of je extra werk wou laten doen (wat je waarschijnlijk geld oplevert) en je vind het raar dat je daar een extra uurtje voor moet betalen?

Begrijp ik het goed?

[ Voor 3% gewijzigd door 418O2 op 04-08-2021 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:50

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Misschien berust het op gewoon een foutje, dat er gewoon een standaard tarief jouw kant opgegaan is ipv van je afgesproken 150 euro. Aanbiedingen richting particulier moeten altijd inclusief BTW vermeld worden, dus aan die kant zou het niet zitten.

Wacht gewoon even af hoe hij reageert, kan prima zijn dat die voorgaande jaren wat extra werk waren en het netjes zou zijn geweest dat hij had vermeld dat dit extra kosten zijn, hij heeft immers wel extra werk gedaan voor de aftrekposten.. Maar niet meteen hakken in het zand en stampen op je rechten, gewoon even rustig afwachten.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Je hebt mondeling afgesproken om 2 aangiftes te doen voor 150 euro per stuk, maar nu wil je alleen rechten ontlenen aan het 150-euro-per-stuk gedeelte maar niet aan het 2-aangiftes deel? En het extra werk moet gratis uitgevoerd worden?

[ Voor 19% gewijzigd door naitsoezn op 04-08-2021 11:11 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb dat met een advocaat gehad, die had het bij het intake gesprek ook over rond de 600 euro. De factuur was 8000 euro :p Na één telefoontje (met overslaande stem :p ) die wel kunnen reduceren naar 2000 euro omdat hij aangaf dat het ook zijn fout was dat hij niet tussentijds had aangegeven dat het veel meer werk was.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBvB
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17:42
Dat van Marzman is ook wel een grove overschrijding.

Het opstarten van een dossier/intake gesprek kost tijd en wanneer je minder afneemt dan hetgeen waarop de stukprijs is bepaald dan is het niet onredelijk om een hogere stukprijs in rekening gebracht te krijgen. Plus het meerwerk lijkt het mij niet onredelijk dat je een dergelijke ophoging voorgeschoteld krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

barry86 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 11:06:
Tsja, waarom staat het niet zwart op wit? Ik zie het maar als een leermoment...

Het verhaal:
Belasting aangifte via een belastingadviseur laten uitvoeren.
Bij het intake gesprek mijn situatie aangegeven, gegevens aangedragen en mondeling overeen gekomen dat per aangifte 150,- gevraagd wordt. Het zou gaan om 2 aangfiten.

Bij aanvang werkzaamheden heb ik aangegeven dat het blijft bij 1 aangifte.
Tijdens de werkzaamheden is er gevraagd of ik interesse had om van voorgaande jaren nog aftrekposten mee te nemen. Daarop heb ik extra facturen aangeleverd.
De aangfite is ingediend en na de intake is er geen communicatie geweest over kosten.

Ik krijg vervolgens een factuur van 200,- excl btw / 242,- incl btw.
Telefonisch heb ik geen contact kunnen krijgen en heb ik per mail mijn protest ingediend.

Zijn er hier mensen met ervaringen in hoeverre ik vast kan houden aan de 150,- inclusief BTW, ik ben immers een particulier.....
Offerte geldt voor twee aangiften, en niet voor maar eentje. Waarschijnlijk is hij voor E58,- langer bezig met twee. Verder lijkt er extra werk te zijn verkocht aan jou, door voorgaande jaren......

Voortaan dus vooraf vragen wat dat 'geintje' gaat kosten, voor je klakkeloos akkoord geeft.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:55
De hakken in het zand komt een beetje door vervelende ervaringen met grotere bedragen (bij andere bedrijven).
Ondanks beter weten ga je dan snel eenzijdig denken. Bedankt voor de wake up call. Het is wel reeeel.

[ Voor 5% gewijzigd door barry86 op 04-08-2021 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:25
Hoeveel heeft het verrekenen van de posten uit het verleden opgeleverd :?
Meer dan het prijsverschil dat er gefactureerd is? Dan sowieso niet zeuren en betalen, want je hebt netto meer overgehouden doordat de "tegenpartij" met jou heeft meegedacht.
Daarnaast zeg je dat aangifte gedaan werd als particulier maar je hebt extra facturen ingediend. Zijn dat door jou verstuurde facturen? Want dan is er zeker wel een zakelijk tintje aan de aangifte en kan ik me voorstellen dat men er vanuit gaat dat de bedragen waarover gesproken is ex btw zijn.
Pagina: 1