Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timotheus44
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 04-08-2021
Ik heb dus een probleem met mijn beveiligingscamera. De camera detecteert namelijk motten (nachtvlinders) die dan 's avonds laat langs vliegen. ik heb van alles geprobeerd. Ik heb de gevoeligheid lager gezet, ik heb een andere activiteitszones ingesteld, maar niks verhelpt het probleem. Het detectie type staat ook op "alleen mensen", maar toch krijg ik 's nachts 20 meldingen dat er iemand gedetecteerd is.

Hoe los ik dit probleem nu op?

Alle reacties

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:21
Bugreport?

De motten verder van de camera houden zou moeten werken.

[ Voor 12% gewijzigd door Raymond P op 04-08-2021 11:14 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:07

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Lijkt me dat er iets niet lekker is met de IR-detectie. Een mot/nachtvlinder produceert echt niet zoveel warmte (= IR) als een mens.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:37

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Afbeeldingslocatie: https://ongedierteproducten.nl/wp-content/uploads/2019/11/vliegenlamp_eurom_fly_away_30_allround_1.jpg

Maar ff serieus: Hangt je camera in de buurt van een lamp? Ik kan mij niet voorstellen dat die motten op die camera afkomen. Zo veel warmte en licht produceert die camera niet.

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09 15:45

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Ik heb danwel een andere camera, maar heb de nacht-notificatie maar uitgezet. Bij een regenbui werd ik overspoeld met notificaties.

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
FooLsKi schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 11:16:
Lijkt me dat er iets niet lekker is met de IR-detectie. Een mot/nachtvlinder produceert echt niet zoveel warmte (= IR) als een mens.
Een mot kan tot over de 30 graden opwarmen. Een mens kan tot onder 30 graden afkoelen aan de oppervlakte.

Als zo'n ding voldoende oppervlakte van de sensor bedekt krijg je gewoon een false positive.
Met een betere IR sensor kan je dat wel mitigeren, maar die zijn duur.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:07

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Raymond P schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 11:33:
[...]

Een mot kan tot over de 30 graden opwarmen. Een mens kan tot onder 30 graden afkoelen aan de oppervlakte.

Als zo'n ding voldoende oppervlakte van de sensor bedekt krijg je gewoon een false positive.
Met een betere IR sensor kan je dat wel mitigeren, maar die zijn duur.
Maar motten ter grootte van een kind of meer bestaan gelukkig niet, dus alsnog lijkt mij iets niet helemaal kloppen met de IR-detectie van dat ding.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@FooLsKi Zo'n IR sensor meet geen afstand, perspectief is een dingetje. Plaats de mot dicht genoeg bij de lens/sensor en jij/ik zou ook moeite hebben met de mot/mens uit de ruwe output te halen.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinL94
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:31
De IR van je camera uitzetten en een losse IR-lamp op een andere plek ophangen geeft de meeste kans om dit op te lossen. Redelijk betaalbare oplossing maar je moet er wel een geschikte plek voor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-09 14:09

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Even verplaatst naar "F&V Hardware" waar deze vraag wat beter op zijn plaats is.

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Pagina: 1