Toetsenbord typt niet maar voert taken uit

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjamster
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 08-04-2023
Goeden dag,

Als ik aan het gamen ben veranderd mijn toetsenbord uit het niets. De ene keer kan ik 3 dagen gamen zonder hier last van te hebben en de andere dag heb ik dit 4 keer in 1 uur.

Wat gebeurt er precies. Inplaats van dat mijn toetsenbord typt zijn de toetsen acties geworden. Dit gebeurt geheel willekeurig en de acties zijn elke keer ook anders

Ik heb een corsair K55 eerst dacht ik dat dit een hardware matig probleem was dus heb ik mijn toetsenbord omgewisseld voor een oud toetsenbord Logitec G105

Helaas kwam hierin ook het zelfde probleem naar voren.

Ik heb de plaktoets, wisseltoets, filtertoets, toetsenbord sneltoetsen, snelkoppeling naar printscreen allemaal uit geschakeld.

Dit heeft helaas ook het probleem niet opgelost.

Vervolgens heb ik als hopelijk eindoplossing mijn systeem compleet leeg gehaald. Windows opnieuw geïnstalleerd als schone installatie in de hoop dat dit mijn probleem op zal lossen

En u raad het al ik liep weer tegen het zelfde probleem aan.

Alstublieft help mij ik weet niet meer wat ik moet doen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:46

Klippy

Still Game

Aan wat voor acties moeten we denken?
Worden er programma's gestart? En welke dan.
Of acties in je games?

Heb je de Corsair iCUE software geïnstalleerd in je schone Windows? Daarmee kan je acties maken, oa voor je game keys, het is mogelijk dat die ook gestart worden met een ander toetsenbord.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-10 16:22

MrMonkE

★ EXTRA ★

ctrl toets of windows toets die mechanisch blijft 'plakken'?

ow omgewisseld.. hmm raar probleem

[ Voor 27% gewijzigd door MrMonkE op 04-08-2021 00:22 ]

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjamster
het zijn geen in game acties het zorgt er zelfs voor dat de game onspeelbaar wordt

bijvoorbeeld D opent een nieuw bureaublad, W selecteert alles op mijn bureaublad, A opent mijn web browser die dan naar een pagina van Windows gaat. en zo doen ze van alles en nog wat. het openen van programmatuur waar ik nooit aan zit. 1 toets opent ook skype

de enige actie die ik op de ICUE had geactiveerd was het uitschakelen van de Windows knop verder had ik bewust geen acties in geladen. en de standaard acties ge deactiveert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjamster
bij nader inzien lijken het op de commands van de ctrl + Windows toets te zijn + een willekeurige toets op mijn systeem.

het geen wat ik dan niet snap is waarom hij in deze combinatie blijft hangen terwijl ik 1 de windows toets via ICUE heb uitgeschakeld. deze werkt dus niet meer terwijl ik er wel op druk. + ik de winlock toets heb aangezet waardoor het op het toetsenbord zelf ook wordt genegeerd.

EN als laatste ik andere hardware heb aangesloten en deze precies het zelfde probleem geeft

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Je windows toets blijft hangen, of in ieder geval denkt de software op je computer dat.
Wat als je het uitschakelen van die toets in iCUE eens ongedaan maakt?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:56
Start Windows eens op in safe mode. Als het probleem zich dan nog voor doet, dan is het een hardware probleem.

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjamster
ik heb in de trust software alle extra knoppen op mijn muis uitgeschakeld geen van deze was echter CTRL of Windows.

en in ICUE het zelfde hopen dat dit het probleem oplost. hardware kan het niet aan liggen omdat ik deze al verandert heb en deze met precies het zelfde probleem komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wlmpie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:28
onder toegankelijkheid/toetsenbord staat waarschijnlijk je sneltoets om plaktoetsen te starten aan. Na 5x shift indrukken activeren deze.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mrjamster
graag het bericht compleet lezen als er wordt gereageerd

dank u wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:22

DukeBox

loves wheat smoothies

Heb je toevallig 'sticky keys' onder windows actief bij andere talen ?
Dit is namelijk pér indeling voor het geval je meerdere actief hebt.
Middels ctrl+shift zou het kunnen dat je tijdens het gamen naar een profiel switched met sticky keys actief.

[ Voor 72% gewijzigd door DukeBox op 05-08-2021 22:47 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:14

Onbekend

...

Werkt jouw toetsenbord wel 100% goed? Kan je eens testen met een ander toetsenbord?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:37
DukeBox schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 22:22:
Heb je toevallig 'sticky keys' onder windows actief ?
Nee:
Mrjamster schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 23:45:
Ik heb de plaktoets, wisseltoets, filtertoets, toetsenbord sneltoetsen, snelkoppeling naar printscreen allemaal uit geschakeld.
Onbekend schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 22:24:
Werkt jouw toetsenbord wel 100% goed? Kan je eens testen met een ander toetsenbord?
Al gebeurd:
Ik heb een corsair K55 eerst dacht ik dat dit een hardware matig probleem was dus heb ik mijn toetsenbord omgewisseld voor een oud toetsenbord Logitec G105
Ik begin deze opmerking van @Mrjamster te begrijpen...
Mrjamster schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 22:20:
graag het bericht compleet lezen als er wordt gereageerd

dank u wel
Wel raar dat een nieuwe windows installatie en een ander toetsenbord ook geen uitkomst brengen...

@Mrjamster Je hebt een ander toetsenbord geprobeerd, maar heb je wellicht nog meer inputdevices welke dit kunnen veroorzaken? Misschien ook even een andere muis proberen? Niet toevallig nog een ontvanger van een ongebruikt draadloos toetsenbord in je PC laten zitten en deze vergeten?

Hoe "schoon" is je schone installatie? Nog letterlijk niets anders geïnstalleerd of geconfigureerd? Bijvoorbeeld die iCue software had je hopelijk nog niet geïnstalleerd? Anders is dat nu allemaal verdacht. :+

Misschien een keer van een Ubuntu Live USB-stick booten en kijken of je dan nog problemen ervaart.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Xander schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 22:33:
[...]

Al gebeurd:

[...]

Ik begin deze opmerking van @Mrjamster te begrijpen...

[...]

Wel raar dat een nieuwe windows installatie en een ander toetsenbord ook geen uitkomst brengen...
Heb je het andere toetsenbord ook geprobeerd NA de verse installatie?
In de TS stond namelijk alleen van vóór de installatie.

En het on-screen toetsenbord van Windows geeft ook exact het zelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wlmpie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:28
Sorry, dat zinnetje had ik gemist.
Helaas kan ik verder ook niet helpen, je hebt zo'n beetje alle simpele debug procedures al geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Giant
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-10 20:48
Iets lijkt ervoor te zorgen dat je pc denkt dat CTRL + Win worden ingedrukt. Dat klinkt alsof de codes voor die toetsen wel aan het systeem worden doorgegeven.

Heb je een andere USB-poort geprobeerd? Liefst een op de voorkant van de kast bijvoorbeeld.

Is het mogelijk om de toetsenborden op een ander apparaat te testen?
Onbekend schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 22:39:
[...]
En het on-screen toetsenbord van Windows geeft ook exact het zelfde probleem?
Ik vermoed van wel als CTRL + Win continu aan staat. Wat je wel kan proberen is het fysieke toetsenbord bij het probleem loskoppelen en kijken of het dan met het schermtoetsenbord wel weer normaal is. Dan lijkt het wel een hardware probleem!
Xander schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 22:33:
maar heb je wellicht nog meer inputdevices welke dit kunnen veroorzaken?
Hoe "schoon" is je schone installatie?
En die twee zijn belangrijk.

Als je ook de USB-poort en andere input-devices kan uitsluiten, en 100% kan uitsluiten dat het aan software ligt (echt een schone installatie) is het misschien toch een USB-controller op je moerderbord ofzo..

[ Voor 10% gewijzigd door Me_Giant op 05-08-2021 22:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Me_Giant schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 22:45:
[...]

Ik vermoed van wel als CTRL + Win continu aan staat. Wat je wel kan proberen is het fysieke toetsenbord bij het probleem loskoppelen en kijken of het dan met het schermtoetsenbord wel weer normaal is. Dan lijkt het wel een hardware probleem!
Dat met dat on-screen toetsenbord was een hint omdat je daarmee de ingedrukte toetsen kunt zien. :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjamster
ik kan inderdaad een andere usb poort nog proberen, helaas is dit een probleem dat niet altijd snel op komt duiken.

ik houd jullie hiervan nog op de hoogte.

en de installatie was zo schoon als het maar kan komen. ik heb via Windows een installatie USB gemaakt en hiermee opnieuw Windows geïnstalleerd. ( niet geüpdatet via de stick ) maar echt opnieuw geïnstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjamster
alle stappen die ik voor de schone installatie heb uitgevoerd heb ik ook uitgevoerd na de schone installatie.

na de schonen installatie heb ik om alles uit te sluiten ook de BIOS een update gegeven.

overigens heb ik gister ook gekeken naar de software van mijn muis. het is een mogelijkheid dat deze in conflict is geraakt met ICUE. ik heb nog geen uitslag van de aanpassingen in de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjamster
De ICUE software heb ik inderdaad wel direct geïnstalleerd. hierbij heb ik voor de zekerheid wel gelijk alle extra functies voor mijn toetsenbord op uitgeschakeld. ik had namelijk op een forum gelezen dat dit al eens eerder is voorgevallen bij Windows en dat een schone installatie zou helpen.

hier vanuit gaand heb ik mijn systeem weer geïnstalleerd zoals ik hem graag zou willen gebruiken. misschien niet geheeld verstandig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Aan de ene kant heb je het over een schone Windows installatie, maar je begint toch ook nog weer over iCUE en software van je muis? Laat die meuk er eens af dan!

Die programma's hebben letterlijk invloed op je invoerapparaten. Er hoef maar één bug of conflict ergens in te zitten en de hele poppenkast begint weer.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:37
Mrjamster schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 23:14:
en de installatie was zo schoon als het maar kan komen
Daaronder versta ik: Enkel Windows geïnstalleerd, verder niets. Nog geen driverupdate via Windows Update binnengehaald dus. Laat staan software geïnstalleerd.

Probeer dat eens. Met typen in kladblok of WordPad moet je het probleem dan toch ook kunnen reproduceren?
Mrjamster schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 23:28:
De ICUE software heb ik inderdaad wel direct geïnstalleerd
Als je er direct dezelfde software op zet als voorheen is er niets "schoons" meer aan. ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-10 12:10

M2M

medicijnman

Tja, ICUE software. Al vaker over gelezen dat het een gigantische performanceimpact had (in negatieve zin) en wel vaker rare dingen doet.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjamster
nee helaas is het niet in WordPad te simuleren, het is namelijk een probleem dat de ene dag wel op komt en de andere dag niet.

ik kan zo 4 uur gamen zonder er last van te hebben of 10 min en het probleem komt al naar voren, het lijkt erop met het uitschakelen van de extra functies op de ICUE software en de trust software dat het probleem verholpen is.

nee klopt is was voornamelijk overtuigt door een forum op internet dat een nieuwe Windows installatie het probleem zou verhelpen. echter kwam dit probleem blijkbaar niet van Windows vandaan.

op dit moment na het uitschakelen van de extra functies op beide software 's is het probleem nog niet naar voren gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekensx
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 14-07-2023
Ik heb net hetzelfde probleem met een corsair k70. ongeveer 7dagen geleden begonnen.

bij mij gebeurt het echter niet tijdens het spelen.

Als ik mijn pc opstart, kan ik mijn toetsenbord niet gebruiken. eerst lijkt het alsof het toetsenbord totaal niet gevonden wordt. Wanneer ik het uitrek en weer aankoppel heb ik hetzelfde probleem met de sneltoetsen.
Wanneer ik deze herstart is het probleem weg. Gebruik ik de pc even niet en valt hij in stille modus kan het zijn dat mijn toetsenbord weer wegvalt en niet meer herkent wordt.

Usb poort veranderen helpt niet, heb nog geen ander kunnen proberen, maar kan me ook niet voorstellen dat het aan het toetsenbord ligt...

Help! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E - Jay
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-10 23:16
lekensx schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 09:23:
Ik heb net hetzelfde probleem met een corsair k70. ongeveer 7dagen geleden begonnen.

bij mij gebeurt het echter niet tijdens het spelen.

Als ik mijn pc opstart, kan ik mijn toetsenbord niet gebruiken. eerst lijkt het alsof het toetsenbord totaal niet gevonden wordt. Wanneer ik het uitrek en weer aankoppel heb ik hetzelfde probleem met de sneltoetsen.
Wanneer ik deze herstart is het probleem weg. Gebruik ik de pc even niet en valt hij in stille modus kan het zijn dat mijn toetsenbord weer wegvalt en niet meer herkent wordt.

Usb poort veranderen helpt niet, heb nog geen ander kunnen proberen, maar kan me ook niet voorstellen dat het aan het toetsenbord ligt...

Help! :D
Vreemd ... geen idee of het helpt, maar heb je misschien in je bios USB Legacy mode aan staan ... misschien daar eens tussen wisselen.
Pagina: 1