Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmreLOL54
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 04-08-2021
Beste,

Laatste tijd tijdens het gamen is mijn videokaart rond de 70/75 graden.
Ik weet dat dit geen probleem is maar 1 maand geleden ongeveer had ik dit probleem niet.
Tijdens het gamen was mijn videokaart altijd rond de 50/55 graden.

Ik gebruik MSI Afterburner, via daar zet ik mijn fan speed op 85 tijdens het gamen. Dit moest ik 1 maand geleden niet doen. Lawaai van de fan speeds zijn ook echt heel erg irritant dus ik wil dit eigenlijk oplossen.

Eventuele informatie waar je wat aan hebt:
Mijn PC is niet overgeklokt.
Ik heb een RTX 2060 Ventus 6GB.
Ik gebruik deze PC al ongeveer 2 jaren.

Games die ik speel:
Rainbow Six Siege
Hitman 3
FiveM

Ik hoop dat ik jullie hiermee genoeg heb geïnformeerd.
Heb je nog vragen, stel het hier onder en ik zal er zo snel mogelijk op antwoorden.

Met vriendelijke groeten,
Emre

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 21:49
Aangezien je het systeem al ongeveer 2 jaar gebruikt is het wellicht de moeite om alle onderdelen (en met name de videokaart) eens goed te ont-stoffen. Goede kans dat er hier en daar een dekentje van stof zit wat de warmte lekker vast houdt. Op zich is 70/75c nog prima maar de vraag is wat er gebeurd als je de fans wat lager zet. Wellicht zijn de temps 75/80c op 60% fans en is het nog steeds acceptabel qua temp maar wel een stuk aangenamer voor het gehoor.

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uzuhl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 12:57

Uzuhl

De ondertitel mag niet lange..

EmreLOL54 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 23:15:
Beste,

Laatste tijd tijdens het gamen is mijn videokaart rond de 70/75 graden.
Ik weet dat dit geen probleem is maar 1 maand geleden ongeveer had ik dit probleem niet.
Tijdens het gamen was mijn videokaart altijd rond de 50/55 graden.

Ik gebruik MSI Afterburner, via daar zet ik mijn fan speed op 85 tijdens het gamen. Dit moest ik 1 maand geleden niet doen. Lawaai van de fan speeds zijn ook echt heel erg irritant dus ik wil dit eigenlijk oplossen.

Eventuele informatie waar je wat aan hebt:
Mijn PC is niet overgeklokt.
Ik heb een RTX 2060 Ventus 6GB.
Ik gebruik deze PC al ongeveer 2 jaren.

Games die ik speel:
Rainbow Six Siege
Hitman 3
FiveM

Ik hoop dat ik jullie hiermee genoeg heb geïnformeerd.
Heb je nog vragen, stel het hier onder en ik zal er zo snel mogelijk op antwoorden.

Met vriendelijke groeten,
Emre
Prima temperaturen, maar haal er inderdaad eens een airduster doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
ik vind een verschil van 20 graden zoals je zelf beschrijft in een maandje wel redelijk bizar en moeilijk te geloven eigenlijk. Tuurlijk schoonmaken zoals hier al gezegd, maar bij 2 jaar gebruik kan je naar mijn idee niet opeens in 1 maand tijd dermate stofopbouw hebben om een dergelijk T verschil te veroorzaken.

Werken alle fans nog wel ? Van gpu maar ook casefans bijv.