Offerte check geïsoleerde betonvloer en keramische tegels

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Bl4ckviper
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-08-2025
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 10% gewijzigd door Bl4ckviper op 03-08-2021 21:35 ]

Be fast .... Be furious....

Alle reacties

• Rostares
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-01 16:51
Volgens mij is dit aardig aan de prijs.

Wat is het loonaandeel in de offerte?

Wij hebben een soortgelijke aanvraag gedaan (alleen zonder het tegelwerk) en waren rond de 3000 eur kwijt.

• Bl4ckviper
Rostares schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 21:29:
Volgens mij is dit aardig aan de prijs.

Wat is het loonaandeel in de offerte?

Wij hebben een soortgelijke aanvraag gedaan (alleen zonder het tegelwerk) en waren rond de 3000 eur kwijt.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:03

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topictitel aangepast :)

Tweakers Discord

• Bl4ckviper
Iemand nog?

• YaaD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:19
Vind de kosten aardig fors als ik eerlijk moet zijn

Een betonpomp huren hier voor ongeveer 100m2 (storten garagevloer) kwam uit op 500 exc btw.
Kosten voor beton liggen rond de 100eu per m3. Jij komt zo te zien uit op ongeveer 2 m3 (10% inklinking)

Mankracht kostte voor deze klus rond de 800 euro exc btw.

Staalnetten van 2x2.5 gaan rond de 50 euro per stuk.

Ik vind het tegelen aardig aan de prijs. Als je het terugrekent naar per m2, zit je al gauw aan 127 euro per m2? waarom is dat zo duur?

edit: Probleem is alleen denk ik dat bedrijven het voor het uitzoeken hebben omdat het zo druk is.
Ik heb geen idee hoe handig je zelf bent maar volgens mij kun je een deel van de werkzaamheden misschien ook wel zelf doen waardoor je aardig op de kosten kunt inlopen

[ Voor 21% gewijzigd door YaaD op 05-08-2021 10:20 ]

bl44t

• Bl4ckviper
YaaD schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 10:20:
Vind de kosten aardig fors als ik eerlijk moet zijn

Een betonpomp huren hier voor ongeveer 100m2 (storten garagevloer) kwam uit op 500 exc btw.
Kosten voor beton liggen rond de 100eu per m3. Jij komt zo te zien uit op ongeveer 2 m3 (10% inklinking)

Mankracht kostte voor deze klus rond de 800 euro exc btw.

Staalnetten van 2x2.5 gaan rond de 50 euro per stuk.

Ik vind het tegelen aardig aan de prijs. Als je het terugrekent naar per m2, zit je al gauw aan 127 euro per m2? waarom is dat zo duur?

edit: Probleem is alleen denk ik dat bedrijven het voor het uitzoeken hebben omdat het zo druk is.
Ik heb geen idee hoe handig je zelf bent maar volgens mij kun je een deel van de werkzaamheden misschien ook wel zelf doen waardoor je aardig op de kosten kunt inlopen
Niet handig genoeg helaas.

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:11
@Bl4ckviper Je zou eens moeten kijken of je de klus kan splitsen in losse onderdelen.
Een bedrijf die het beton stort zal niet snel ook kunnen tegelen, dus iedereen zal een onderaannemer moeten inschakelen.
Dus probeer een bedrijf een offerte te laten maken voor enkel het betonwerk. En vraag een losse offerte aan voor enkel het tegelen.

En anders wachten totdat de prijzen voor normaal worden, maar je weet niet hoelang dat is.

• Bl4ckviper
@chrisborst

Dit is via 1 lokale aannemer. Hij doet dus de isolatieplaten, netten, regelt al het materiaal, dus ook de betonpomp en betegeld ook.

Zelf hoef ik alleen een gat te graven.

• Rostares
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-01 16:51
Bl4ckviper schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 14:34:
@chrisborst

Dit is via 1 lokale aannemer. Hij doet dus de isolatieplaten, netten, regelt al het materiaal, dus ook de betonpomp en betegeld ook.

Zelf hoef ik alleen een gat te graven.
Als je ook nog zelf het gat moet graven (en het moet afvoeren) dan is het wel heel fors. Ook altijd maar even afwachten wat er onder de grond vandaan komt.

In welke regio is dit? Zit hier zelf in het oosten van het land (Stedendriehoek)

• Bl4ckviper
Rostares schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 15:50:
[...]

Als je ook nog zelf het gat moet graven (en het moet afvoeren) dan is het wel heel fors. Ook altijd maar even afwachten wat er onder de grond vandaan komt.

In welke regio is dit? Zit hier zelf in het oosten van het land (Stedendriehoek)
Regio Utrecht.

Pagina: 1