Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil met de computer voornamelijk gaan gamen. Ik heb laatst een nieuwe monitor gekocht 1440p/144hz, dus ik wil daar goed gebruik van kunnen maken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn maximumprijs is maximum 2500 euro. Assembleren kan ik daarbij zelf doen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik ga in de eerste periode (max 1 jaar), gebruik maken van mijn oude GTX1060 6GB.
Mijn randapparatuur is als volgt:
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil graag een build waarmee ik 1440p mee kan gamen voor de komende aantal jaren.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn merk voorkeur gaat uit naar Corsair, aangezien ik Icue (software) gebruik voor mijn toetsenbord/muis, en ik zou het gaaf vinden als dat op elkaar aansluit. Echter, als er bepaalde onderdelen dermate goedkoper/beter zijn dan ben ik zeker bereid enige concessies te doen!
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De grootte maakt voor mij vrij weinig uit. Ik wil wel graag een stille PC. Verder zou ik het gaaf vinden om meerdere Corsair fans aan te sluiten op mijn build. Bluetooth is ook een must i.v.m. de wireless headset.
Ga je overklokken?
Mijn plan is niet om over te klokken.
Wat verwacht je van ons?[i]
-Zijn er bepaalde aanpassingen of aanbevelingen die jullie zouden doen op basis van mijn gekozen build?
-Is het slim om de komende tijd mijn oude GTX1060 te gebruiken? Of is dit niet aan te raden?
-Is de waterkoeling voldoende voor de 5800x? Of moet ik voor de duurdere 'Elite Cappelix' gaan?
-Is de huidige voeding van goede kwaliteit en voldoende voor dit systeem? Ik zat namelijk naar de fractal design 760 watt, te kijken maar die is niet goed beschikbaar.
-Raden jullie aan om een 2TB SSD te halen of twee 1TB SSD's? Daarnaast ben ik bereid om meer geld uit te geven aan de SSD's. Welke SSD's zijn kwalitatief beter? En is dat de meerprijs waard?
Ik hoor het erg graag en alvast erg bedankt voor de hulp!
Ik wil met de computer voornamelijk gaan gamen. Ik heb laatst een nieuwe monitor gekocht 1440p/144hz, dus ik wil daar goed gebruik van kunnen maken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn maximumprijs is maximum 2500 euro. Assembleren kan ik daarbij zelf doen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik ga in de eerste periode (max 1 jaar), gebruik maken van mijn oude GTX1060 6GB.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1060 Windforce 6G | € 0,- | € 0,- |
| Totaal | € 0,- | |||
Mijn randapparatuur is als volgt:
| 1 | Monitoren | LG UltraGear 27GL850 Zwart | € 358,90 | € 358,90 |
| 1 | Toetsenborden | Corsair K68 RGB Mechanical Gaming Keyboard (US) | € 207,95 | € 207,95 |
| 1 | Muizen | Corsair Glaive RGB Pro Zwart | € 49,99 | € 49,99 |
| 1 | Muismatten | Corsair MM700 RGB Gaming Mouse Pad Extended XL | € 69,90 | € 69,90 |
| 1 | Game-accessoires | Corsair ST100 RGB Premium Headset Stand with 7.1 Surround | € 58,99 | € 58,99 |
| 1 | Gaming headsets | Corsair Gaming VOID Pro RGB Wireless Zwart | € 0,- | € 0,- |
| Totaal | € 745,73 | |||
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil graag een build waarmee ik 1440p mee kan gamen voor de komende aantal jaren.
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 5800X Boxed | € 409,- | € 409,- |
| 1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B550-F Gaming (WI-FI) | € 175,- | € 175,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 3070 SUPRIM 8G | € 999,- | € 999,- |
| 1 | Behuizingen | Corsair 5000D Airflow Tempered Glass Wit | € 154,99 | € 154,99 |
| 1 | Waterkoeling | Corsair iCUE H150i RGB PRO XT 360mm | € 131,05 | € 131,05 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB Pro CMW32GX4M2C3200C16 | € 217,90 | € 217,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM750x (2018) (EU-model) Zwart | € 91,- | € 91,- |
| 2 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 99,90 | € 199,80 |
| Totaal | € 2.377,74 | |||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn merk voorkeur gaat uit naar Corsair, aangezien ik Icue (software) gebruik voor mijn toetsenbord/muis, en ik zou het gaaf vinden als dat op elkaar aansluit. Echter, als er bepaalde onderdelen dermate goedkoper/beter zijn dan ben ik zeker bereid enige concessies te doen!
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De grootte maakt voor mij vrij weinig uit. Ik wil wel graag een stille PC. Verder zou ik het gaaf vinden om meerdere Corsair fans aan te sluiten op mijn build. Bluetooth is ook een must i.v.m. de wireless headset.
Ga je overklokken?
Mijn plan is niet om over te klokken.
Wat verwacht je van ons?[i]
-Zijn er bepaalde aanpassingen of aanbevelingen die jullie zouden doen op basis van mijn gekozen build?
-Is het slim om de komende tijd mijn oude GTX1060 te gebruiken? Of is dit niet aan te raden?
-Is de waterkoeling voldoende voor de 5800x? Of moet ik voor de duurdere 'Elite Cappelix' gaan?
-Is de huidige voeding van goede kwaliteit en voldoende voor dit systeem? Ik zat namelijk naar de fractal design 760 watt, te kijken maar die is niet goed beschikbaar.
-Raden jullie aan om een 2TB SSD te halen of twee 1TB SSD's? Daarnaast ben ik bereid om meer geld uit te geven aan de SSD's. Welke SSD's zijn kwalitatief beter? En is dat de meerprijs waard?
Ik hoor het erg graag en alvast erg bedankt voor de hulp!