Voor vrienden heb ik een PC gebouwd, bestaande uit de volgende onderdelen:
Best leuk om weer eens een PC te bouwen, was alweer een aantal jaar geleden voor mij
Afijn, PC zit in elkaar, en start op en geeft beeld naar behoren tijdens de testrun. Vervolgens ruim ik mijn bende op en zet de PC weer aan om nu Windows te installeren en software, en nu gaf hij geen beeld. Gek. Alle kabels nalopen, nog ff goed aandrukken, ja de busjes van de het mobo zitten gemonteerd. Opnieuwe proberen, en gelukkig, ik heb weer beeld. Mooi, dus ik duik de BIOS in om de snelheid voor DRAM aan te passen. Herstarten maar.. en weer geen beeld 
Inmiddels heb ik alle stekkers opnieuw geplugt, minstens 1 keer maar eerder 3 keer. Ook de PC gestart met enkel het noodzakelijke aangesloten (1 reepje RAM, CPU). De CMOS batterij al een paar keer ff ontkoppeld terwijl de stroom er af was. Maar ik blijf zo nu en dan geen beeld hebben. Snap er los ballos niet van
Hoe kan ik dat troubleshooten? De RAM heb ik zelf in een andere PC al een paar jaar gebruikt, en is daar werkend uitgekomen (was over ivm upgrade naar 16 GB). Geen idee waar dit zo verder aan kan liggen..
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-11600 Boxed | € 244,73 | € 244,73 |
1 | Moederborden | ASUS PRIME H510M-A WIFI | € 103,75 | € 103,75 |
1 | Interne harde schijven | WD Blue 3,5" (SMR, 256MB cache, 7200rpm), 2TB | € 51,76 | € 51,76 |
1 | Behuizingen | Silverstone PS13 | € 51,68 | € 51,68 |
1 | Ventilatoren | Noctua NF-S12B redux-700, 120mm | € 13,37 | € 13,37 |
1 | Geheugen intern | Kingston HyperX Predator HX432C16PB3K2/8 | € 0,- | € 0,- |
1 | Voedingen | EVGA 550 B5 | € 78,17 | € 78,17 |
1 | Solid state drives | Kingston A400 M.2 120GB | € 25,92 | € 25,92 |
Totaal | € 569,38 |
Best leuk om weer eens een PC te bouwen, was alweer een aantal jaar geleden voor mij
Inmiddels heb ik alle stekkers opnieuw geplugt, minstens 1 keer maar eerder 3 keer. Ook de PC gestart met enkel het noodzakelijke aangesloten (1 reepje RAM, CPU). De CMOS batterij al een paar keer ff ontkoppeld terwijl de stroom er af was. Maar ik blijf zo nu en dan geen beeld hebben. Snap er los ballos niet van
Hoe kan ik dat troubleshooten? De RAM heb ik zelf in een andere PC al een paar jaar gebruikt, en is daar werkend uitgekomen (was over ivm upgrade naar 16 GB). Geen idee waar dit zo verder aan kan liggen..
When life throws you a curve, lean into it and have faith!