Dedicated server en qemu disk ?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverrips
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-08-2021
Mijn vraag
...
Ik kan het bijna niet geloven, maar is het mogelijk dat een echte dedicated server een qemu disk kan bevatten ?

Volgens mij is mij geen dedicated server gegeven, maar een virtuele dedicated server en dat staat niet op de website. nog sterker zelfs, de chat heeft het over een real dedicated server. Maar smartctl --all /dev/sda geeft een quemu disk aan met 1 draaiuur !

Ik heb het idee dat ik opgelicht wordt.

Beste antwoord (via sverrips op 04-08-2021 00:47)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Qemu disk is per definitie gevirtualiseerd. Wat wel kan is dat je een virtuele server hebt gekocht die zonder overselling is opgeleverd. TransIP doet dat bijvoorbeeld op hun high performance VPS, dan zijn de cores die je huurt ook daadwerkelijk alleen voor jou.

Wat is jou precies verkocht?

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Qemu disk is per definitie gevirtualiseerd. Wat wel kan is dat je een virtuele server hebt gekocht die zonder overselling is opgeleverd. TransIP doet dat bijvoorbeeld op hun high performance VPS, dan zijn de cores die je huurt ook daadwerkelijk alleen voor jou.

Wat is jou precies verkocht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 52706

sverrips schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 19:00:
Mijn vraag
...
Ik kan het bijna niet geloven, maar is het mogelijk dat een echte dedicated server een qemu disk kan bevatten ?

Volgens mij is mij geen dedicated server gegeven, maar een virtuele dedicated server en dat staat niet op de website. nog sterker zelfs, de chat heeft het over een real dedicated server. Maar smartctl --all /dev/sda geeft een quemu disk aan met 1 draaiuur !

Ik heb het idee dat ik opgelicht wordt.
Misschien eens lshw installeren en uitvoeren?
Wellicht vind je daar nog wel meer hardware tussen die gevirtualiseerd is ??

Een Qemu-disk is sowieso over het algemeen een virtual disk.

Bij welke toko heb je deze server gehuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverrips
Dacht ik al, bedankt voor de informatie.

Toko waar ik het gehuurd heb, is:

https://viasky.co/netherlands.php

Servers staan overigens in Dronten in de datacenter.

Ik zie het al, het lijkt niet veel soeps wat ik afgesloten heb,

https://nl.trustpilot.com/review/viasky.co

[ Voor 26% gewijzigd door sverrips op 04-08-2021 00:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Een dedicated server betekent niet automatisch 'bare metal', enkel dat de hardware volledig aan jou is 'toegewijd'. Op de pagina die je linkt, wordt gesproken van een 'cloud' dedicated server, en er staat:
A new backup and restore point with 100% of your server’s data is created every 24 hours.
Bij bare metal gaat dat lastig. Wat wel opmerkelijk is, is dat je kunt kiezen uit vier servers met een E5-2680 v2, die 10 cores met hyperthreading heeft, maar wordt aangeboden met 12 of 16 vCPU's.

Ik denk dat je hier juridisch niets tegen kunt doen. Voortaan kun je wel beter opletten als je een server afneemt. Dit is mijn oordeel en daar zul je het mee moeten doen.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverrips
Dank.... wat betreft niet veel soeps heeft te maken met dat ik voor ogen had dat het echt dedicated servers waren. VDS zegt me wel wat, maar blijkbaar is cloud dedicated server hetzelfde. Dat wist ik niet. Voor de prijs is dit natuurlijk niet slecht, maar anders dan ik voor ogen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverrips
Ik heb wel een poging gedaan en een claim ingedient bij paypal. Het zou kunnen dat die 12 tot 16 cpu een reden is dat het onder misleiding verkocht wordt en een grond is om mij (gedeeltelijk) terug te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-06 21:39
Zou ook wel heel goedkoop zijn voor een DedicatedServer (goedkoper als OVH).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:17

Rmg

sverrips schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 13:02:
Ik heb wel een poging gedaan en een claim ingedient bij paypal. Het zou kunnen dat die 12 tot 16 cpu een reden is dat het onder misleiding verkocht wordt en een grond is om mij (gedeeltelijk) terug te betalen.
Staat er vrij groot bij dat het om vCPU's gaat.

En de resources zijn dedicated. En de aanname dat dedicated == bare metal. tjah :Y)
Pagina: 1