Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperToine123
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 27-04 21:27
Mijn vraag:
Hoe kan ik netjes ontslag nemen van mijn supermarkt baan waar ik nu bijna 2 jaar werk.

Ik werk nu bijna 2 jaar bij de lokale Jumbo als vulploegmedewerker. Na de zomervakantie ga ik beginnen met mijn vervolgstudie Accountancy, ik ben bang dat ik te weinig tijd heb om nog door te kunnen werken bij de Jumbo. Buiten dat ik denk ik geen tijd meer heb ben ik er ook een beetje klaar mee, ik heb al wat anders gevonden wat goed past bij mijn vervolgstudie en daar wil ik me vol op kunnen focussen. Het nieuwe werk valt ook niet goed te combineren met de Jumbo bijbaan, ik wil er dus graag vanaf.

Mijn vraag is nu hoe ik netjes ontslag kan nemen, zit hier nog een opzegtermijn aan? De manager waar ik waarschijnlijk moet zijn heb ik letterlijk 2 keer gezien, 1x met mn sollicitatie en 1x met het verlengen van m'n contract een jaar geleden. Kan ik voor m'n ontslag gewoon een e-mail sturen?

Alvast bedankt! :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Of je een opzegtermijn hebt staat in je contract.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:00
Praten met je manager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martidinho
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-05-2024
Ik had nooit een mail gestuurd voor een ontslag. Bespreek het open met je manager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperToine123
CyBeR schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 17:29:
Of je een opzegtermijn hebt staat in je contract.
Probleem is dat ik mijn contract nooit zelf meer heb gezien, nadat ik hem heb ondertekend en gelezen heb ik hem teruggegeven, (wat hij wou) en nooit meer terug gekregen of wat van gehoord.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jugger naut
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:52
SuperToine123 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 17:30:
[...]

Probleem is dat ik mijn contract nooit zelf meer heb gezien, nadat ik hem heb ondertekend en gelezen heb ik hem teruggegeven, (wat hij wou) en nooit meer terug gekregen of wat van gehoord.
Dan zou ik allereerst een kopie van jouw contract opvragen. Het is best vreemd om ergens te werken zonder te weten onder welke voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperToine123
jugger naut schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 17:31:
[...]

Dan zou ik allereerst een kopie van jouw contract opvragen. Het is best vreemd om ergens te werken zonder te weten onder welke voorwaarden dit is.
Ik weet wat de voorwaarden zijn, ik ben er zelf mee akkoord gegaan en heb alles gelezen. Ik heb alleen geen fysieke kopie van het contract.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• jugger naut
SuperToine123 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 17:32:
[...]

Ik weet wat de voorwaarden zijn, ik ben er zelf mee akkoord gegaan en heb alles gelezen. Ik heb alleen geen fysieke kopie van het contract.
Dan weet je toch ook wat jouw opzegtermijn is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperToine123
jugger naut schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 17:33:
[...]

Dan weet je toch ook wat het opzegtermijn is?
Niet uit mijn hoofd helaas, CAO zegt 4 weken, daar ga ik dan maar vanuit denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-05 22:54

Barrycade

Through the...

Nou dan heb je al 2 onderwerpen waar je over kan praten met de Manager, of zijn plaatsvervanger.

Maar ik zou eerst gewoon aangeven waarom je wil stoppen en als dat tot problemen leidt ook even een kopie opvragen.

Maar je bent de enige niet (gezien de vele topics van supermarkt medewerkers die hier komen vragen hoe dat moet, communiceren).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jugger naut
SuperToine123 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 17:33:
[...]

Niet uit mijn hoofd helaas, CAO zegt 4 weken, daar ga ik dan maar vanuit denk ik.
Daarom zeg ik, vraag een kopie van je contract op. Daar staat dat in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-05 13:44
Gewoon een mailtje sturen en klaar. Het is een bijbaantje bij een supermarkt en geen mega serieuze baan.

Anders een briefje maken en inleveren bij de manager.
Google zal er vol mee staan, maar iets met ‘bij deze zeg ik m’n contract op. Met inachtneming van de opzegtermijn van X maand is daarmee m’n contract beëindigd op datum x’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:31

heuveltje

KoelkastFilosoof

stuur gewoon een mailtje ?
Beste xx. ik dien hierbij per direct mijn ontslag in ivm veranderde prive omstandigheden.
Graag bespreek ik graag de uitwerk termijn en afwikkeling van mijn vakantie uren

Zeker in supermarkten doen ze daar meestal niet super moeilijk over.
(en als ze het wel doen, ze kunnen hoogsten wat nog uitstaand loon inhouden als je opeens niet meer komt opdagen)

[ Voor 30% gewijzigd door heuveltje op 03-08-2021 17:36 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperToine123
Barrycade schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 17:34:
Nou dan heb je al 2 onderwerpen waar je over kan praten met de Manager, of zijn plaatsvervanger.

Maar ik zou eerst gewoon aangeven waarom je wil stoppen en als dat tot problemen leidt ook even een kopie opvragen.

Maar je bent de enige niet (gezien de vele topics van supermarkt medewerkers die hier komen vragen hoe dat moet, communiceren).
Dat is in ieder geval fijn om te horen, communiceren is niet mijn sterkste punt maar ook zeker niet het sterkste punt van de Jumbo zelf heb ik gemerkt. Dankjewel voor je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Laatst online: 16-02-2023
Heb je een 0 uren contract? Zo ja, dan kan je in principe vrij makkelijk weg door ontslag te nemen en vervolgens aan te geven niet meer te kunnen werken tijdens je opzegtermijn.

Wil je het netjes doen? Overleg met je manager. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperToine123
Emgeebee schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 17:38:
Heb je een 0 uren contract? Zo ja, dan kan je in principe vrij makkelijk weg door ontslag te nemen en vervolgens aan te geven niet meer te kunnen werken tijdens je opzegtermijn.

Wil je het netjes doen? Overleg met je manager. :)
Ik heb een 0 uren contract, maar de beschikbaarheid die ik iedere week aangeef wordt compleet naar gefloten, het is al heel vaak gebeurd dat ik wel wordt ingeroosterd terwijl ik heb aangegeven niet beschikbaar te zijn.

Dankjewel voor je antwoord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:20
Reken maar de de manager van de supermarkt al blij is dat je het ruim van te voren aangeeft.
Denk zomaar dat er ook genoeg zijn die het een week van tevoren even melden.
De supermarkten weten dat veel personeel een studie volgt, en bij verandering van studie nog wel eens weg gaan.
En ze weten ook wel dat dat meestal rond de zomervakantie is.
Voor hun is het voornamelijk van belang dat de planning rond komt.
Waarschijnlijk hebben zij het liefste dat je de zomer periode nog helpt, omdat die periode moeilijker is met de planning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:50

Honesty

kattenneus!

Is het toevallig een jumbo in den haag die begint met de M, op de vlaan?
Gewoon zeggen dat je stopt en na aftrek vakantie en oproepkracht blijft er meestal weinig over. Als je zelf pas in september wil stoppen gewoon opzeggen 4 weken uitwerken en zorgen dat alles klopt en dan op naar de nieuwe baan.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperToine123
brambo123 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 17:43:
Reken maar de de manager van de supermarkt al blij is dat je het ruim van te voren aangeeft.
Denk zomaar dat er ook genoeg zijn die het een week van tevoren even melden.
De supermarkten weten dat veel personeel een studie volgt, en bij verandering van studie nog wel eens weg gaan.
En ze weten ook wel dat dat meestal rond de zomervakantie is.
Voor hun is het voornamelijk van belang dat de planning rond komt.
Waarschijnlijk hebben zij het liefste dat je de zomer periode nog helpt, omdat die periode moeilijker is met de planning.
Dat is zeker waar, bedankt voor je antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@SuperToine123 Online kun je je contract inzien/downloaden. Dat zal in het systeem staan, waar ook je loonspecificatie staat. Vaak heb je met een 0-uren contract een opzegtermijn van een maand, maar veelal gaat het oa bij vakkenvullers(wat vaak tijdelijk is) via teamleider, dan wel filiaalleider. (niet in groeps-app, maar je kunt een van deze ook persoonlijk appen)

[ Voor 10% gewijzigd door Hackus op 03-08-2021 17:51 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperToine123
Honesty schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 17:46:
Is het toevallig een jumbo in den haag die begint met de M, op de vlaan?
Gewoon zeggen dat je stopt en na aftrek vakantie en oproepkracht blijft er meestal weinig over. Als je zelf pas in september wil stoppen gewoon opzeggen 4 weken uitwerken en zorgen dat alles klopt en dan op naar de nieuwe baan.
Nee, niet in Den Haag.

Bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperToine123
Hackus schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 17:49:
@SuperToine123 Online kun je je contract inzien/downloaden. Dat zal in het systeem staan, waar ook je loonspecificatie staat. Vaak heb je met een 0-uren contract een opzegtermijn van een maand, maar veelal gaat het oa bij vakkenvullers(wat vaak tijdelijk is) via teamleider, dan wel filiaalleider. (niet in groeps-app, maar je kunt een van deze ook persoonlijk appen)
Weet je toevallig waar ik dat eventueel kan downloaden of zien. Bedant voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

SuperToine123 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 17:54:
[...]

Weet je toevallig waar ik dat eventueel kan downloaden of zien. Bedant voor je reactie!
Nope, maar zal je in de groeps-app kunnen vragen. neem aan een Visma systeem
(Jumbo-Visma ;) )

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:29

Lordy79

Vastberaden

Gewoon een briefje dat je je ontslag indient per 1 oktober (of welke datum dan ook) en een vriendelijk verzoek of je een schriftelijke bevestiging kunt ontvangen met akkoord voor het ontslag per die datum.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IIIIIIIIIIII
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 28-04 08:31
Grappig, ik ben een jaar klaar met mijn Accountancy studie.
Het beste wat je kan doen is om dit mondeling aan te geven bij je manager (is wel het meest sociale oplossing). Ik zou het eerlijk aangeven wat de reden is dat je weggaat. Daarbij moet je erbij zeggen dat je formeel je ontslag via de mail zal indienen. Het is namelijk altijd goed om zo iets ook via de mail te laten gaan want in het ergste geval kan hij zeggen dat je geen ontslag hebt genomen en dat je moet doorwerken (onwaarschijnlijk dat het gebeurt, maar daarom handig om het ook via de mail te laten lopen). In je contract staat je opzegtermijn, je kan ervoor kiezen om dit nog te benoemen in je mail met de datum van je laatste werkdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:15
heuveltje schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 17:35:
stuur gewoon een mailtje ?
Beste xx. ik dien hierbij per direct mijn ontslag in ivm veranderde prive omstandigheden.
Graag bespreek ik graag de uitwerk termijn en afwikkeling van mijn vakantie uren

Zeker in supermarkten doen ze daar meestal niet super moeilijk over.
(en als ze het wel doen, ze kunnen hoogsten wat nog uitstaand loon inhouden als je opeens niet meer komt opdagen)
Per direct is denk ik een slecht idee. Gewoon de standaard opzegtermijn aanhouden uit het CAO.
(En hierbij rekening houden, dat bij een maand doorgaans kalendermaand bedoeld wordt (dus per einde maand, zou nu 30 september zijn omdat augustus al begonnen is). Als er 4 weken staat, zal de betaalperiode ook 4 weken zijn. Vraag is dan of je ook alleen per einde betaaltermijn kan opzeggen.
En hooguit wat uitstaand loon inhouden zou ik ook niet helemaal vanuit gaan. Ik ken een geval waarbij iemand voor het eind van een contract voor bepaalde duur weg wilde, maar de werkgever dat niet toestond. Werknemer toch weggegaan, werkgever naar de rechter gestapt en gelijk gekregen. Werknemer moest een maandsalaris aan werkgever terugbetalen, ter compensatie. Natuurlijk is dat een andere situatie, maar ik denk dat het altijd beter is om je contract-afspraken en/of CAO te respecteren. Al was het maar omdat je dat van je werkgever ook verwacht.

Er is daarnaast niets op tegen om een langere termijn te hanteren, maar bij een 0-urencontract loop je dan wel het risico dat je eerder dan je lief is al niet meer ingeroosterd wordt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:54
Mooi oefenmoment 'moeilijke gesprekken' voeren (komen nog veel meer in je leven). Ga het gesprek aan met je teamleider en die weet wel wat de voorwaarden zijn en met wie je moet praten. Misschien hebben ze een mooi tegenvoorstel dat je toch kan blijven werken naast je studie. Of geven ze nog een leuk afscheidsfeestje. :-)

[ Voor 7% gewijzigd door mcsluis op 04-08-2021 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:31

heuveltje

KoelkastFilosoof

Wild Chocolate schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 15:11:
[...]

Per direct is denk ik een slecht idee. Gewoon de standaard opzegtermijn aanhouden uit het CAO.
(En hierbij rekening houden, dat bij een maand doorgaans kalendermaand bedoeld wordt (dus per einde maand, zou nu 30 september zijn omdat augustus al begonnen is). Als er 4 weken staat, zal de betaalperiode ook 4 weken zijn. Vraag is dan of je ook alleen per einde betaaltermijn kan opzeggen.
En hooguit wat uitstaand loon inhouden zou ik ook niet helemaal vanuit gaan. Ik ken een geval waarbij iemand voor het eind van een contract voor bepaalde duur weg wilde, maar de werkgever dat niet toestond. Werknemer toch weggegaan, werkgever naar de rechter gestapt en gelijk gekregen. Werknemer moest een maandsalaris aan werkgever terugbetalen, ter compensatie. Natuurlijk is dat een andere situatie, maar ik denk dat het altijd beter is om je contract-afspraken en/of CAO te respecteren. Al was het maar omdat je dat van je werkgever ook verwacht.

Er is daarnaast niets op tegen om een langere termijn te hanteren, maar bij een 0-urencontract loop je dan wel het risico dat je eerder dan je lief is al niet meer ingeroosterd wordt.
Je geeft gewoon aan per direct ontslag aan te vragen, en dan te kijken hoe lang je nog moet uitwerken.
En zeker met een 0 uren contract is dat compleet goodwil aan jouw kant.

En ja voor sommige werknemers zal een bedrijf best ver willen gaan om een uitwerk periode te forceren.
Als ik hier per direct zou stoppen zonder mijn opvolger in te werken hebben ze hier ook een behoorlijk uitdaging. Maar jij denkt serieus dat ze dat voor een vakkenvuller met 0 uren contract gaan doen ?

Ik heb een tijdje als vulploeg leider gewerkt. Geloof me, ze zijn al blij als je een signaal geeft.
Je wilt niet weten hoeveel ik er heb gehad die ontslag namen door simpelweg opeens niet meer op te komen dagen.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

SuperToine123 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 17:30:
[...]

offtopic:
Lessen voor de rest van je leven, zeker gezien je studie: 1) NOOIT tekenen zonder te hebben gelezen en begrepen en 2) NOOIT iets tekenen zonder kopie te hebben.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1