Vraag

• JEROENrgfgf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:56
Ik zoek een?
Dit is eigenlijk de vraag waar ik antwoord op wil. Ik wil graag wat beter geluid bij mijn tv maar ik weet zelf niet zo goed waar ik goed aan doe. Ik wil graag het beste geluid voor het geld, maar ook wil ik kunnen streamen met AirPlay (Google cast is een alternatief, multi-room geen voorkeur).

Ik heb 2 opties bekeken, soundbar of receiver met losse speakers. De oplossing van een Sonos Beam vind ik erg interessant gezien makkelijke oplossing en AirPlay 2. Geluidskwaliteit vind ik niet heel bijzonder, mijn schoonouders hebben deze staan, dus luister er geregeld naar.

Ik heb ook gekeken naar een tweedehands Denon X1000 met losse speakers (ik keek naar de pricewatch: Klipsch R-41M (Zwart)) en dat leek me eigenlijk ook wel een mooie oplossing. Streamen via het netwerk maar toch ook goed geluid bij TV.

Wat is je budget?
Ik zit zelf nu te denken aan €500, iets minder mag ook.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil de oplossing dus gebruiken om muziek af te spelen (Spotify) via iPhone, TV/Series/Films mee te kijken (Apple TV 4K) en mooi geluid bij het gamen (PS5). Ik ben van plan om mijn TV op termijn te vervangen door een LG OLED C1 of C2 tegen die tijd.

Setup nu is:
TV: Sonly 46" EX500 (Oud beestje uit 2010)
Mediaspeler: Apple TV 4K (voor de toekomst gekocht)
Console: PS5
Geluid: Logitech Z533 setje

Wat heb je zelf al gevonden?
Connectiviteit van Sonos Beam en dergelijke soundbars spreken me wel aan, geluidskwaliteit wat minder. Receiver en losse speakers zie ik wel zitten alleen is die oplossing voor nieuwe apparatuur wel stevig geprijsd. Wellicht tweedehands receiver (zoals Denon X1000) met mooie set 2.0 speakers, om later uit te breiden naar 2.1 of 3.1. Ik heb voorlopig geen interesse in 5.1 (kleine woonkamer).

Welke vragen heb je hier nog over?
Zou de mogelijkheid tot het toevoegen van een subwoofer graag hebben, maar niet dat ik in eerste instantie heel veel bass mis in de speakers.

De wereld van receivers en losse speakers is vrij nieuw voor me en ik ben geen audiofiel dus ik vind het moeilijk inschatten hoeveel beter speakers van €400 per set het doen tegen een setje van €250 (ik noem maar wat getallen). Ook vraag ik me af hoe nuttig het voor mij zou zijn om de nieuwste receiver aan te schaffen aangezien ik waarschijnlijk alleen gebruik wil maken van het AirPlay gedeelte en doorsturen naar de speakers. PS5 zal toch aangesloten moeten worden op de TV aangezien de X1000 geen HDMI 2.1 heeft wat nodig is voor 4k120. Apple TV kan dan ook op de tv en dat is alle randapparatuur die ik gebruik.

Alle reacties

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13:17
Ik zou naar een setje actieve (met ingebouwde versterker dus) speakers kijken bij dit budget - Klipsch heeft een actieve versie van de speakers die je noemt, de Klipsch R-41PM. Neem daar een eenvoudige streamer bij, zoals de Arylic S10.

Het hangt ervan af wat je gaat betalen voor die Denon - er staat er nu een in V&A: Denon AVR-X1000 voor 125,- exclusief verzending, samen met een paar Klipsch R-41M ben je dan wel iets goedkoper uit, maar die Denon is wel een log apparaat vergeleken met de streamer en heeft flink wat functionaliteit die je nooit gaat gebruiken in je kleine kamer. Als je later groter gaat wonen kun je de actieve speakers aan een receiver knopen met pre-outs.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:51

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Gezien je redelijk beperkte ervaring op dit vlak, zou ik gewoon naar de tv winkel gaan en daar even naar een paar soundbar en speakersetjes luisteren. En wat jij daarvan vindt, gaat dan de doorslag geven waar je je op gaat focussen.

Alles kan stuk.
Goedkoop SHOUTcast stream hosting? Snel online, geen setup kosten. www.digiplay.nl

• JEROENrgfgf
martyw schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 21:08:
Ik zou naar een setje actieve (met ingebouwde versterker dus) speakers kijken bij dit budget - Klipsch heeft een actieve versie van de speakers die je noemt, de Klipsch R-41PM. Neem daar een eenvoudige streamer bij, zoals de Arylic S10.

Het hangt ervan af wat je gaat betalen voor die Denon - er staat er nu een in V&A: Denon AVR-X1000 voor 125,- exclusief verzending, samen met een paar Klipsch R-41M ben je dan wel iets goedkoper uit, maar die Denon is wel een log apparaat vergeleken met de streamer en heeft flink wat functionaliteit die je nooit gaat gebruiken in je kleine kamer. Als je later groter gaat wonen kun je de actieve speakers aan een receiver knopen met pre-outs.
Thanks. Ik was niet op de hoogte dat zulke apparaatjes als de Arylic S10 bestonden dus vroeg me al af hoe goed het mogelijk was om iets van streaming naar deze speakers te kunnen realiseren. Zoiets lijkt me inderdaad een mooie en fijne oplossing.

Die Denon had ik inderdaad in de V&A gezien en afgezien van het logge apparaat bereik ik dan eigenlijk hetzelfde doel voor iets minder euro's, als ik het goed begrijp. Voordeel van optie 1 is de compactheid (met nog steeds optie tot uitbreiding) maar wel iets duurder. Optie 2 is dus financieel iets aantrekkelijker, maar introduceert wel een log apparaat met heel veel mogelijkheden naar de toekomst.
remco_k schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 22:16:
Gezien je redelijk beperkte ervaring op dit vlak, zou ik gewoon naar de tv winkel gaan en daar even naar een paar soundbar en speakersetjes luisteren. En wat jij daarvan vindt, gaat dan de doorslag geven waar je je op gaat focussen.
Bedankt voor je input, dit wilde ik inderdaad gaan doen. Aangezien ik ook niet weet wat er allemaal mogelijk is ben ik blij dat @martyw kwam met het streaming-apparaatje.

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:33

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Kan je niet gewoon doorsparen voor de LG oled. Komt al een best geluid uit.
Als je toch gaat luisteren voor een soundbar ken je gelijk even naar de tv luisteren.

BAV nodig, via deze link verdienen jij en ik 50,-Insify referral

• Wizard91
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:31
Dit lijkt mij een no brainer. De Sonos beam is gewoon een hele goede starter soundbar voor al je eisen. Desnoods kan je later altijd nog makkelijk uitbreiden door extra sonos speakers of een subwoofer te kopen.

Natuurlijk is "goed geluid" objectief, maar voor de meeste mensen geeft sonos gewoon een goed geluid zonder met allemaal losse kabels,logge speakers, receivers, equilizers en andere instellingen te moeten tobben.

Tweedehands zou ik zelf nooit aan beginnen want je haalt andermans rotzooi in huis en je moet dan nog maar afwachten hoe lang het meegaat.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:28
JEROENrgfgf schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 17:10:
Ik zoek een?
[i]Dit is eigenlijk de vraag waar ik antwoord op wil. Ik wil graag wat beter geluid bij mijn tv maar ik weet zelf niet zo goed waar ik goed aan doe. Ik wil graag het beste geluid voor het geld, maar ook wil ik kunnen streamen met AirPlay (Google cast is een alternatief, multi-room geen voorkeur).

Welke vragen heb je hier nog over?
Zou de mogelijkheid tot het toevoegen van een subwoofer graag hebben, maar niet dat ik in eerste instantie heel veel bass mis in de speakers.
Je lijkt op zoek te zijn naar verschillende dingen.

1) je wil wat beter geluid bij je tv. Oplossing soundbar
2) je wil het beste geluid voor het geld. Oplossing losse speakers (Actief dan wel passief met receiver)
3) je wil de mogelijkheid om een subwoofer toe te voegen. Oplossing receiver met losse speakers. Een Sonos beam zie ik daarvoor niet als oplossing, omdat je je echt helemaal blauw betaald voor een slechte Sonos subwoofer.

Het is even de vraag wat voor jou belangrijker is. Eenvoud, connectiviteit of geluidskwaliteit.
Luister je veel muziek? Dan moet je geen soundbar kopen. Wil je echt alleen beter geluid bij de tv, netflix en voor gaming, dan kan een soundbar best een prima oplossing zijn. Voordeel is dat je 1 apparaat hebt, streamingmogelijkheden en het lekker minimalistisch is.

De oplossing van @martyw is best prima, al zijn Klipsch speakers objectief gezien geen hele beste speakers. Al is de spoeling in actieve speakers ook best beperkt, dus snap de aanbeveling wel. Een andere oplossing is een receiver met losse passieve speakers. Dan ben je veel vrijer in je keuze. Dan zit je wel met een receiver, wat vrij grote apparaten zijn. Daarnaast kost een receiver je gehele budget.

[Voor 7% gewijzigd door Hulleman op 04-08-2021 09:01]

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Xbox Series X |

• martyw
JEROENrgfgf schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 08:08:

Thanks. Ik was niet op de hoogte dat zulke apparaatjes als de Arylic S10 bestonden dus vroeg me al af hoe goed het mogelijk was om iets van streaming naar deze speakers te kunnen realiseren. Zoiets lijkt me inderdaad een mooie en fijne oplossing.
Een ander voordeel van losse streaming apparaatjes is dat het goedkoper is deze te vervangen als er iets nieuws komt, Spotify heeft bv. Spotify Connect pas een aantal jaren geleden geintroduceerd, receivers met een oude Spotify implementatie die geen update gehad hebben (vrijwel alles ouder dan vijf jaar) kunnen daar niets meer mee.

• JEROENrgfgf
NLKornolio schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 08:27:
Kan je niet gewoon doorsparen voor de LG oled. Komt al een best geluid uit.
Als je toch gaat luisteren voor een soundbar ken je gelijk even naar de tv luisteren.
Goed plan inderdaad, ik ben me nu vooral aan het oriënteren wat er allemaal mogelijk is en ondertussen spaar ik gewoon door.
Hulleman schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 08:57:
[...]

Je lijkt op zoek te zijn naar verschillende dingen.

1) je wil wat beter geluid bij je tv. Oplossing soundbar
2) je wil het beste geluid voor het geld. Oplossing losse speakers (Actief dan wel passief met receiver)
3) je wil de mogelijkheid om een subwoofer toe te voegen. Oplossing receiver met losse speakers. Een Sonos beam zie ik daarvoor niet als oplossing, omdat je je echt helemaal blauw betaald voor een slechte Sonos subwoofer.

Het is even de vraag wat voor jou belangrijker is. Eenvoud, connectiviteit of geluidskwaliteit.
Luister je veel muziek? Dan moet je geen soundbar kopen. Wil je echt alleen beter geluid bij de tv, netflix en voor gaming, dan kan een soundbar best een prima oplossing zijn. Voordeel is dat je 1 apparaat hebt, streamingmogelijkheden en het lekker minimalistisch is.

De oplossing van @martyw is best prima, al zijn Klipsch speakers objectief gezien geen hele beste speakers. Al is de spoeling in actieve speakers ook best beperkt, dus snap de aanbeveling wel. Een andere oplossing is een receiver met losse passieve speakers. Dan ben je veel vrijer in je keuze. Dan zit je wel met een receiver, wat vrij grote apparaten zijn. Daarnaast kost een receiver je gehele budget.
Ik luister inderdaad veel muziek, dit is dan wel wel via Spotify en geen FLACs of iets dergelijks. Zo'n Sonos Beam is dan inderdaad een mooie oplossing omdat het heel eenvoudig is en zeker voldoet aan de streamingmogelijkheden. Je bent snel klaar met aansluiten en ook zijn er uitbreidingsmogelijkheden. Subwoofer kan ook maar dan betaal je wel €799 voor een sub en dan zijn er ook vast wel prijsbewustere keuzes die kwalitatief net zo goed of misschien nog beter zijn.

Vandaar mijn vraag over de tweedehands receiver die nu op V&A staat. Het is (volgens mij) een instap receiver die wel voldoet aan de dingen die ik er van verwacht. Ik kan muziek streamen vanaf mijn telefoon, goede speakers er op aansluiten en in de toekomst uitbreiden. Ik heb verder geen idee wat de levensduur is van een gemiddelde receiver en of het een goede koop zou zijn. Ik begrijp ook dat bij een receiver met losse speakers er wat meer kabeltjes aan te pas komen om weg te werken, maar dat vind ik opzich geen probleem.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:28
JEROENrgfgf schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 09:29:
Ik luister inderdaad veel muziek
Vandaar mijn vraag over de tweedehands receiver die nu op V&A staat.
€ 799 voor een Sonos sub is gewoon afzetterij. Voor minder koop je zoveel beter spul.

De Denon X1000 is inderdaad een instapper, maar daar is niks mis mee. Ik heb een Marantz 5010, ook een instapper, maar doet wat ik wil. De X1000 ondersteunt gaan Airplay 2, die ondersteuning is pas later gekomen. Durf niet te zeggen in welke Denon dat wel zit. Wellicht vanaf de X1400. Een receiver gaat heel erg lang mee. De grootste beperking worden technische snufjes die oude receivers niet ondersteunen. Denk aan Airplay 2, nieuwe HDMI versies, HDR weergave voor tv etc. Puur als muziekweergever kan het prima 20 jaar mee gaan lijkt me.

Een Denon X1000 en 2 Q-acoustics 3020i (€ 260 per paar) of 3030i (€399 per paar) is ook een leuke optie. Dergelijke boekenplankspeakers moet je wel op hoogte zetten, zodat de tweeter op ongeveer oorhoogte komt. Dan klinken ze het beste.

[Voor 12% gewijzigd door Hulleman op 04-08-2021 09:40]

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Xbox Series X |

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online
Als toevoeging aan @Hulleman Argon Audio maakt voor onder de 100 euro een paar speaker statieven.
https://www.hifiklubben.n...ndaard/argstels57bk/?q=57

Sowieso is die site (en de filialen door heel nederland) een leuk adres voor audio beginners.

Je kunt ook een keer bij ze gaan luisteren, of bij wifimedia, doublepoint, stassen. Ik heb alleen ervaring met wifimedia verder, maar weet wel dat je bij die winkels eens kan luisteren. Dan weet je in ieder geval of jij 400 euro speakers de moeite waard vindt.

3020i zijn overigens geen 260 euro per paar nieuw. Zo staan ze wel in de pricewatch maar dat is vanwege iEar en bol plaza en die winkels kun je beter negeren.
Tussen de 360 en 400 is realistischer

[Voor 44% gewijzigd door youridv1 op 08-08-2021 18:32]

• Anoniem: 159816
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
martyw schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 21:08:

Ik zou deze Klipsch luidsprekers echter wel vermijden, objectief gezien zijn die een van mindere luidsprekers die je kan krijgen op de markt.

Als je graag films kijkt zou sowieso voor een optie gaan waarbij je het LFE kanaal naar een subwoofer kan sturen. Wanneer je kiest voor een passieve luidspreker heb je als goede opties de Elac DBR62 of de Warfedale 220 (wel even het frontje eraf halen, die verpest de treble bij deze luidspreker).

Prijs is overigens niet altijd een goede indicatie van de kwaliteit van een luidspreker.

[Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 08-08-2021 20:17]

• martyw
Anoniem: 159816 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 20:14:
[...]

Ik zou deze Klipsch luidsprekers echter wel vermijden, objectief gezien zijn die een van mindere luidsprekers die je kan krijgen op de markt.

Als je graag films kijkt zou sowieso voor een optie gaan waarbij je het LFE kanaal naar een subwoofer kan sturen. Wanneer je kiest voor een passieve luidspreker heb je als goede opties de Elac DBR62 of de Warfedale 220 (wel even het frontje eraf halen, die verpest de treble bij deze luidspreker).

Prijs is overigens niet altijd een goede indicatie van de kwaliteit van een luidspreker.
Anoniem: 159816 schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 15:03:
Ik ben al meerdere keren aangesproken op het feit dat ik dat soort mythes aanval in algemene topics. Mij is gevraagd dat niet meer te doen. Het is mij ondertussen wel duidelijk dat zweverig advies iets is wat men niet als een slecht iets ziet op een tech forum.
Ik vermoed dat die aanspraak komt door dit soort opmerkingen, er zijn fora waar dit soort opmerkingen kunnen - en er zijn topics waar ze minder goed vallen - hier geeft de topicstarter aan naar Klipsch speakers te kijken - dan ligt het voor de hand een alternatief wat misschien ook hem kan werken voor te stellen. Niet iedereen is een Andrew Jones (Elac)/Floyd Toole (vice president van Harman) volgeling

[Voor 3% gewijzigd door martyw op 08-08-2021 22:15]

• Niet online
knip, weet niet waarom hij in dit topic mij quote.

[Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 08-08-2021 22:51]

• martyw
Anoniem: 159816 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 22:27:
[...]

De topicstarter vraagt om advies, en het advies is dat Klipsch geen goede keuze is. Verder draag ik een alternatief aan.

Het heeft weinig te maken met wel of geen fan zijn van Toole, het heeft te maken met wat het onderzoek zegt. Als jij peer reviewed onderzoek kan aandragen waaruit blijkt dat een luidspreker een grillige response en grillige directiviteit de voorkeur geniet over over een luidspreker met een vlakke response en soepele directiviteit dan zie ik dat graag tegemoet.

Zou trouwens wel makkelijk zijn, gewoon geen volgeling zijn van Newton en dan gewoon de zwaartekracht negeren :+ .
Newton was geen VP van Harman, en werkte niet voor Elac ;)

• Niet online
Excuses, zag niet in welk topic hij mij ineens aan het quoten was.

[Voor 126% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 08-08-2021 22:44]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Modbreak:kunnen we het nu, alsjeblieft dankjewel, weer hebben over de oorspronkelijke vraag...

[Voor 5% gewijzigd door teacher op 08-08-2021 22:42]

Wise enough to play the fool

• JEROENrgfgf
martyw schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 22:04:
[...]

[...]

Ik vermoed dat die aanspraak komt door dit soort opmerkingen, er zijn fora waar dit soort opmerkingen kunnen - en er zijn topics waar ze minder goed vallen - hier geeft de topicstarter aan naar Klipsch speakers te kijken - dan ligt het voor de hand een alternatief wat misschien ook hem kan werken voor te stellen. Niet iedereen is een Andrew Jones (Elac)/Floyd Toole (vice president van Harman) volgeling
Dit is eigenlijk ook wel de reden dat ik hiervoor een topic heb aangemaakt. Ik heb er zelf niet zoveel verstand van en als ik een paar speakers zie en daarover wat reviews lees die voor het grootste gedeelte positief zijn, ben je al gauw geneigd om dat te geloven natuurlijk. Ik ben afgelopen weekend even bij de HiFi-klubben in de stad langs geweest maar daar zag ik niet zo snel de speakers staan die hier werden besproken. Omdat mijn wederhelft er ook bij was en er iemand anders ook uitvoerig aan het luisteren was naar wat speakers heb ik maar besloten nog een keer alleen terug te gaan.

• martyw
JEROENrgfgf schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 08:31:
[...]

Dit is eigenlijk ook wel de reden dat ik hiervoor een topic heb aangemaakt. Ik heb er zelf niet zoveel verstand van en als ik een paar speakers zie en daarover wat reviews lees die voor het grootste gedeelte positief zijn, ben je al gauw geneigd om dat te geloven natuurlijk. Ik ben afgelopen weekend even bij de HiFi-klubben in de stad langs geweest maar daar zag ik niet zo snel de speakers staan die hier werden besproken. Omdat mijn wederhelft er ook bij was en er iemand anders ook uitvoerig aan het luisteren was naar wat speakers heb ik maar besloten nog een keer alleen terug te gaan.
Dat is een prima plan - bij die winkel hebben ze ook een streamer, iets duurder dan degene die ik hierboven noemde (https://www.hifiklubben.n...systeem/argstream2mmk2bk/), kun je daar gelijk even naar kijken

• Niet online
JEROENrgfgf schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 08:31:
[...]

Aan reviews zonder objectieve data zou ik weinig waarde hechten. Negatieve reviews op de grotere websites zijn zeer zeldzaam. En als er toch wat negatiefs gezegd wordt dan moet je echt tussen de regels doorlezen om het te spotten. Deze publicaties hebben commerciële belangen bij het onderhouden van een goede relatie met fabrikanten en distributeurs. Ik heb persoonlijk luidsprekers gekocht op basis van enkele goed reviews (o.a. What-Hifi best stand-mount £1200+ 2014) en dat was een enorme miskoop. Waardeloze luidspreker.

Ik kan mij goed voorstellen dat je je niet wil verdiepen in wat een luidspreker goed maakt, en in dat geval zou ik je aanraden om echt compleet zonder voorbereiding te gaan luisteren. Gewoon nul reviews lezen.

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 09-08-2021 10:31]

• Gadget Freak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-06 21:55
Even inventariseren wat je hebt:
* tv (wordt binnenkort vervangen)
* Apple TV 4K
* PS5
* Logitech audio (komt te vervallen)

Wens: goed geluid.

Opties:
* een surround receiver met HDMI 2.1 aansluitingen als AV hub, plus minimaal 2 speakers
* een surround receiver zonder HDMI 2.1 aansluitingen maar wel met eARC (je nieuwe tv wordt AV hub), plus minimaal 2 speakers
* een soundbar (let op dat deze eARC ondersteunt)

Je hebt geen Arylic S10 (of iets dergelijks) nodig, want streamen kan ook via je Apple TV (al dan niet met apps op je Apple TV, of AirPlay) of naar je receiver of soundbar (BT, Spotify Connect, ...), of naar je nieuwe tv (AirPlay, ChromeCast).

Een instap receiver en 2 boekenplank speakers klinken vaak al beter dan een dure soundbar. Hiermee geef ik meteen mijn voorkeur aan. Maar het is aan jou, laat me weten wat je wil, dan kunnen we daar de beste spullen bij kiezen.

• JEROENrgfgf
Anoniem: 159816 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 10:30:
[...]

Aan reviews zonder objectieve data zou ik weinig waarde hechten. Negatieve reviews op de grotere websites zijn zeer zeldzaam. En als er toch wat negatiefs gezegd wordt dan moet je echt tussen de regels doorlezen om het te spotten. Deze publicaties hebben commerciële belangen bij het onderhouden van een goede relatie met fabrikanten en distributeurs. Ik heb persoonlijk luidsprekers gekocht op basis van enkele goed reviews (o.a. What-Hifi best stand-mount £1200+ 2014) en dat was een enorme miskoop. Waardeloze luidspreker.

Ik kan mij goed voorstellen dat je je niet wil verdiepen in wat een luidspreker goed maakt, en in dat geval zou ik je aanraden om echt compleet zonder voorbereiding te gaan luisteren. Gewoon nul reviews lezen.
Ik wil me er best in verdiepen want ik vind alles wat met techniek te maken heeft interessant, dus dat is het probleem niet. Meer de tijd die ik er voor heb haha. Desondanks lijkt het me inderdaad veel effectiever om gewoon iets te kopen waarvan ik zelf het mooi vind klinken, want al die grafiekjes zeggen mij (nog) niks.
Gadget Freak schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 10:46:
Even inventariseren wat je hebt:
* tv (wordt binnenkort vervangen)
* Apple TV 4K
* PS5
* Logitech audio (komt te vervallen)

Wens: goed geluid.

Opties:
* een surround receiver met HDMI 2.1 aansluitingen als AV hub, plus minimaal 2 speakers
* een surround receiver zonder HDMI 2.1 aansluitingen maar wel met eARC (je nieuwe tv wordt AV hub), plus minimaal 2 speakers
* een soundbar (let op dat deze eARC ondersteunt)

Je hebt geen Arylic S10 (of iets dergelijks) nodig, want streamen kan ook via je Apple TV (al dan niet met apps op je Apple TV, of AirPlay) of naar je receiver of soundbar (BT, Spotify Connect, ...), of naar je nieuwe tv (AirPlay, ChromeCast).

Een instap receiver en 2 boekenplank speakers klinken vaak al beter dan een dure soundbar. Hiermee geef ik meteen mijn voorkeur aan. Maar het is aan jou, laat me weten wat je wil, dan kunnen we daar de beste spullen bij kiezen.
Dat zijn inderdaad de dingen die ik nu heb en van plan ben op termijn te vervangen. Ook zijn onze voorkeuren hetzelfde denk ik (receiver met speakers). AirPlay via de Apple TV op de receiver heeft niet mijn voorkeur aangezien dan er dan twee apparaten aan moeten en dat ook met eentje kan. Een instap receiver (desnoods tweedehands) voldoet daarom naar mijn inzien precies aan mijn behoefte. PS5 kan ook prima op de tv aangezien nieuwe tv’s toch allemaal eARC hebben? Voor mijn oude tv maakt het niet zoveel uit die is toch 1080p SDR.

• Niet online
Modbreak:flauw

[Voor 118% gewijzigd door teacher op 09-08-2021 19:51]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee