Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:34
Ik ben op zoek naar een beamer. Hoeft geen topding te zijn, maar het liefst wel goede prijs/kwaliteitverhouding. Zie door de bomen het bos niet en vind het zonde om €500+ uit te geven als het wellicht ook aanzienlijk goedkoper kan (tig keuze op Ali, maar niet duidelijk of dit allemaal rommel is).

Situatie is als volgt:

Werkkamer met bureau lange zijde 1 en grote kast langs zijde 2 (er precies tegenover). Mijn pc staat binnen in de kast, waarin ook stroom is doorgelegd. De afstand van de lens vd toekomstige beamer tot de muur is exact 220cm.

Ik wil een beamer in een bovenste vak van de kast, die dan op de muur boven mijn monitor (boven het bureau) schijnt. Dit zal dan op ongeveer 230cm hoogte zijn (lens). Die muur is spierwit. Ik kan redelijk verduisteren. In het slechtste geval kan er nog een set volledig verduisterende gordijnen bij komen.

De beamer komt achter een gesloten deur of wellicht helemaal bovenop de kast (maar die is 240cm hoog en moet de beamer schuin naar beneden wijzen. Achter het deurtje betekent deur open als ik een film oid wil kijken. De beamer zal alleen voor dat doel gebruikt worden; films (niet gamen oid).

Mijn desktop pc bevat een Gigabyte B360M D3H met geintegreerde videokaart met 1 HDMI poort en 1 Display port. De HDMI is in gebruik door mijn monitor.

* Ik wil graag kunnen doorwerken op mijn monitor dus liever niet OF monitor OF beamer. Ik kan eventueel een simpele Mi Box S regelen om die direct aan de beamer te knopen. Echter, dan heb ik mogelijk geen geluid. Ook moet ik alles dan via de Mi Box aansturen.

* Geluid als het even kan via boxen of via koptelefoon (bedraad). Boxen zitten op de pc, boxenset heeft zelf geen directe ingang. Hoe los ik dit op? Boxensetje is van Logitech, gewoon simpel 5.1 maar prima geluid in de werkkamer. Alleen via koptelefoon is ook best.

* Op mijn desktop PC heb ik Plex draaien (beneden een Mi Box S). Het zou handig zijn als ik de beamer ook met Plex kan laten praten. Dat komt wel goed met een losse Mi Box.

Ben niet vies van Xiaomi, maar ben niet direct overtuigd van die Xiaomi Mi Smart. Zal de beamer niet zomaar op pad meenemen en ik ga liever voor een apparaat die scherper is met mooier beeld.

Zie op Ali vrij veel goed beoordeelde modellen, maar kan niet goed beoordelen of dit echt prima is of juist rommel?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:07

FeaR

In GoT we trust

GustavSan schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 15:45:

Mijn desktop pc bevat een Gigabyte B360M D3H met geintegreerde videokaart met 1 HDMI poort en 1 Display port. De HDMI is in gebruik door mijn monitor.
Welke monitor heb je? Ik zou toch eens zien of die via DP aangesloten kan worden zodat je met HDMI naar de beamer gaat. Beamers met HDMI zijn meer standaard dan DP.
Ik wil graag kunnen doorwerken op mijn monitor dus liever niet OF monitor OF beamer.
Naar mijn weten kan je beide outputs gebruiken, tegelijkertijd.
Geluid als het even kan via boxen of via koptelefoon (bedraad). Boxen zitten op de pc, boxenset heeft zelf geen directe ingang. Hoe los ik dit op? Boxensetje is van Logitech, gewoon simpel 5.1 maar prima geluid in de werkkamer. Alleen via koptelefoon is ook best.
Als je de beamer als tweede scherm gebruikt dan behoud je de audio. Alleen weet ik niet of dat wenselijk is aangezien je 5.1 hebt. Uit het verhaal maak ik op dat de beamer op een andere wand gaat projecteren dan waar de monitor staat. De plaatsing van de 5.1 wordt dan ook anders.
Dat komt wel goed met een losse Mi Box.
Wil je de beamer aansturen via een losse media player of door de PC (als tweede scherm)? Ik zie beide opties meerdere malen terugkomen.
Zie op Ali vrij veel goed beoordeelde modellen, maar kan niet goed beoordelen of dit echt prima is of juist rommel?
Zoals? De template is er niet voor niets, ik mis nu het belangrijkste stuk van een topic in Consumentenelektronica Aankoopadvies:
Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Ik twijfel of dit topic al wel hier moet staan. Ik zie vooral een hoop vragen over hoe en wat qua aansluiting. Is het niet beter om in dit topic eerst duidelijk te krijgen hoe en wat qua aansluiten en wat je moet kopen (alleen een beamer of meer apparatuur) en dan een specifiek topic voor welke beamer?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:34
Hmm. Wellicht heb je een punt ja. Hoewel de vragen wel bedoeld zijn om richting te krijgen in een specifiek merk/type/model. Ik zie toffe producten van €1500+ langskomen, maar dat valt eigenlijk al meteen af. Wellicht eerst juist een goedkoop speleding met wellicht wat haken en ogen, leer ik meer van en kan ik altijd nog upgraden.

De muur van de monitor en waar de beamer naartoe schijnt is dezelfde. Monitor gaat uit en omlaag en dan erboven een fors vlak (240x190 vrij) om op te schijnen. Overweeg een nieuw bureau en wil daarbij wellicht voor een monitorlift gaan.

Goed. Monitor idd nu op HDMI, maar is een DELL 34" en die heeft ook DP volgens mij. Moet dus opgelost kunnen worden. Direct aansluiten zou dus kunnen met als voordeel dat ik 1) makkelijk vanaf de desktop via Plex of een mediaspeler kan afspelen en 2) ook meteen het geluid via de bestaande speakerset heb. Scheelt verder ook een extra kastje aan de beamer. Ik ga even goed uitzoeken hoe dat dan werkt met het tegelijk aanspreken van die poorten. Wil geen gedoe met switchen of delen van schermen oid.

Nu even kijken of zo'n DP kabel ook in 5 meter beschikbaar is, want dat is nu de afstand van de PC tot mijn scherm....

Wat betreft het topic. Ik vond de template onvoldoende van toepassing. Heb geen merkvoorkeur en qua budget is het ook niet echt een vast bedrag oid. Wel wil ik een goede prijs/kwaliteitverhouding, niet perse het nieuwste van het nieuwste maar ja, scherp beeld en helder beeld zijn natuurlijk wel twee zaken die de prijs doen oplopen. De pricewatch behandeld vooral in NL verkrijgbare merken/typen, maar op een bangood oid zie ik heel veel langskomen en ik kan dit niet makkelijk met elkaar vergelijken. Snap dat T een businessmodel heeft, maar juist in die prijsklasse zitten qua specs een gigantische hoeveelheid beamers waarvan ik niet makkelijk kan zeggen of het wat is of niet. Moet ik gemakshalve maar aannemen dat al die Chinese beamers gewoon minder presteren dan hun specs op papier, ondanks de overwegend positieve beoordelingen en reviews?

[ Voor 26% gewijzigd door GustavSan op 03-08-2021 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:04
Never mind.

[ Voor 104% gewijzigd door Cass Casey op 03-08-2021 19:40 ]

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.