Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pheijms
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-05 14:06
Ik zoek een?
Een vaste speaker voor in de tuin, bij de hottub / terras

Wat is je budget?
200-300 euro ongeveer

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
We hebben een hottub en terras en willen in de zomer of winter gezellig een muziekje kunnen luisteren. Voorkeur is om een vaste speaker neer te hangen / plaatsen op een plateau, onder het afdak van het tuinhuisje. Stopcontacten zijn aanwezig, voorkeur is omdat hij vast moet zijn, via een stopcontact aan te sluiten. Voorkeur is ook via Wifi of Bluetooth (al vraag ik me af wat Wifi voor meerwaarde heeft), zodat we vanaf mobiel kunnen streamen met bijv. Spotify of een andere dienst. We wonen helemaal vrijstaand, dus de buren heeft geen last van het geluid.

Wat heb je zelf al gevonden?
Sonos One lijkt me een heel mooie speaker, al weet ik niet of die waterdicht is. Idem voor de Denon Home 150.

Welke vragen heb je hier nog over?
Omdat de speaker onder de overstek van het tuinhuis komt te staan, vraag ik me af of hij helemaal waterdicht moet zijn.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maxwell-95
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-12-2021
Goede omschrijving, waar ik je ook direct wat “advies” bij kan geven.

Zoals je aangeeft wil je de speaker in de tuin gaan gebruiken in de tuin en eventueel bij de hottub. Het is dan gok ik handig om voor een speaker te kiezen die waterdicht is, want met waterschade kan het ook direct afgelopen en dat wil je voorkomen.

Kun je aangeven hoe groot het tuinhuisje ongeveer is & of deze van hout is? Ook dit speelt namelijk mee met de kwaliteit van het geluid en dus de speaker die jij het beste kunt kiezen.

De Denon Home 150 is spatwater dicht en werkt via het netstroom. Dit zou dus een goede optie kunnen zijn wanneer hij niet te dicht bij de hottub komt. Je kunt ook altijd voor een bluetooth speaker op accu gaan. Alleen zul je dan soms moeten laden, maar als er toch altijd een stopcontact in de buurt is hoeft dat geen probleem te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudenswans
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 21-03 14:48
Maakt het echt uit van welk materiaal het tuinhuisje is gemaakt? Wij zijn ons namelijk een beetje aan het oriënteren op een tuinhuisje, maar hier hebben wij geen rekening mee gehouden. Wel met de grootte van het huisje, maar wat zijn hiervoor precies de effecten op de kwaliteit van het geluid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maxwell-95
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-12-2021
Ja, van welk materiaal het tuinhuisje speelt wel zeker een rol van de kwaliteit van het geluid. Hoewel dit voor de meeste mensen niet echt een groot verschil zal zijn. Ben je een echte muziekliefhebber die de beste kwaliteit wilt? Dan is het verstandig om hierin te investeren, maar anders hoef je hier niet echt op te letten.

De grootte van het huisje speelt wel een grote rol. Wil je namelijk goed en zuiver geluid dan zul je in een wat groter tuinhuis meerdere speakers moeten hangen, maar of je dat wilt verschilt natuurlijk ook weer per persoon. (en of je buren hebt hahaha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudenswans
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 21-03 14:48
Hhaha! Buren hebben wij inderdaad wel, maar daar kunnen we goed mee overweg. Van de echt harde muziek zijn wij toch niet echt.

Heb je toevallig ook nog advies voor het kopen of bouwen van een tuinhuisje? Ik zie namelijk veel verschillende soorten daken en vormen huisjes. Maak je deze keuze puur op smaak? Of is de een ook beter dan de ander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anitaatje12
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 13-05-2022
Wij zaten vorig jaar met hetzelfde dilemma. Aangezien er door het coronavirus geen vakantie mogelijk was besloten om te investeren in tuinhuisje. We wilden natuurlijk toch nog een beetje het vakantiegevoel, maar dan vanuit eigen huis & tuin.

Na eerst een tijdje op internet gekeken te hebben werden we toch niet echt wijzer. Daarom besloten om langs te gaan bij blokhutwinkel, omdat ik hier bijna dagelijks langs kom voor mijn werk.

De verkoper heeft ons hier goed geholpen met het maken van een juiste keuze. Wij hebben uiteindelijk gekozen voor een plat dak, omdat dit goedkoper & makkelijker te onderhouden is. Wat betreft de vorm is puur afhankelijk van wat jij wilt. Vaak hebben tuinhuisjes met 5 hoeken een piramide dak en dat is waarschijnlijk niet voor iedereen even praktisch.

Wanneer het mooie weer weer aanbreekt brengen wij uren in het huisje door, maar later hebben wij ook nog geïnvesteerd in heaters. Hierdoor kun je ook met wat kouder weer erg lekker in het tuinhuisje zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-05 11:30
Anitaatje12 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 14:55:
Na eerst een tijdje op internet gekeken te hebben werden we toch niet echt wijzer. Daarom besloten om langs te gaan bij blokhutwinkel, omdat ik hier bijna dagelijks langs kom voor mijn werk.

De verkoper heeft ons hier goed geholpen met het maken van een juiste keuze. Wij hebben uiteindelijk gekozen voor een plat dak, omdat dit goedkoper & makkelijker te onderhouden is.
Offtopic, maar om ff wat ervaring te delen :p

Same here en dezelfde ervaring bij blokhutwinkel.nl. De boel wordt dinsdag gemonteerd. Ben benieuwd!
We hebben deze gekocht. Hokje is 2m breed, overkapping 4m breed en de boel is 3m diep. Totale overstek 6,60m breed. Komt nog een extra paal in het midden van de overkapping, waren ze vergeten te offreren in eerste instantie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w-8YJESH45zYXpbYQnnM2_OgMV8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rzGHRl6R9j9VZoiktvVndtyP.png?f=user_large

Ik lees hier ff mee voor buitenspeakers. Wil ook nog wel wat ophangen.

[ Voor 29% gewijzigd door Hulleman op 05-08-2021 15:59 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:51
TS is niet op zoek naar een tuinhuisje, maar een speaker voor buiten.

Ik zou me niet beperken tot specifieke "buitenspeakers", maar inderdaad iets als (2x) Sonos 1 nemen en bij niet-gebruiken mee naar binnen nemen. Dat doe ik met mijn Bose Soundlink. Maar die heeft (behalve bluetooth) niks smarts. Wel een accu, dus kan hem neerzetten waar ik wil.

Materiaal van tuinhuisje maakt voor je speaker geen ruk uit. Je hebt buiten ook geen akoestiek e.d. Dus gewoon speakertje neerzetten en genieten.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pheijms
Maxwell-95 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 14:07:
Goede omschrijving, waar ik je ook direct wat “advies” bij kan geven.

Zoals je aangeeft wil je de speaker in de tuin gaan gebruiken in de tuin en eventueel bij de hottub. Het is dan gok ik handig om voor een speaker te kiezen die waterdicht is, want met waterschade kan het ook direct afgelopen en dat wil je voorkomen.

Kun je aangeven hoe groot het tuinhuisje ongeveer is & of deze van hout is? Ook dit speelt namelijk mee met de kwaliteit van het geluid en dus de speaker die jij het beste kunt kiezen.

De Denon Home 150 is spatwater dicht en werkt via het netstroom. Dit zou dus een goede optie kunnen zijn wanneer hij niet te dicht bij de hottub komt. Je kunt ook altijd voor een bluetooth speaker op accu gaan. Alleen zul je dan soms moeten laden, maar als er toch altijd een stopcontact in de buurt is hoeft dat geen probleem te zijn.
Thx voor je bericht.

De speaker komt tegen het tuinhuis te hangen, onder de overstek. Het tuinhuisje is gemaakt van hout en onderste 40 cm van steen, redelijk eenvoudig huisje. Dat is wel 2 meter van de hottub, schat ik. Het tuinhuisje is best wel groot, is zeshoekig en elke hoek 2-3 meter, dus qua ruimte genoeg, om op te hangen of te plaatsen.

Ja, met accu zou kunnen, maar ik heb eigenlijk geen zin om te laden. Misschien is het meer het idee hoor. Geen idee hoe lang zo'n accu mee gaat. Ik ga er over na denken, want als ik hem via een accu doe, dan zou ik hem ook eventueel binnen of ergens mee naar toe kunnen nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pheijms
Nog een vraag, zou de Sonos One of de Denon 150 wel krachtig genoeg zijn voor buiten? Ik heb namelijk geen idee hoeveel geluid er uit zo'n speaker kan komen, qua vermogen.

Iemand ervaring met een Sonos of Denon in de tuin?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-05 10:54
Je kunt ook 2x de Ikea sonos speaker kopen, ben je voor 200 klaar.

https://tweakers.net/draa...ker_p1025338/vergelijken/

Eventueel kun je ook nog is kijken naar de nieuwe Google nest speakers.

https://tweakers.net/draa...dio_p1188560/vergelijken/

Ik denk dat als je 2 van de bovenstaande speakers plaatst je al een prima geluid hebt onder je overkapping.
Waterdicht zijn ze niet, maar ik zou het zelf wel aandurven om ze in de zomer onder de overkapping te laten staan, mits ze maar droog staan.

[ Voor 13% gewijzigd door NL_Scratch op 06-08-2021 11:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:33

JvS

Ik heb hem zelf ook

En als je ze wel buiten wilt laten, een JBL charge kan prima tegen buiten zijn en onder een overkapping kan je hem ook wel op de USB aangesloten laten

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-05 23:09
Een sonos ons is meer dan afdoende.
Een tijdje geleden zagen we bij een Italiaans restaurant. Er stond 1 sonos ons buiten. Deze vulde het gele terras met achtergrondmuziek. Viel me 100% mee wat dat speakertje kan produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:28
Je kunt ook voor die “paddestoel”-speakers gaan, zoiets als een Pronomic HLS-560BT.

Ze schijnen best goed te klinken, persoonlijk geen ervaring mee. Wel eens in een grote hoteltuin gezeten waar soortgelijke speakers stonden en dat was prima.
Pagina: 1