Koelbox defect achterhalen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geitenslachter
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 29-08 11:36
Mijn vraag
Beste mede-tweakers,
Momenteel zit ik op een camping met een geleende koelbox die helaas gestopt is met werken. De koelbox heeft een actieve koeling met een externe transformator. Nu wil ik deze graag weer aan de praat krijgen wanneer ik deze terug geef aan een vriend. Wat mij opviel is dat de koelbox gedurende 2 dagen steeds minder goed leek te werken (koelde minder en de bijbehorende fan in de koelbox leek minder hard te draaien. Momenteel doet hij helemaal niks meer en hoor ik alleen nog een hoge piep uit de transformator komen. De koelbox heeft bij flink warm weer voor bijna een hele week 24/7 zitten draaien. Nu vroeg ik mij af of jullie ideeen hadden waar het probleem eventueel zou kunnen liggen met deze zeer beperkte info.

Ik kan een vergelijkbare transformator via bol.com kopen mocht daar het probleem liggen.

Alle suggesties zijn welkom! Mocht er vraag naar zijn dan kan ik eventueel ook het een en ander openmaken want heb een schroevendraaierset mee.
Danku!

Ryzen 7 5800X | Asus TUF RTX 3080 Ti | 32GB G.Skill Ram 3600 MHz |

Beste antwoord (via Geitenslachter op 03-08-2021 19:11)

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:15

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Als het een externe trafo heeft is het een 12v koelbox met een sigaretten aansteker plug?

Dan plug je hem toch even in een auto?

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Minimale informatie zou het model en type van de koelbox zijn.

Daarna zou ik aan de transformator gaan meten of, en hoeveel stroom er uit komt, en of dat overeenkomt met wat de koelbox nodig heeft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EJonk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-09 14:08
Vervelende situatie. Ben je bekend met een multimeter? Daarmee kan je de adapter - mits niet aangegoten - doormeten. Zomaar in het wilde weg die gaan vervangen zou een beetje zonde zijn als het probleem niet daar ligt.

Let goed op dat je veilig werkt! Als je iemand weet te vinden met een multimeter kunnen ze je vast uitleggen hoe deze werkt.

You can't be happy all the time, they will come and break your legs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geitenslachter
Ik ben niet bekend met een multimeter, maar ik zal eens rondvragen in mijn omgeving. Dank! Overige info: campingaz Euro transformer. Model: MWT75CS0
Koelbox: campingaz TE Module: 070183 (kan niet echt iets anders wat op model lijkt vinden, maar dit staat op het koelgedeelte dat in de klep zit)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:15

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Als het een externe trafo heeft is het een 12v koelbox met een sigaretten aansteker plug?

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-09 14:51

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

En als je gaat meten, meet dan met de koelbox aangesloten.

Als de trafo kapot is zul je onbelast best 12v meten maar zodra je de box aansluit zal de spanning in elkaar donderen.

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:08
memphis schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 16:16:

Dit dus. Als de koelbox het wel doet bij aansluiten op een sigarettenaansteker in de auto, dan is de trafo stuk.
Geen multimeter nodig, wel een auto.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geitenslachter
memphis schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 16:16:

Mijn god ik snap niet dat ik hier uberhaubt niet over nagedacht heb... Dank!! Ben blij dat er mensen zijn die wat verder kunnen nadenken dan ik op dit moment, laten we hopen dat het door de zon komt... Het probleem ligt idd bij de transformator. Hij werkt op de auto. Dankjulliewel voor jullie input!

Pagina: 1