Binnenshuis heb ik een Asus AC-RT86U als AiMesh-router in de meterkast en in de woonkamer een RT68U als node geïnstalleerd. Dit werkt voor nu prima. Maar omdat wij bezig zijn met de achtertuin en nieuwe overkapping wil ik daar ook graag een AiMesh-node ophangen. Vanuit de meterkast komt er een CAT6-grondkabel naar de overkapping, waar ook stroom wordt aangesloten. Het aansluiten zelf is geen probleem dus.
Echter kan ik nergens producten van Asus vinden die én voor buiten geschikt zijn én opgenomen kunnen worden in het AiMesh-systeem.
Uiteraard kan ik een nieuwe router van Asus kopen en die bijvoorbeeld hoog in het dak (waar geen regen bij kan komen) ophangen, maar ik heb geen flauw idee of dat goed gaat op langere termijn i.v.m. overige weersinvloeden zoals kou, luchtvochtigheid etc....
Hebben jullie ideeën hoe ik dit het beste op kan lossen?
Echter kan ik nergens producten van Asus vinden die én voor buiten geschikt zijn én opgenomen kunnen worden in het AiMesh-systeem.
Uiteraard kan ik een nieuwe router van Asus kopen en die bijvoorbeeld hoog in het dak (waar geen regen bij kan komen) ophangen, maar ik heb geen flauw idee of dat goed gaat op langere termijn i.v.m. overige weersinvloeden zoals kou, luchtvochtigheid etc....
Hebben jullie ideeën hoe ik dit het beste op kan lossen?