KT7 BIOS 3R en VIA AGP bijten elkaar ??

Pagina: 1
Acties:

• ROMiJo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-04 18:12
Na het flashen van mijn KT7-RAID bios naar versie 3R (of later (49)) lopen 3dmark en spelletjes vast direct na het opstarten. (Zonder VIA4in1 driver draait het wel door). Biosversie 3C heeft daar geen last van.
Herkent iemand dit probleem of heeft het te maken met nieuwe features in het nieuwe bios ??
Mijn systeem: KT7-RAID, TB1GHz, 1,5GB Dane Elec PC133 SDRAM CAS 3, Geforce 2 GTS, HDD's en nog wat PCI-kaartjes onder WinME.

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Dit topic is verplaatst van [forum=6] naar [forum=7] :).

Verwijderd

Ik heb op mijn KT7A ook de 3R geflashed. Deze zou voor meer stabiliteit moeten zorgen bij cpu's over de 1ghz, ten koste van een hogere temp, idle +4 bij mij.

Tot nu toe heb ik er echter nog geen reet van gemerkt en loopt Diablo2 om de haverklap vast. Ik denk dat ik weer terug ga naar de ZT bios.

• MaxxBass
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 13:21

MaxxBass

Waar een wil is ben ik weg!

Wellicht heb je hier iets aan...draai zelf de 3R en heb totaal geen problemen met 4in1, heb dan wel de laatste van via...geloof voor versie 22 ofzo waren er wat problemen met KT7, maar verder...succes!

http://www.amdmb.com/files/abit/kt7/kt7_49b0.zip

Dated 7/25/01, this bios offers the following fixes:
-Based on official BIOS KT7_3R.BIN
-Enhance TekrAm SCSI adapter compatibility.
-Fix hang-up issue while "Verifying DMI Pool Data..." for TekrAm DC-390F (Symbios 53C875 chip).
-Fix hang-up issue while "Verifying DMI Pool Data..." for TekrAm DC-395UW (TRM-S1040D chip).
-HPT 370 RAID BIOS version 1.11.0402 for KT7-RAID/KT7A-RAID. This BIOS version is also for non RAID boards and HPT BIOS will be automatically disabled while RAID controller chip not detected.

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-08 10:28
Op maandag 20 augustus 2001 09:59 schreef Kav_ het volgende:
Ik heb op mijn KT7A ook de 3R geflashed. Deze zou voor meer stabiliteit moeten zorgen bij cpu's over de 1ghz, ten koste van een hogere temp, idle +4 bij mij.
aha! daarom is mijn temp omhoog gegaan ik vond het al zo raar! ik heb trouwens btw daar helemaal geen last van (van de vastlopers)

Verwijderd

Op maandag 20 augustus 2001 12:53 schreef patryk het volgende:

[..]

aha! daarom is mijn temp omhoog gegaan ik vond het al zo raar! ik heb trouwens btw daar helemaal geen last van (van de vastlopers)
bij mij zijn de vastlopers ook verholpen met de laatste bios. :)

met de vorige bios kreeg ik mijn TB1300 niet hoger dan 1200 :r

Ik heb na de bios update wel ff winhoos opnieuw geinstalleerd en daarna ook de nieuwste via en highpoint drivers.

Verwijderd

Dan maar ff een formatje :)
Pagina: 1