Universele Afstandsbediening?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djordi19
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 11-03-2024
Hallo,

Wij hebben een Salora tv en een Humax 5200c kastje van Ziggo.

Bij de Humax zit een universele afstandsbediening (Humax RM-F04)

Nu heeft echter de afstandsbediening de beste tijd gehad, de OK knop werkt niet meer en nu is ook de aan/uit knop kapot gegaan.

Ben dus nu opzoek naar een nieuwe universele afstandsbediening.

Het liefst een waarbij ik de tv (Salora), Mediabox (Humax 5200C) en eventueel mediaspeler (Western Digital WD TV Live) kan bedienen.

Is elke universele afstandsbediening te programmeren dat het werkt en hoef ik alleen te kijken naar prijs/layout of zit er ook nog verschil in?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-10 16:26
Ik gebruik een Logitech Harmony Hub + Companion. Werkt echt top en Harmony is met afstand het beste wat er op universeel gebied te koop is. Home control (lampen, gordijnen etc) kun je er ook mee bedienen en je kunt er een Google Home aan koppelen voor spraakbediening.

Helaas heeft Logitech aangekondigd dat de Harmony lijn end of life is. Ze zijn nog te koop en Logitech blijft ze gewoon ondersteunen, maar er worden geen nieuwe gemaakt. Dat zal ongetwijfeld de prijs opdrijven en het risico dat in de (nabije) toekomst toch de stekker uit de ondersteuning wordt getrokken.

Weet niet wat je bereid bent uit te geven, maar Azerty verkoopt em nog voor € 160

[ Voor 13% gewijzigd door Hulleman op 03-08-2021 13:42 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-10 21:37

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

https://origin.ziggo.nl/c...nger-humax-ihdr-5300c.pdf

Pagina 71

En Ziggo even bellen voor nieuwe afstandsbediening.

Mediaspeler zal dan wel lastig worden, ik vermoed dat de TV en/of mediaspeler geen CEC ondersteunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:08
Bij Ziggo de Next box bestellen. Flinke vooruitgang op alle vlakken. En als ze hem niet direct aanbieden even zeggen dat je overstapt naar KPN. De medewerkers van klantbehoud mogen hem wel aanbieden.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djordi19
Accretion schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 13:39:
https://origin.ziggo.nl/c...nger-humax-ihdr-5300c.pdf

Pagina 71

En Ziggo even bellen voor nieuwe afstandsbediening.

Mediaspeler zal dan wel lastig worden, ik vermoed dat de TV en/of mediaspeler geen CEC ondersteunen?
Ziggo heeft helaas geen 5200c kastjes/afstandsbedieningen meer. :/
Cass Casey schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 13:47:
Bij Ziggo de Next box bestellen. Flinke vooruitgang op alle vlakken. En als ze hem niet direct aanbieden even zeggen dat je overstapt naar KPN. De medewerkers van klantbehoud mogen hem wel aanbieden.
Kan maar max. 1 Next kastje krijgen en heb er 2 nodig (hebben 2 tv's)
en als we toch voor 1 kastje gaan zei de ziggo mevrouw dat het abonnement "geupgrade" wordt en het kastje bij de andere tv ook niet meer werkt..

Dus dan heb ik 1 Next en kan ik alleen nog maar kabel tv op andere tv ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-10 16:26
Mja lelijk. Die Next krijg je nu alleen nog maar bij het duurste abonnement. Echt achterlijke upselling van Ziggo.

Wat je kan doen is een chromecast aan de andere tv hangen. Kun je ziggo go via mobiel/tablet casten naar je andere tv. Mocht er zelfs android tv op die tv zitten, dan is er een ziggo go app voor android tv en hoef je niet te casten.

[ Voor 6% gewijzigd door Hulleman op 03-08-2021 14:33 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Gebruik al jaren een Logitech Harmony Ultimate met hub, en daarvoor de 1000.
En zoals @Hulleman ook al zegt, met afstand het beste wat er op universeel gebied te koop is alleen end of life.
Er is een alternatief, bij Bol.com is de originele Humax RM-F04 te koop voor €26,99. Op Marktplaats staan er ook een paar voor €5,- tot €7,50 :)

[ Voor 9% gewijzigd door BenEco op 03-08-2021 14:47 ]

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:08
Djordi19 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 13:58:
[...]
Kan maar max. 1 Next kastje krijgen en heb er 2 nodig (hebben 2 tv's)
en als we toch voor 1 kastje gaan zei de ziggo mevrouw dat het abonnement "geupgrade" wordt en het kastje bij de andere tv ook niet meer werkt..

Dus dan heb ik 1 Next en kan ik alleen nog maar kabel tv op andere tv ontvangen.
Bij onze tv op zolder gebruik ik de Ziggo app op Apple TV. Ideetje? Kan je ook alles kijken, opnemen, etc.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• discy
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-08 12:28

discy

Cloud Architect

ik ben altijd erg te spreken geweest over https://www.oneforall.com/universal-remotes#/
heb op dit moment de streamer.
je kunt op hun site een stappenplannetje doorlopen om te kijken welke je moet hebben.
dan even googlen om te kijken waar ze 'm verkopen.

je kunt elke knop een signaal inleren van een andere infrarood afstandsbediening dus je bent niet afhankelijk van welke fabrikanten worden ondersteund.

Edit: behalve dat jouw knoppen kapot zijn... Even kijken of jouw TV type genoemd wordt in de handleiding. Ze ondersteunen er veel.

[ Voor 38% gewijzigd door discy op 03-08-2021 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djordi19
Een afstandsbediening van €160 lijkt me iets overdreven.. :P
discy schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 16:29:
ik ben altijd erg te spreken geweest over https://www.oneforall.com/universal-remotes#/
heb op dit moment de streamer.
je kunt op hun site een stappenplannetje doorlopen om te kijken welke je moet hebben.
dan even googlen om te kijken waar ze 'm verkopen.

je kunt elke knop een signaal inleren van een andere infrarood afstandsbediening dus je bent niet afhankelijk van welke fabrikanten worden ondersteund.

Edit: behalve dat jouw knoppen kapot zijn... Even kijken of jouw TV type genoemd wordt in de handleiding. Ze ondersteunen er veel.
Bedankt!

Ben nu ff aan 't kijken of er iets is wat alle 3 werkt en dit is misschien wel een goede. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• discy
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-08 12:28

discy

Cloud Architect

ja denk het ook.

via hun website kun je het invullen en deze staat ertussen.
https://www.oneforall.com/universal-remotes#/step-1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q2OY3t7RLGvDVs4FhO0MDwLgk5w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/i6CJUizlXZHESK0dsieRoZQk.png?f=user_large

[ Voor 200% gewijzigd door discy op 03-08-2021 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djordi19
jep, dat is precies hoe ik het had ingevuld,
keuze uit 7 afstandsbedieningen, variërend van max 3 tot max 8 devices.
Pagina: 1