Welke vaatwasser past naadloos boven een lade?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rimco
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:05

Rimco

Lekker duurzaam, denk ik

Topicstarter
Voor een toekomstige keuken zoeken wij een vaatwasser die boven een lade gemonteerd kan worden.
Bosch laat het heel mooi zien op YouTube, maar ik kan geen handleiding vinden die bevestigd dat het inderdaad zo werkt. Het punt is natuurlijk dat de ruimte tussen de deur en lade hetzelfde moet zijn als de rest van de keuken.

Heeft er iemand ervaring met deze opstelling en of het genoeg is om een vaatwasser met varioscharnier te pakken? In principe wordt alle (zichtbare) inbouwapparatuur van Miele, maar met Bosch hebben we ook prima ervaringen. Mocht iemand dus toevallig weten of dit met Miele ook mogelijk is, is dat ook nog een optie.

Ik ga er trouwens van uit dat de vaatwasser sowieso volledig geïntegreerd moet zijn om dit te kunnen laten werken? Volgens mij is er geen optie om het frontpaneel samen met een display te verschuiven zodat het past? Het is namelijk nu wel zo dat de vaatwasser niet kan laten zien hoe lang het nog duurt, omdat projecties ook niet mogelijk zijn.

PV: 49 kWp | ZB: 8kWp | WPs: 3x Pana 7J + Pana 5J + Nibe Savent + Vaillant aroSTOR + Samsung DVM S (L/L) | ESS: 90kWh/24kW + 30kWh/12kW

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:28
Volgens mij gaat het hier puur om het formaat van de inbouwvaatwasser, wat volgens mij redelijk aan standaarden voldoet. Wat dan vooral van belang is, is de nishoogte. Aangezien de vaatwasser via poten enigszins hoger is te zetten, zie je dit aan het feit dat dit standaard 81,5-87,5 is. Dit is volgens mij gewoon een standaard nishoogte die diverse fabrikanten aanhouden. Zowel Siemens/Bosch of Miele zou dus dan moeten passen. Om het zo mooi te laten zijn, is het naar mijn mening wel mooier om volledig geintegreerd te hebben, en niet semi-geintegreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rimco

Rimco

Lekker duurzaam, denk ik

Topicstarter
@Upper De hoogte van de nis en front is iets wat we nog kunnen aanpassen, maar sowieso hebben we tot 95cm hoogte beschikbaar. Het probleem is vooral de manier waarop de deur opent, want deze moet niet tegen de la er onder aan komen. Daarom is het filmpje van Bosch ook wel goed om te zien, waar ze uitleggen wat je normaal hebt (een grotere opening onder de vaatwasser).

Wat je dus ook in de meeste installatiehandleidingen ziet is dat ze een stuk uit de plint (moeten) zagen, dat probeer ik dus te voorkomen.

PV: 49 kWp | ZB: 8kWp | WPs: 3x Pana 7J + Pana 5J + Nibe Savent + Vaillant aroSTOR + Samsung DVM S (L/L) | ESS: 90kWh/24kW + 30kWh/12kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 08:19
Vraag het bij de IKEA? Zo te zien een IKEA specifieke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:49
Ga je de keuken zelf plaatsen? Ik vind zo'n heldere wens typisch iets voor een goede keuken boer die maatwerk levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rimco

Rimco

Lekker duurzaam, denk ik

Topicstarter
Het is niet IKEA specifiek, al zullen we vast wel IKEA onderdelen mis/gebruiken. Komt geen keukenboer aan te pas ;) Dat is ook de reden dat ik hier op het forum op zoek ben naar ervaringen. Ook met een plaatsing op de vloer heb je hetzelfde probleem als de plint gelijk ligt qua diepte met de frontjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:28
Volgens mij heb je hier verschillende oplossing voor, maar zoals hierboven ook al gezegd, de experts zijn de keukenboeren. Die kunnen je vast vertellen wat wel en niet mogelijk is. De keuken die ik heb, zit een soort van plankje onder die met een metalen beugel vastzit aan het deel ernaast, waardoor dit deel niet meebeweegt met de rest van de deur. Dit is echter keukenspecifiek, en niet zozeer machinespecifiek. Ik denk dan ook dat het niet zozeer een kwestie is of dit wel of niet kan door de machine, maar meer of dit door de keuken wel of niet kan.

Overigens ben ik totaal geen expert, heb de keuken zelfs niet eens uitgezocht in mijn woning, maar heb enkel mijn vaatwasser een keer moeten vervangen. Heb daarbij alleen rekening moeten houden met de nishoogte, rest was gewoon standaard om te zetten.
Pagina: 1