Advies instap bluetooth over-ear koptelefoon (NC?)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMNEZIA
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10-10-2024

AMNEZIA

insomniac

Topicstarter
Ik zoek een?
Over-ear bluetooth koptelefoon (NC?)

Wat is je budget?
+/- 100 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil de koptelefoon gebruiken voor algemeen gebruik, dus gamen (pc), muziek luisteren (telefoon), films etc.

Wat heb je zelf al gevonden?
- Taotronics SoundSurge 46
- Sony WH-CH700N
- Sony WH-XB900N

* Marshall Major IV
Dit paar viel me op omdat ik bekend ben met het marshall merk voor versterkers en het ziet er best robuust uit, maar omdat deze geen NC hebben en de schelpen vierkant zijn weet ik niet goed of dat dit het waard is voor mij.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik was eerst bijna 100% zeker dat ik de Taotronics koptelefoon wilde kopen maar ondanks dat de reviews van deze koptelefoon er goed uitzien twijfel ik hier toch over. Omdat ik het merk niet ken wilde ik toch nog even checken of dit de "beste" optie is.
Ik heb altijd in-ear koptelefoons gebruikt (meegeleverd met telefoon of goedkope oortjes van max 50 euro) dus ik heb hier geen ervaring mee.

Voor mijn gevoel lijkt noise-cancelation wel een goede feature maar weet ik niet of dat het waard is bij de goedkopere headphones?
Ik lees ook bij veel reviews van over-ear heaphones dat de hoofdband vaak breekt, is dit iets waar ik mij zorgen om moet maken?
Ook zie ik als minpunt bij headphone reviews dat pairing maar met 1 apparaat tegelijk kan, dit lijkt me meer een luxe ding maar misschien is dit niet normaal bij bluetooth headphones?
Wat is een normale price range voor NC bluetooth headphones? En als NC het niet waard is bij mijn budget waar kan ik dan beter naar kijken? De 900N en taotronics hebben een ingebouwde mic maar is dit iets om naar uit te kijken of meer een extratje wat handig is als die het heeft?

Uiteindelijk heb ik heel veel vragen maar komt het er op neer dat ik 0 ervaring heb met over-ear headphones, laat staan bluetooth headphones dus daarom heb ik dit topic geopend. Ik zou het waarderen als jullie mij een beetje kunnen sturen en adviseren naar de hoe en wat van bluetooth over-ear headphones.

Het hoeft geen topper te zijn, het belangrijkste is dat ik een goede draadloze koptelefoon heb voor achter de computer welke ik ook mee kan nemen als ik gewoon muziek wil luisteren in het openbaar vervoer e.d.

[ Voor 9% gewijzigd door AMNEZIA op 03-08-2021 12:40 ]

Beste antwoord (via AMNEZIA op 03-08-2021 16:16)

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-10 16:26
NC in de goedkopere koptelefoons werkt veel minder goed dan in de topmodellen. Ik vraag me af of je NC moet willen voor je budget. @S1NN3D heeft wel een mooie optie. De Bose QC is een goede NC koptelefoon en niet duur als ik dat zo zie.

Op marktplaats staan 2 Sony WH1000XM2's voor € 90 - € 100 te koop. High-end koptelefoon, maar moet je wel bereid zijn om 2e hands te willen kopen. Ik heb de 1000XM2, erg fijn geluid en goede NC.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Hij is wat duurder dan het genoemde richtbedrag maar is de pricewatch: Bose QuietComfort 35 II (Zwart) misschien een optie? Deze is ondertussen al 50% goedkoper dan de introductieprijs.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
NC in de goedkopere koptelefoons werkt veel minder goed dan in de topmodellen. Ik vraag me af of je NC moet willen voor je budget. @S1NN3D heeft wel een mooie optie. De Bose QC is een goede NC koptelefoon en niet duur als ik dat zo zie.

Op marktplaats staan 2 Sony WH1000XM2's voor € 90 - € 100 te koop. High-end koptelefoon, maar moet je wel bereid zijn om 2e hands te willen kopen. Ik heb de 1000XM2, erg fijn geluid en goede NC.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMNEZIA

AMNEZIA

insomniac

Topicstarter
180 is helaas te ver boven mijn budget, de NC was ik ook al bang voor dat het niet veel zou zijn bij de goedkopere modellen.

Tweedehands vind ik ook prima alleen door mijn onervaring met headphones weet ik niet goed waar ik naar zou moeten kijken om er zeker van te zijn dat ik geen miskoop maak.

Ik heb de advertenties bekeken en bij de zwarte versie zie ik aan de binnenkant van de schelp wat rood, is dit de driver die je er doorheen ziet of zijn dit gebruiks sporen? (beter te zien bij de advertentie zelf)
Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/00/s/MTAyNFg3Njg=/z/2S0AAOSw6nJg5jCL/$_84.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
AMNEZIA schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 14:03:
180 is helaas te ver boven mijn budget, de NC was ik ook al bang voor dat het niet veel zou zijn bij de goedkopere modellen.

Tweedehands vind ik ook prima alleen door mijn onervaring met headphones weet ik niet goed waar ik naar zou moeten kijken om er zeker van te zijn dat ik geen miskoop maak.

Ik heb de advertenties bekeken en bij de zwarte versie zie ik aan de binnenkant van de schelp wat rood, is dit de driver die je er doorheen ziet of zijn dit gebruiks sporen? (beter te zien bij de advertentie zelf)
[Afbeelding]
De XM2 is sowieso geen miskoop en een veel betere koptelefoon dan alles wat je voor € 100 kan kopen. Het blijft 2e hands, dus je loopt altijd risico, maar daar betaal je dan ook naar. De nieuwprijs van een dergelijke koptelefoon is gauw € 300.

De binnenkant bij mij is helemaal zwart, daar zie je niks doorheen. Het kunnen gebruikssporen zijn of wellicht verkleuring. Ik kan me voorstellen als je de koptelefoon in de zon laat liggen dat de binnenkant kan verkleuren. Die van mij zit altijd in het bijbehorende opbergdoosje.

Nu moet ik zeggen dat ik de koptelefoon ook niet heel intensief gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Honesty

kattenneus!

Omdat je voor 100 alles net niet hebt raad ik je aan om toch meer budget aan of ergens iets laten vallen nc bijvoorbeeld.
Ik zie wel dat de Sony wh-h910n rood 119 kost bij bol.com select. Dat lijkt me veel hoofdtelefoon voor een 20 euro meer naar dan loop je wel met een rode op je kop.

https://www.bol.com/nl/nl...935349/?s2a=#productTitle

[ Voor 19% gewijzigd door Honesty op 03-08-2021 14:16 ]

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMNEZIA

AMNEZIA

insomniac

Topicstarter
Hulleman schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 14:11:
[...]

De XM2 is sowieso geen miskoop en een veel betere koptelefoon dan alles wat je voor € 100 kan kopen. Het blijft 2e hands, dus je loopt altijd risico, maar daar betaal je dan ook naar.
Dit is inderdaad zo dus dat kan ik accepteren. Lichte gebruikssporen zijn het compromis dat ik bereid ben om te maken maar dit betekent wel dat de headphones redelijk gebruikt zullen zijn en dan vraag ik mij af of ik me zorgen moet maken over de accu in de headphones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

AMNEZIA schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 14:18:
Dit is inderdaad zo dus dat kan ik accepteren. Lichte gebruikssporen zijn het compromis dat ik bereid ben om te maken maar dit betekent wel dat de headphones redelijk gebruikt zullen zijn en dan vraag ik mij af of ik me zorgen moet maken over de accu in de headphones
Niet om jou bang te maken, maar denk ook aan de hygiëne als je voor tweede hands gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
AMNEZIA schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 14:18:
[...]
vraag ik mij af of ik me zorgen moet maken over de accu in de headphones
Zou ik niet doen. De accu gaat echt enorm lang mee. Fabrieksaf moet ie zo'n 30uur meegaan en dat is ook wel mijn ervaring. Voor mijn gevoel laad ik em echt amper op.

@Honesty, hij is er ook gewoon in het zwart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
CH4OS schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 14:20:
[...]
Niet om jou bang te maken, maar denk ook aan de hygiëne als je voor tweede hands gaat.
Uiteraard, wel ff grondig schoonmaken natuurlijk of er zelfs nieuwe kussentjes in stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Honesty schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 14:15:
Omdat je voor 100 alles net niet hebt raad ik je aan om toch meer budget aan of ergens iets laten vallen nc bijvoorbeeld.
Ik zie wel dat de Sony wh-h910n rood 119 kost bij bol.com select. Dat lijkt me veel hoofdtelefoon voor een 20 euro meer naar dan loop je wel met een rode op je kop.

https://www.bol.com/nl/nl...935349/?s2a=#productTitle
Zwart is ook 119,99 zie ik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Nu online

Honesty

kattenneus!

CH4OS schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 14:21:
[...]
Zwart is ook 119,99 zie ik. :)
Had ik niet verwacht of gezien.
Originele kussens zijn ook duur dus dat zou voor mij ook geen reden zijn voor een 2e hands

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:13

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

AMNEZIA schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 12:29:
Ik zoek een?
Over-ear bluetooth koptelefoon (NC?)

Wat is je budget?
+/- 100 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil de koptelefoon gebruiken voor algemeen gebruik, dus gamen (pc), muziek luisteren (telefoon), films etc.

Wat heb je zelf al gevonden?
- Taotronics SoundSurge 46
- Sony WH-CH700N
- Sony WH-XB900N

* Marshall Major IV
Dit paar viel me op omdat ik bekend ben met het marshall merk voor versterkers en het ziet er best robuust uit, maar omdat deze geen NC hebben en de schelpen vierkant zijn weet ik niet goed of dat dit het waard is voor mij.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik was eerst bijna 100% zeker dat ik de Taotronics koptelefoon wilde kopen maar ondanks dat de reviews van deze koptelefoon er goed uitzien twijfel ik hier toch over. Omdat ik het merk niet ken wilde ik toch nog even checken of dit de "beste" optie is.
Ik heb altijd in-ear koptelefoons gebruikt (meegeleverd met telefoon of goedkope oortjes van max 50 euro) dus ik heb hier geen ervaring mee.

Voor mijn gevoel lijkt noise-cancelation wel een goede feature maar weet ik niet of dat het waard is bij de goedkopere headphones?
Ik lees ook bij veel reviews van over-ear heaphones dat de hoofdband vaak breekt, is dit iets waar ik mij zorgen om moet maken?
Ook zie ik als minpunt bij headphone reviews dat pairing maar met 1 apparaat tegelijk kan, dit lijkt me meer een luxe ding maar misschien is dit niet normaal bij bluetooth headphones?
Wat is een normale price range voor NC bluetooth headphones? En als NC het niet waard is bij mijn budget waar kan ik dan beter naar kijken? De 900N en taotronics hebben een ingebouwde mic maar is dit iets om naar uit te kijken of meer een extratje wat handig is als die het heeft?

Uiteindelijk heb ik heel veel vragen maar komt het er op neer dat ik 0 ervaring heb met over-ear headphones, laat staan bluetooth headphones dus daarom heb ik dit topic geopend. Ik zou het waarderen als jullie mij een beetje kunnen sturen en adviseren naar de hoe en wat van bluetooth over-ear headphones.

Het hoeft geen topper te zijn, het belangrijkste is dat ik een goede draadloze koptelefoon heb voor achter de computer welke ik ook mee kan nemen als ik gewoon muziek wil luisteren in het openbaar vervoer e.d.
Ik ben zelf erg te spreken over de Sony CH700N; gebruik die al een aantal jaar naar tevredenheid. Om een of andere reden blijf ik het geluid van Sony toch fijner vinden dan van andere merken die ik heb geprobeerd (o.a. Samsung en Teufel).

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMNEZIA

AMNEZIA

insomniac

Topicstarter
Ik zit nu te kijken naar de vergelijking van de 4 headphones (WH-1000XM2, WH-XB900N, WH-H910N, WH-CH700N)

Hier zie ik een aantal verschillen,
- Max frequentie maar dit is denk ik niet zo heel belangrijk,
- Impendantie is bij de WH-910N veel lager, is dit beter?
- Speaker diameter deze is bij de WH-910N ook kleiner (25mm i.p.v. 40mm)
- de WH-H910N is bijna 3x zo zwaar als de rest.

Het gewicht alleen lijkt me al een best groot minpunt aangezien ik de headphones waarschijnlijk vaak en lang op zal hebben.

Het grootste verschil tussen de opties lijkt me vooral het design, dit interesseert me niet zo heel veel. Ik heb liever kwaliteit/functie over design.

[ Voor 12% gewijzigd door AMNEZIA op 03-08-2021 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMNEZIA

AMNEZIA

insomniac

Topicstarter
Ik heb de marktplaats verkoper gevraagd naar de leeftijd van de headphones (WH-1000XM2) en deze zijn 2 jaar oud (laatste jaar niet veel gebruikt), ik weet niet goed wat ik hier van moet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Heb zelf een Boltune gekocht en ben daar best tevreden over. Ja NC inschakelen verandert het geluid een beetje maar werkt wel. Deze was in de aanbieding 69 euro. Normaal 89 geloof ik.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Nu online

Honesty

kattenneus!

AMNEZIA schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 14:44:
Ik zit nu te kijken naar de vergelijking van de 4 headphones (WH-1000XM2, WH-XB900N, WH-H910N, WH-CH700N)

Hier zie ik een aantal verschillen,
- Max frequentie maar dit is denk ik niet zo heel belangrijk,
- Impendantie is bij de WH-910N veel lager, is dit beter?
- Speaker diameter deze is bij de WH-910N ook kleiner (25mm i.p.v. 40mm)
- de WH-H910N is bijna 3x zo zwaar als de rest.

Het gewicht alleen lijkt me al een best groot minpunt aangezien ik de headphones waarschijnlijk vaak en lang op zal hebben.

Het grootste verschil tussen de opties lijkt me vooral het design, dit interesseert me niet zo heel veel. Ik heb liever kwaliteit/functie over design.
Het gewicht van die 910 staat bij Amazon op 900 gram maar dat moet een fout zijn op de review hier staat die op 250 gram.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMNEZIA

AMNEZIA

insomniac

Topicstarter
Vanuit de huidige reacties merk ik dan de Sony headphones goed zijn, aangezien ik Taotronics en Boltune niet ken zakken deze al naar de bodem van de lijst. Ook heb ik onderzoek gedaan naar impendantie en dit is blijkbaar het hoeveelheid vermogen dat nodig is om de versterker/speaker aan te sturen.
Daarom is waarschijnlijk bij de WH-H910N de impendantie lager omdat ook de speaker diameter kleiner is dus deze heeft minder stroom nodig.

Maar met deze informatie snap ik de WH-H910N niet helemaal, want doordat alles kleiner is zou je denken dat hij lichter zou zijn of een grotere batterij heeft o.i.d. maar de batterijduur is 35uur. Dus deze is 3 x zo zwaar maar heeft kleinere speakers en bijna geen verschil in batterij tegen over de rest. (deze heeft wel een ingebouwde mic)

In mijn ogen blijven dan alleen de XB900N en de CH700N over als opties, als je deze gaat vergelijken dan schelen ze niet zo veel.
De XB900N heeft een ingebouwde mic, is handig maar niet de dealmaker. Ook heeft deze ondersteuning voor de LDAC audiocodec maar aangezien ik niet weet wat dit is zie ik dit ook niet als een pluspunt. Prijsverschil is +/- 30 euro.

De winnaar in deze vergelijking is in mijn ogen de CH700N aangezien deze zo goed als gelijk is aan de rest. Dus voor in mijn price range is dit de betere optie, of ik moet iets gemist hebben aan de H910N wat het een beter product maakt (op design na want het is wel mooi)

De WH-1000XM2 (nieuw) is te duur maar blijft een optie als 2de hands alleen zou ik graag jullie input willen horen over de leeftijd hiervan (2 jaar).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMNEZIA

AMNEZIA

insomniac

Topicstarter
Ik zie nu ook dat er de CH710N is (69 euro bol.com select deal), dit is de nieuwere versie van de CH700N denk ik. Deze heeft wel kleinere drivers (30mm) Maar is ook weer goedkoper en er zit een ingebouwde mic in. Aan de reviews te zien heeft deze echter wel wat problemen.

Op dit punt weet ik het echt niet meer en denk ik dat ik gewoon voor de CH700N ga aangezien in de reviews de muziek kwaliteit van deze beter is en mensen er over het algemeen tevreden mee zijn.
Heb ik me toch bedacht ik ga kijken of ik een mooi prijsje voor de WH1000XM2 kan fixen en dan koop ik nieuwe kussentjes ervoor. Als dit niet lukt ga ik alsnog voor de CH700N.

Bedankt voor de reacties en input!

[ Voor 15% gewijzigd door AMNEZIA op 03-08-2021 16:15 ]

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:42
De WH-H910N heeft ook een ingebouwde microfoon, dat hebben eigenlijk alle bluetooth hoofdtelefoons.
De geluidskwaliteit van deze hoofdtelefoon is wel een pak beter dan de CH700/710N. De WH-XB900N heeft een flinke focus op de bas, nog meer dan de WH-1000XM serie. De andere 2 hoofdtelefoons klinken natuurlijker.
Hopelijk heb je hier wat aan 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markb72
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 05-06-2022
Heb je de JBL 650BTNC al overwogen? Ik heb er erg goede ervaringen mee. Ik gebruik hem in de trein en daar werkt de noise cancelling erg goed. Accuduur en bouwkwaliteit zijn goed. Er zit ook een equalizer op, zodat je de klank en volume via een app kunt aanpassen (volume staat met de fabrieksinstellingen vrij hard).
Succes met zoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AMNEZIA

AMNEZIA

insomniac

Topicstarter
Ik ben voor de Sony WH1000XM3 gegaan, niet de XM2, deze heb ik voor 110 euro op markplaats kunnen vinden dus dat leek me wel een goede deal. Alhoewel ik de XM2 voor 75 euro had kunnen kopen als ik iets geduldiger was geweest, maar ik ben tevreden met de XM3. Het belangrijkste was de bouwkwaliteit omdat ik vaak reviews zag dat de goedkopere koptelefoons kapot gingen.

Het is mijn eerste over-ear koptelefoon dus ben er al gauw tevreden mee, klinkt in ieder geval stukken beter dan oortjes van 30 euro!

Alsnog bedankt voor de reacties, ik denk dat er uiteindelijk wel iemand mee geholpen zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik heb nu al zo'n 3 jaar een xm2 en daar zie je niet aan dat hij überhaupt gebruikt is. En ik ben niet overdreven netjes geweest.

Wat wel een aanrader is, zijn de suède dekoni pads. Die zweten niet zo als die standaard nepleren
Pagina: 1