Mercedes GLA bj 2019 met Euro 4 importeren

Pagina: 1
Acties:

• ibr
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-11-2021
Hi allen,

Na een lange weg via MBDB NL en de Golfstaten en meerdere telefoontjes naar de RDW probeer ik het hier maar even.

Long story short:
* Ik probeer een Mercedes Benz GLA (benzine) uit 2019 te importeren in Nederland.
* Deze auto is gebouwd in Duitsland, maar naar een vd Golfstaten geexporteerd waar ik deze ook gekocht heb bij de lokale MB dealer
* Nu ik weer in NL woon, heb ik de auto bij de verhuizing meegenomen. Vervolgens netjes bij de RDW achtergelaten ter goedkeuring voor NL wegen en een NL kenteken

Nu blijkt dus dat de auto enkel een Euro 4 emissieklasse heeft vanaf de bouw. RDW zegt dat ie aan een Euro 6 klasse moet voldoen alvorens op de Nederlandse wegen toegelaten te worden OF aan een van de andere certificaten (de Amerikaanse, Canadese, Japanse of Australische).
Ik krijg nergens antwoord op mijn vraag hoe ik de auto nu het snelst de weg op krijg (van telefoontjes naar de RDW word ik niet wijzer, MB NL kan ook niet echt helpen behalve te zeggen dat dit een lastige klus is).
Wat is makkelijk? Auto ombouwen naar Euro 6? Proberen een ander certificaat te krijgen?

Ik ben sowieso verbaasd dat een gloednieuwe MB uit 2019 met een benzine (en dus niet diesel!) motor niet de weg op mag terwijl er genoeg stokoude V12 Amerikanen uit de jaren 80 in NL rondrijden (en ook nog steeds worden toegelaten). Mis ik hier iets?

Altijd rekening houden met toeval, kans & geluk

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:55
Contact opnemen met hoofdkantoor Mercedes en in je beste Duits (dat helpt als je tegen Duitsers praat) opvragen wat de typegoedkeuring voor die auto in Nederland over de Euro-norm zegt.

Ik heb op een ander forum iemand dat ook zien doen met een klassieke Mercedes omdat ie bepaalde stadscentra nog in wilde kunnen en de Euro classificatie bij hem Euro 2 was en dat 3 moest zijn. Mercedes is toen gaan graven en heeft een kopie van de officiële documenten opgestuurd, daarmee naar de RDW gegaan en klaar.