Werklaptop voor o.a. .NET development

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:59
Hi Tweakers,

Later dit jaar start ik bij een nieuwe werkgever. Voordat ik start moet ik een nieuwe laptop uitgezocht hebben en qua keuze ben ik hier vrij in. Bij mijn huidige werkgever heb ik een Dell XPS 15 (2020 model), maar hier ben ik niet heel tevreden over. De fans staan zowat continu te draaien, terwijl ik niet continu een zware load heb, maar meer in bursts zoals tijdens het compileren. Ik ben daarom wat huiverig over Dell, terwijl ik de 17-inch XPS dan wel weer aantrekkelijk vind qua specs, en dan met name de vapor-chamber wat voor betere koeling zorgt.

Ik heb ook gekeken naar de Lenovo Thinkpad X1 Carbon (gen 9), maar de processor is me wat te traag. De rest van de laptop lijkt me dan wel dik in orde.

Welke laptop raden mede-developers mij aan? :)

Wat ga je met je laptop doen?
Voornamelijk:
- Windows
- .NET (Core) development
- Docker

Wat is je budget?
Maximaal 3k. Met goede argumentatie kan dit wel iets omhoog.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Gemiddeld, maar ik zal hem (bijna) altijd ingeprikt hebben. Accuduur is niet heel erg belangrijk. Formaat ook niet.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
- 32GB geheugen

Ik heb geen merkvoorkeur, maar in ieder geval geen Apple. Hoe mooi die machines ook zijn qua specs, voor mij is dat niet handig omdat ik aan Windows vastzit voor mijn werk.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:59
Ik zou kijken naar een AMD Ryzen, gezien deze ongeveer de helft van de warmte produceren tov de Intels.
In een laptop met beperkte koelcapaciteit, ga je dat wel merken.
Wellicht zoiets?
reviews: Laptop Best Buy Guide - De beste schoollaptops van augustus 2021

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD