Laptop aankoopadvies voor gemiddeld gebruik

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 15:45
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Vooral traden (vooral op websites) en beetje surfen mailen. Voorkeur gaat bij traden uit naar een 17 inch laptop die stabiel is en optimaal presteert.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
1000 euro max 1100

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Nee, laptop blijft thuis dus gewicht is geen issue, accuduur ook niet daar die vooral aan lader blijft.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Voorkeur gaat uit naar een 17 inch laptop.

Laptops die ik op het oog heb:
pricewatch: Skikk 17LU70

pricewatch: MSI Katana GF76 11SC-017NL

https://www.paradigit.nl/...k0000qmh/80059495/product

https://www.coolblue.nl/product/878102/hp-17-cn0950nd.html

De eerste twee zijn met een i7, de laatste met een i5. Vraag mij af of ik daadwerkelijk iets ga merken van een i7 ten opzichte van een i5 als ik er vooral mee ga surfen.

Beste antwoord (via aaaido op 12-08-2021 13:55)

• Baardhaas
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-08 00:45
aaaido schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 11:56:
[...]

Bedankt voor je reactie. Wil wel echt een laptop omdat ik deze door de gehele woning kan gebruiken. Boven staat bijv een monitor waar ik de laptop op aan kan sluiten.

Heb je tips welke laptop het beste aansluit op waar ik het voor ga gebruiken?
Als je niet gaat gamen of anderszins zware eisen hebt, zou zoiets volstaan:
pricewatch: HP 17-cp0716nd

Net boven de 2kg, 17" IPS scherm, 16GB RAM (fijn voor browsen met veel tabs open).

Je zou nog goedkoper kunnen gaan door een model met een kleinere SSD en minder RAM uit te kiezen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baardhaas
aaaido schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 10:48:
De eerste twee zijn met een i7, de laatste met een i5. Vraag mij af of ik daadwerkelijk iets ga merken van een i7 ten opzichte van een i5 als ik er vooral mee ga surfen.
Helaas is het niet zo simpel als een i5 vs. een i7. De getallen en letters die erachter staan zeggen een hoop meer. De door jou geselecteerde cpu's met elkaar vergeleken: https://www.cpubenchmark....0H/3830vs3907vs3549vs4358

De Ryzen en de I7-11800H zijn high-performance modellen. De 10510U is een Ultrabook processor.

Voor jouw doeleinden, zeker als je op de bank wilt zitten met de laptop op schoot is een ultrabook cpu ruimschoots voldoende.Een gaming laptop wordt heet en weegt over het algemeen al snel een kilo of 2 tot 3.

Waarom kijk je eigenlijk naar een laptop als je hem niet meeneemt? Een mooi 27" scherm (of groter) voor trading, met een nucje erachter kan ook een overweging waard zijn. Groter scherm en betere ergonomie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
Baardhaas schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 22:46:
[...]

Helaas is het niet zo simpel als een i5 vs. een i7. De getallen en letters die erachter staan zeggen een hoop meer. De door jou geselecteerde cpu's met elkaar vergeleken: https://www.cpubenchmark....0H/3830vs3907vs3549vs4358

De Ryzen en de I7-11800H zijn high-performance modellen. De 10510U is een Ultrabook processor.

Voor jouw doeleinden, zeker als je op de bank wilt zitten met de laptop op schoot is een ultrabook cpu ruimschoots voldoende.Een gaming laptop wordt heet en weegt over het algemeen al snel een kilo of 2 tot 3.

Waarom kijk je eigenlijk naar een laptop als je hem niet meeneemt? Een mooi 27" scherm (of groter) voor trading, met een nucje erachter kan ook een overweging waard zijn. Groter scherm en betere ergonomie.
Bedankt voor je reactie. Wil wel echt een laptop omdat ik deze door de gehele woning kan gebruiken. Boven staat bijv een monitor waar ik de laptop op aan kan sluiten.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Baardhaas
aaaido schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 11:56:
[...]

Als je niet gaat gamen of anderszins zware eisen hebt, zou zoiets volstaan:
pricewatch: HP 17-cp0716nd

Net boven de 2kg, 17" IPS scherm, 16GB RAM (fijn voor browsen met veel tabs open).

Je zou nog goedkoper kunnen gaan door een model met een kleinere SSD en minder RAM uit te kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aaaido
Update: heb de pricewatch: HP 17-cp0716nd gekocht en ben er erg tevreden mee :)