Toon posts:

Timemachine missende bestanden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Arjan
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Het moest een keer gebeuren, de HDD van mijn vaders 12 jaar oude iMac is gecrasht. Vervelend, maar niet onoverkomelijk, want we hebben Time Machine. Tenminste, dat was de gedachte. De backups zijn altijd op een NAS achtergelaten en TM gaf ook geregeld aan dat dit gelukt was.

Toen ik deze probeerde terug te zetten via migration assistant, lukte dit niet. Hij bleef maar staan op 'loading backup'. De .sparsebundle is 2TB groot dus dat kan wel even duren via een internet lijntje. Echter, ook als ik via Gbit connectie deze bundle probeer te bekijken is het na een paar uur nog steeds niet gelukt, terwijl er amper netwerkverkeer is. Toen ben ik eens gaan kijken of ik handmatig bestanden kon terugvinden in de backup. Door de sparsebundle te mounten kon ik door de snapshots bladeren. En ja hoor, de hele desktop kon ik terugvinden en herstellen.

Nu is het gekke, er lijkt behalve de desktop niet zo veel opgeslagen te zijn. heel veel systeembestanden, maar de user folder (lijkt mij het belangrijkste) bevat alleen de Desktop map en wat settings folders :?

Er zijn een paar bestanden (administratie) die ik graag zou recoveren, de backup gaat enkele jaren terug, zou het echt kunnen dat deze bestanden niet/nooit opgeslagen zijn?? Zover ik weet stonden er geen exclusions aan in TM, hooguit voor een mapje met films of iets dergelijks.

Als iemand tips heeft die mij verder kunnen helpen heel graag, ik heb TM in het verleden vaker gebruikt om te recoveren, dit is nieuw voor me, maar ik kan me haast niet voorstellen dat in al die jaren nooit iets opgeslagen is..

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• Greatsword
  • Registratie: februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Arjan Als je door de sparsebundle kan bladeren, dan zie je alle versies staan toch.

Als je terug de tijd in gaat, zijn die mappen dan bij elke datum leeg?

Is de Mac ook wel up to date gebleven? Je zegt namelijk 12 jaar oud.

[Voor 10% gewijzigd door Greatsword op 03-08-2021 11:38]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• Arjan
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
Bij sommige data staan wel wat bestanden, maar zoals gezegd, voornamelijk desktop en .settings.

De Mac is tot catalina meegegaan, nu sinds de crash staat er catalina op. (Laatst mogelijke os)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• cornelisprul
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 23-10 13:29
Staan de documenten e.d. niet toevallig op iCloud?

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee