Dyson V8, accu-vraag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
We hebben sinds januari 2019 een Dyson V8. Ruim 2,5 jaar oud dus. Bevalt erg goed en we gebruiken hem meerdere keren per dag (ivm. kleine kinderen), echter wordt de accu steeds slechter, waardoor je er nog maar 2 minuten mee kunt stofzuigen.

Ik dacht eerst aan garantie, maar toen ik me realiseerde dat ie alweer 2,5 jaar oud is zal die vlieger ws. niet op gaan (kan de kassabon ook niet meer vinden :X). Of heeft iemand ervaringen dat Dyson hierbij enige coulance geeft?

Ik gok van niet, dus dan kom je dus uit op zelf een vervangende accu kopen. Bij Dyson zelf kun je voor 90 euro een nieuwe accu kopen. Wel een fiks bedrag, maar aan de andere kant ben je dan weer 2,5 jaar klaar. Na wat googlen vind ik ook goedkopere alternatieven, maar ik vraag me af of dat wat is. Heeft iemand ervaring met een goedkopere vervangende accu?

Ben benieuwd naar jullie Dyson-accu-ervaringen, voordat ik 90 euro aftik ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:03
Ik had via Amazon een accu besteld voor €50,- met een grotere capaciteit.

Wat wij nu wel anders doen is hem niet elke keer aan de lader doen, maar pas als de accu bijna leeg is.

Zit er nu vanaf dec 2020 in.

GLOSSE Vervangende Batterij 4500 mAh voor Dyson V8 Lithium Batterij Vervanging voor Dyson V8 Absolute V8 Fluffy V8 Animal + 1 Filter https://www.amazon.nl/dp/...5NZZ?_encoding=UTF8&psc=1

[ Voor 41% gewijzigd door Technofreakz op 02-08-2021 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Technofreakz schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 21:54:

Wat wij nu wel anders doen is hem niet elke keer aan de lader doen, maar pas als de accu bijna leeg is.

GLOSSE Vervangende Batterij 4500 mAh voor Dyson V8 Lithium Batterij Vervanging voor Dyson V8 Absolute V8 Fluffy V8 Animal + 1 Filter https://www.amazon.nl/dp/...5NZZ?_encoding=UTF8&psc=1
Thanks, dat klinkt goed. Ben normaal niet zo van de B-merk vervangende onderdelen/accu's, maar het scheelt toch bijna de helft. Enige risicootje is natuurlijk als ie het na een jaar begeeft ik beter een originele had kunnen kopen, maar ja ;) Wacht nog even of er wellicht nog andere tips binnenkomen die ik kan overwegen, anders bestel ik deze gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
Palomar schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 22:10:
[...]

Thanks, dat klinkt goed. Ben normaal niet zo van de B-merk vervangende onderdelen/accu's, maar het scheelt toch bijna de helft. Enige risicootje is natuurlijk als ie het na een jaar begeeft ik beter een originele had kunnen kopen, maar ja ;) Wacht nog even of er wellicht nog andere tips binnenkomen die ik kan overwegen, anders bestel ik deze gewoon :)
Ik neem aan dat er gewoon 2 jaar garantie op zit? Amazon is meestal niet zo moeilijk. En tot op heden werkt de accu nog als nieuw na 8 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Technofreakz schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 07:38:
[...]

Ik neem aan dat er gewoon 2 jaar garantie op zit? Amazon is meestal niet zo moeilijk. En tot op heden werkt de accu nog als nieuw na 8 maanden.
Ja dat is idd ook zo! Heb hem maar besteld, kunnen we morgen weer zuigen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDude84
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

Ik had voor (volgens mij) ~65 euro een originele via Dyson zelf besteld toen hij na ongeveer 3,5 jaar wel erg snel leeg was. Met accu's ben ik niet zo van de namaak/niet originele. Maar dat is meer door ervaringen uit het verleden met andere apparaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
TheDude84 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 08:33:
Ik had voor (volgens mij) ~65 euro een originele via Dyson zelf besteld toen hij na ongeveer 3,5 jaar wel erg snel leeg was. Met accu's ben ik niet zo van de namaak/niet originele. Maar dat is meer door ervaringen uit het verleden met andere apparaten :)
Voor de V8 zie ik ze alleen staan voor 90+ euro: https://www.dyson.nl/stofzuigers/vervangende-batterijen . En er staat ook duidelijk bij dat je alleen bij ze kan aankloppen binnen de 2 jaar garantietermijn... Ik las ook een aantal ervaringen dat die batterijen kennelijk vaak na 2,5 jaar kapot gaan en men geen garantie kreeg. Vandaar dat ik niet eens geprobeerd heb om Dyson te contacteren. Maar mogelijk had dat dus wel zin gehad? Aan de andere kant ben ik nu nog steeds goedkoper uit.

• Palomar
  • Niet online
Technofreakz schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 21:54:

Heb hem inmiddels binnen, maar toch wat vage problemen mee dat de oplaadlampjes soms niet gaan branden en de aan/uitknop soms niet werkt. Daarna een vervangende ontvangen en die lijkt dit niet te hebben.

Realiseerde me bij het uitbouwen wel dat de accu niet alleen de accu is, maar ook de oplaadaansluiting, aan/uitknop en de indicatieledjes (die er wel wat cheaper uitzien dan op de originele). Niet zo bij stilgestaan, maar zou daarom de volgende keer misschien toch een originele accu kopen. Maarja, ben vooralsnog wel goedkoper uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
Palomar schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 23:45:
[...]

Heb hem inmiddels binnen, maar toch wat vage problemen mee dat de oplaadlampjes soms niet gaan branden en de aan/uitknop soms niet werkt. Daarna een vervangende ontvangen en die lijkt dit niet te hebben.

Realiseerde me bij het uitbouwen wel dat de accu niet alleen de accu is, maar ook de oplaadaansluiting, aan/uitknop en de indicatieledjes (die er wel wat cheaper uitzien dan op de originele). Niet zo bij stilgestaan, maar zou daarom de volgende keer misschien toch een originele accu kopen. Maarja, ben vooralsnog wel goedkoper uit ;)
Dat heb je bij een originele ook, ding is heel makkelijk demonteerbaar.

Maar hoe is de accuduur nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Technofreakz schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 07:54:
[...]

Dat heb je bij een originele ook, ding is heel makkelijk demonteerbaar.

Maar hoe is de accuduur nu?
Snap ik, maar dan heb je wel een originele Dyson laadaansluiting, aan uit knop en ledjes. Dat is nu allemaal van discutabele Chinese makelij ;) Maar goed, als het verder goed werkt dan is het prima zo :)

Accuduur is nu prima. We stofzuigen met de Dyson bijna nooit langer dan 10 minuten en dat haalt ie gewoon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19-04 22:24
Ter referentie voor Tweakers die ook een vervangende accu zoeken voor hun Dyson V8

De hierboven besproken accu van 45 euro op amazon van 4500 mAh heeft in werkelijkheid maar 2700 mAh en zowel ledjes als inwendig knop is absoluut niet van voldoende kwaliteit.

Een orginele accu van dyson kost 100 euro en heeft een capaciteit van 2800 mAh, maar is wel lekker stevig en voor betrouwbaar qua brand e.d.

Na wat rondneuzen ben ik gegaan voor een accu van 67 euro met 4000 mAh (nagemeten) van 123accu.nl (dus 123inkt.nl). Opgegeven capaciteit klopte gewoon en behuizing, led indicatie en inwendige knop zijn voorzover ik kon beoordelen van dezelfde kwaliteit (maar niet van dyson merk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
Palomar schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 09:11:
[...]

Snap ik, maar dan heb je wel een originele Dyson laadaansluiting, aan uit knop en ledjes. Dat is nu allemaal van discutabele Chinese makelij ;) Maar goed, als het verder goed werkt dan is het prima zo :)

Accuduur is nu prima. We stofzuigen met de Dyson bijna nooit langer dan 10 minuten en dat haalt ie gewoon.
Heb deze accu thuis gehad, gaf nieuw uit de doos minder capaciteit dan de orginele. Er heeft ook iemand een review achtergelaten op amazon met hetzelfde resultaat zag ik achteraf. Dit betekend dat jij hem kostenloos kunt terug sturen en je geld terug kunt krijgen om een beter accu te kopen ergens. Denk ik noem het even.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
@2green Je hebt gelijk hoor. Ik zou de volgende keer ook een originele kopen, zodat je de originele ledjes/oplaadaansluiting/knop weer hebt. Al moet ik zeggen dat die accu van Amazon het nog steeds wel prima doet en we geen last hebben dat ie korter meegaat dan voorheen.

Denk niet dat ik hem terugstuur zolang ie het gewoon naar verwachting doet.

• Kassandra123
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 08-09-2022
*spam

[ Voor 97% gewijzigd door Standeman op 12-09-2022 11:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:01

Lordy79

Verdrietig

Hmm mijn Dyson v8 is ook al een paar jaar oud dus ik zal er eentje op voorraad leggen.
De drempel om m even te pakken (ook 3 kleine kinderen :+ ) is fors kleiner dan zo'n ding met een snoer...

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• Palomar
  • Niet online
Maar gaat die ook echt langer mee dan de originele accu? Hierboven noemt al iemand dat een 4500mah accu (degene die ik dus heb) eigenlijk gewoon een 2700mah accu aan boord heeft. Niet dat ik iets te klagen heb, want we gebruiken de Dyson echt alleen maar kort om even na het eten (hier ook 3 stuks kleine kinderen ;)) of even tussendoor schoon te maken. Dan ben je met 5 minuten meestal wel klaar en we hebben nog niet gehad dat ie dan al leeg was.

Alleen voor 80 euro zou ik toch nog een paar euro bijleggen en de originele van Dyson bestellen. Vind bij die ik nu heb de laadaansluiting toch iets stroever gaan af en toe en die ledjes ogen ook wat goedkoper. Daarnaast zit ik er qua veiligheid wel een klein beetje mee dat er nu natuurlijk een of ander onbekend merk chinese accu de hele dag aan de lader hangt. Bij een originele zou ik toch een geruster gevoel hebben... Aan de andere kant doet ie het al een jaar goed en ga ik er ook even vanuit dat producten die via Amazon besteld worden een keurmerk hebben.

[ Voor 20% gewijzigd door Standeman op 12-09-2022 11:15 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:27

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Als je een beetje handig bent kan je ook de cellen zelf vervangen. Heb al diverse dingen zelf vervangen door gewoon een goedkope powerbank te kopen en die cellen over te zetten (een paar lossen cellen kopen is vaak een stuk duurder).
Het een lukt wel beter gelukt dan het ander omdat de behuizing slecht open te krijgen is zonder beschadiging.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xah5kiDe
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21-04 20:37

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

Palomar schreef op donderdag 8 september 2022 @ 08:53:
[...]

Maar gaat die ook echt langer mee dan de originele accu? Hierboven noemt al iemand dat een 4500mah accu (degene die ik dus heb) eigenlijk gewoon een 2700mah accu aan boord heeft.
Een Li-ion accu gaat ongeveer 400 complete ladingen mee. Een twee keer grotere capaciteit gaat dan ook bijna twee keer zo lang mee want je hoeft hem minder vaak te laden. Wat echter funest voor een accu is om hem volledig opgeladen te houden (100%). Voor deze toepassing zou het veel beter zijn als het laden stopt bij 80%, maar dat bepaald de lader. Laadt de lader altijd tot 100% of weet je het niet dan is het beter om pas te laden als hij bijna leeg is.
Zelfde geldt voor accu boormachine. Niet steeds opladen na gebruik. Doe dat pas als het laatste lampje brand :+

Theo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
xah5kiDe schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 01:23:
[...]

Een Li-ion accu gaat ongeveer 400 complete ladingen mee. Een twee keer grotere capaciteit gaat dan ook bijna twee keer zo lang mee want je hoeft hem minder vaak te laden. Wat echter funest voor een accu is om hem volledig opgeladen te houden (100%). Voor deze toepassing zou het veel beter zijn als het laden stopt bij 80%, maar dat bepaald de lader. Laadt de lader altijd tot 100% of weet je het niet dan is het beter om pas te laden als hij bijna leeg is.
Zelfde geldt voor accu boormachine. Niet steeds opladen na gebruik. Doe dat pas als het laatste lampje brand :+
Maar ja, die Dyson heeft zo'n wandhouder met oplader waar je hem elke keer gewoon weer in zet en tot 100% laadt. Op zich ook wel iets voor te zeggen, want als ie hem maar tot 80% zou opladen of pas gaat laden als ie bijna leeg is mis je kostbare minuten gebruikstijd als je hem wilt gebruiken. Zal dus wel een ingecalculeerd risico zijn dat de accu op deze manier geen optimale levensduur heeft, maar dat daardoor het apparaat wel altijd volledig gebruiksklaar is. En kennelijk (als ik ook andere ervaringen lees) gaat ie op die manier pas na 2,5 jaar kapot en hoeft Dyson er ook geen garantie meer op te verlenen dus... win win..... (voor dyson ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xah5kiDe
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21-04 20:37

xah5kiDe

Usernaam=wachtwoord

Ja het is een afweging. Capaciteit maximaliseren (of beter, een kleinere/goedkopere batterij in het product) gaat ten koste van levensduur. Hangt ook van reputatie-schade af. Een Tesla laadt zijn batterij daarom echt niet op tot 100%. Ja dan kan hij 10% verder rijden, maar de kosten van vroegtijdig het batterijtje vervangen zijn, hoe zal ik het zeggen, significant.. Zeker als je kopers wilt overhalen met flink wat jaren garantie op die batterij.
Maar ga je zelf vervangen, kies dan altijd de grootste capaciteit die er is.
En die Dyson lader zit toch met een steker in het stopcontact? Knippertje ertussen en klaar. Ik vind persoonlijk 2.5 jaar kort. Ik lees nu 40 minuten gebruiksduur. Dat vertaalt zich in 400*40=16.000 minuten. Bij 10 minuten gebruik per dag gaat de batterij 1600 dagen mee. Dat is 4.3 jaar. Niet 2.5.

Theo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Laatst online: 21:08
Voor mensen die een V8 hebben.
Op 123accu kan je deze ook vinden.
Met dezelfde of grotere capaciteit.

Ik heb deze zelf gekocht toen de batterij er na een jaar mee ophield.

Ik kan het alleen maar aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
Asterion schreef op zondag 11 september 2022 @ 01:35:
Voor mensen die een V8 hebben.
Op 123accu kan je deze ook vinden.
Met dezelfde of grotere capaciteit.

Ik heb deze zelf gekocht toen de batterij er na een jaar mee ophield.

Ik kan het alleen maar aanraden.
Na een jaar heb je gewoon recht op een vervangende accu. Was dat niet aantrekkelijker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:39

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Palomar schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 11:25:
[...]

Maar ja, die Dyson heeft zo'n wandhouder met oplader waar je hem elke keer gewoon weer in zet en tot 100% laadt. Op zich ook wel iets voor te zeggen, want als ie hem maar tot 80% zou opladen of pas gaat laden als ie bijna leeg is mis je kostbare minuten gebruikstijd als je hem wilt gebruiken. Zal dus wel een ingecalculeerd risico zijn dat de accu op deze manier geen optimale levensduur heeft, maar dat daardoor het apparaat wel altijd volledig gebruiksklaar is. En kennelijk (als ik ook andere ervaringen lees) gaat ie op die manier pas na 2,5 jaar kapot en hoeft Dyson er ook geen garantie meer op te verlenen dus... win win..... (voor dyson ;))
Dat is de reden waarom ik de stofzuiger, ebike en accugereedschap automatisch laat afgeschakelen bij 80% met een smartplug die op bij een x voltage automatisch afschakelt, scheelt enorm in de levensduur

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Laatst online: 21:08
2green schreef op zondag 11 september 2022 @ 18:41:
[...]

Na een jaar heb je gewoon recht op een vervangende accu. Was dat niet aantrekkelijker?
Op een batterij heb je vaak maar 6 maanden garantie.

Althans toch in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
revolution-nl schreef op zondag 11 september 2022 @ 20:05:
[...]

Dat is de reden waarom ik de stofzuiger, ebike en accugereedschap automatisch laat afgeschakelen bij 80% met een smartplug die op bij een x voltage automatisch afschakelt, scheelt enorm in de levensduur
Is natuurlijk wel weer een afweging, want de Dyson doet nog geen 10 minuten op een volle lading (op 100% kracht). Als je dan altijd tot 80% laadt mis je wel kostbare minuten. Zelfde voor andere apparatuur. Het is dan de afweging die je moet maken tussen maanden/jaren(?) langer gebruik kunnen maken van je accu of het ongemak van elke keer als je het apparaat gebruikt minder batterijduur hebben en of het je dat waard is.

Bij de Dyson zou ik misschien nog wel met 80% batterij af kunnen (gebruiken hem meestal maar een paar minuten). Ben wel benieuwd welke smartplug je precies gebruikt hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
Asterion schreef op zondag 11 september 2022 @ 21:26:
[...]

Op een batterij heb je vaak maar 6 maanden garantie.

Althans toch in België
in Nederland is geen vaste wettelijke garantietermijn en dat is prettig. In de Nederlandse wet staat namelijk dat een product zo lang moet meegaan als ervan mag worden verwacht. Hoe lang hangt daarmee af van de prijs en eigenschappen van het product, dit kan ook veel langer of korter zijn dan 1 a 2 jaar.

In de praktijk zijn er maar weinig producten waarvan je mag verwachten dat die minder dan twee jaar mee mogen gaan. Zo heb ik recentelijk bijna een procedure gestart tegen Microsoft dat beweerde dat ik maar 1 jaar garantie had op mijn series x controler, pas op het allerlaatste moment gaven ze toe. Best smerig, ik schat zo in dat veruit de meeste consumenten dus na 1 jaar niet van hun garantie kunnen genieten.

Enkel jaren hiervoor had ik een vaatwasser stuk na 1 jaar en 9 maand van Siemens, Die wilden hem niet repareren, maar alleen afkopen voor 50% van de dagwaarde (let op, dit is dus de helft van wat een vaatwasser 2e hands waard zou zijn). Die mensen heb ik vriendelijk bedankt en gelijk een aangetekende brief gestuurd met een herstel termijn van 3 week. En uiteindelijk alles op kunnen verhalen.

De meeste organisatie hanteren trouwens 2 jaar als garantie termijn, wat best willekeurig is, ook na 2 jaar heb je gewoon recht op garantie. Organisaties noemen dit vaak dan coulance en om je te demotiveren weer op de lijn te komen, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:56

CyBeRSPiN

sinds 2001

revolution-nl schreef op zondag 11 september 2022 @ 20:05:
[...]

Hoe doe je dit precies? Meet je het vermogen op 230V en zit er een soort kantelpunt in de lader dat ie bij 80% minder vermogen opneemt ofzo?
Zou dit ook graag willen doen, want sinds ik weet dat een accu veel harder slijt bij meer dan 80% vol en ik bij veel apparaten de accu niet volledig gebruik tussen het laden door is dit me echt een doorn in het oog. Je beseft je steeds dat je een dure accu aan het verkloten bent :X
Vraag me dan wel af hoe je de lader weer aan zet nadat je klaar bent met stofzuigen, weer met een schakelaar aanzetten?

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeRSPiN op 12-09-2022 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
2green schreef op maandag 12 september 2022 @ 09:47:
[...]

in Nederland is geen vaste wettelijke garantietermijn en dat is prettig. In de Nederlandse wet staat namelijk dat een product zo lang moet meegaan als ervan mag worden verwacht. Hoe lang hangt daarmee af van de prijs en eigenschappen van het product, dit kan ook veel langer of korter zijn dan 1 a 2 jaar.

In de praktijk zijn er maar weinig producten waarvan je mag verwachten dat die minder dan twee jaar mee mogen gaan. Zo heb ik recentelijk bijna een procedure gestart tegen Microsoft dat beweerde dat ik maar 1 jaar garantie had op mijn series x controler, pas op het allerlaatste moment gaven ze toe. Best smerig, ik schat zo in dat veruit de meeste consumenten dus na 1 jaar niet van hun garantie kunnen genieten.

Enkel jaren hiervoor had ik een vaatwasser stuk na 1 jaar en 9 maand van Siemens, Die wilden hem niet repareren, maar alleen afkopen voor 50% van de dagwaarde (let op, dit is dus de helft van wat een vaatwasser 2e hands waard zou zijn). Die mensen heb ik vriendelijk bedankt en gelijk een aangetekende brief gestuurd met een herstel termijn van 3 week. En uiteindelijk alles op kunnen verhalen.

De meeste organisatie hanteren trouwens 2 jaar als garantie termijn, wat best willekeurig is, ook na 2 jaar heb je gewoon recht op garantie. Organisaties noemen dit vaak dan coulance en om je te demotiveren weer op de lijn te komen, etc.
Blijft toch een beetje discutabel denk ik, want een accu is uiteindelijk toch een slijtageproduct met een levensduur afhankelijk van hoe vaak je hem gebruikt. Op autobanden kun je neem ik aan ook geen garantie claimen als ze na 1,5 jaar en 100000km versleten zijn...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:56

CyBeRSPiN

sinds 2001

Palomar schreef op maandag 12 september 2022 @ 10:17:
[...]

Blijft toch een beetje discutabel denk ik, want een accu is uiteindelijk toch een slijtageproduct met een levensduur afhankelijk van hoe vaak je hem gebruikt. Op autobanden kun je neem ik aan ook geen garantie claimen als ze na 1,5 jaar versleten zijn...?
Een accu hoeft geen slijtageproduct te zijn als er een fatsoenlijke BMS (battery management system) op zou zitten: niet te vol laden, niet laden als ie te warm is etc.
Accu's van moderne EVs gaan ook niet na 1,5 jaar al stuk.

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeRSPiN op 12-09-2022 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
Palomar schreef op maandag 12 september 2022 @ 10:17:
[...]

Blijft toch een beetje discutabel denk ik, want een accu is uiteindelijk toch een slijtageproduct met een levensduur afhankelijk van hoe vaak je hem gebruikt. Op autobanden kun je neem ik aan ook geen garantie claimen als ze na 1,5 jaar en 100000km versleten zijn...?
Een fabrikant zou graag iedereen laten denken dat een accu, gelijk is aan een autoband. Maar als we dit doorredeneren tot in het absurde, dan zouden ze ook kunnen zeggen dat een accu gelijk staat aan een tank vol brandstof, waarop ze ook geen garantie hoeven te geven dat deze 2 jaar mee gaat. Hierin gaat geen enkele rechter mee.

Dus uiteindelijk komt het meestal neer op een aanname van het aantal gebruiksuren (tenzij gelogd) en een aannemelijk slijtage. Dus een accu hoeft niet 100% of zelfs 90% te zijn na een jaar, maar de percentages dat bijvoorbeeld apple gebruikt als richtlijn voor garantie zijn discutabel of die verdedigbaar zijn... als iemand echt heel veel tijd daarin wil steken en de juiste meting verricht onderweg, etc. Heb hierover wel eens zaken zien langkomen bij hele grote multinationals die een contract hadden met een ander smartphone fabrikant. Dat is uiteindelijk geschikt in de vorm van vergelijkbare korting op aanschaf van vervangende smartphones zo snel onderhoud op de huidige verviel (ergens zag ik de fabrikant trouwens als winnaar... maar dat terzijde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inhumanous
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20-04 23:11
Palomar schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 21:50:
We hebben sinds januari 2019 een Dyson V8. Ruim 2,5 jaar oud dus. Bevalt erg goed en we gebruiken hem meerdere keren per dag (ivm. kleine kinderen), echter wordt de accu steeds slechter, waardoor je er nog maar 2 minuten mee kunt stofzuigen.

Ik dacht eerst aan garantie, maar toen ik me realiseerde dat ie alweer 2,5 jaar oud is zal die vlieger ws. niet op gaan (kan de kassabon ook niet meer vinden :X). Of heeft iemand ervaringen dat Dyson hierbij enige coulance geeft?

Ik gok van niet, dus dan kom je dus uit op zelf een vervangende accu kopen. Bij Dyson zelf kun je voor 90 euro een nieuwe accu kopen. Wel een fiks bedrag, maar aan de andere kant ben je dan weer 2,5 jaar klaar. Na wat googlen vind ik ook goedkopere alternatieven, maar ik vraag me af of dat wat is. Heeft iemand ervaring met een goedkopere vervangende accu?

Ben benieuwd naar jullie Dyson-accu-ervaringen, voordat ik 90 euro aftik ;)
Dyson zelf als een gebeld? ik heb zelf een V15 maar uit ervaring weet ik dat ze heel goed met garantie en kapotte onderdelen omgaan.

Ik zeg uit ervaring dat ik zelde zulke goed service heb mee gemaakt als bij Dyson! in mijn optiek kunnen veel bedrijven daar nog veel van leren (okal mag dat wel met een stofzuiger van +/- 700 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-04 11:28
Oud topic, maar in principe redelijk dezelfde vraag dus daarom deze maar gebruikt.
Onze Dyson V8 is nu ruim 3 jaar oud. Accu is voldoende om de benedenverdieping volledig mee te zuigen, maar niet voldoende capaciteit om ook de bovenverdieping dan nog mee te pakken. (dat is ie ook nooit geweest trouwens)

Nu zag ik op AliExpress accu's met een grotere capaciteit (tot wel 5x groter dan de standaard 2400mah).
Heeft iemand hier ervaring mee en gaat deze ook daadwerkelijk langer mee dan het origineel of gevalletje "als het te mooi lijkt om waar te zijn....."?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Mich007 schreef op dinsdag 25 maart 2025 @ 15:30:
Oud topic, maar in principe redelijk dezelfde vraag dus daarom deze maar gebruikt.
Onze Dyson V8 is nu ruim 3 jaar oud. Accu is voldoende om de benedenverdieping volledig mee te zuigen, maar niet voldoende capaciteit om ook de bovenverdieping dan nog mee te pakken. (dat is ie ook nooit geweest trouwens)

Nu zag ik op AliExpress accu's met een grotere capaciteit (tot wel 5x groter dan de standaard 2400mah).
Heeft iemand hier ervaring mee en gaat deze ook daadwerkelijk langer mee dan het origineel of gevalletje "als het te mooi lijkt om waar te zijn....."?
Ik ben toch altijd een beetje huiverig voor producten van AliExpress e.d. die je in het stopcontact moet doen. Vooral bij een Dyson die je ws 24/7 erin laat zitten.

Heb zelf overigens zo'n accu via amazon (zie eerder dit topic), die wellicht uit dezelfde fabriek komt. Heb ik achteraf wel een beetje spijt van (al zou duur voor verkoop in Nederland wel een keurmerk moeten hebben), maar aan de andere kant doet ie het al wel een aantal jaar prima.
Die van ons doet het volgens mij een minuut of 7/8 op volle kracht. Ruim genoeg voor de benedenverdieping. Bovenverdieping doen we niet dagelijks...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jelveen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-04 14:02

Ik heb deze er een jaartje geleden ingezet: https://www.123accu.nl/Dy...accu-huismerk-i43286.html

Tot op heden dik tevreden mee. Kan er meer mee zuiden dan met de originele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelveen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-04 14:02

Ik heb deze er een jaartje geleden ingezet: https://www.123accu.nl/Dy...accu-huismerk-i43286.html

Tot op heden dik tevreden mee. Kan er meer mee zuigen dan met de originele.
Pagina: 1