Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydranet
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-08 20:52
Ik heb op dit moment een Iphone X, ik heb een Google Pixel 3a XL besteld zodat ik vervolgens daar LineageOS op kan installeren zonder GooglePlay services. Ik heb gezien dat het mogelijk is om een apk te downloaden van de officiele coronacheck.nl website. Weet iemand of de CoronaCheck app ook werkt zonder Google services, dan heb ik het over het Corona Vaccinatie bewijs onderdeel van de app?

Beste antwoord (via rens-br op 16-08-2021 09:34)

• Hydranet
Jelle Steenbergen schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 13:28:
[...]

Mag ik je vragen hoe je de app hebt geïnstalleerd zonder Google Play? Heel mijn leven heb ik Google Play kunnen vermijden, nu lijk ik het toch nodig te hebben voor de CoronaCheck app. Het is mij nog niet gelukt zonder.
Ik volg iemand op Odysee die best wel privacy bewust is, die raadde om om F-Droid te installeren en vanuit daar de Aurora Store. Dat is een store waarmee je anoniem applicaties vanuit de PlayStore kan installeren, voordeel hiervan is dat het toch van een vertrouwde source komt en je het anoniem installeert omdat de Aurora store als een anonieme client functioneert. Op die manier heb ik dus de "CoronaCheck" app geïnstalleerd en heb dus ook gewoon kunnen inloggen op die manier, succes! ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Hydranet op 09-08-2021 18:59 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Werkt ook op je iPhone X, daar hoef je geen pixel voor te kopen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
Hackus schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 19:52:
Ik denk ook niet dat hij voor de corona app het koopt maar als upgrade voor z'n iPhone X ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
_/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rajeckm
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 11:05
De link die je hier deelt betreft de 'Scanner' versie, die gebruikt wordt om te controleren of iemand een geldig bewijs heeft. Hier zit dus niet je vaccinatiebewijs in, daar heb je de 'normale' CoronaCheck-app voor nodig. Ik weet niet of je daar een apk van kan vinden? Zo ja, als het goed is worden er bepaalde eisen gesteld aan het gebruik van DigiD en zo. Ik weet niet of LineageOS daar aan voldoet, maar zo ja, lijkt mij dat het gewoon moet werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydranet
Ja dat weet ik, ik wil overstappen van mijn Iphone X naar LineageOS zonder Google services i.v.m Privacy en dat ik weer een beetje beperk hoeveel data Google van mij verzameld en Apple geen data meer van mij kan verzamelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydranet
rajeckm schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 19:57:
De link die je hier deelt betreft de 'Scanner' versie, die gebruikt wordt om te controleren of iemand een geldig bewijs heeft. Hier zit dus niet je vaccinatiebewijs in, daar heb je de 'normale' CoronaCheck-app voor nodig. Ik weet niet of je daar een apk van kan vinden? Zo ja, als het goed is worden er bepaalde eisen gesteld aan het gebruik van DigiD en zo. Ik weet niet of LineageOS daar aan voldoet, maar zo ja, lijkt mij dat het gewoon moet werken.
Ik had daar totaal overheen gekeken, bedankt dat je het even zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydranet
Ik heb nu wel ergens gevonden waar ik de correcte CoronaCheck app als apk kan downloaden maar zou die app ook werken zonder Google Services en met LineageOS?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:11

Cyphax

Moderator LNX
Ik verplaats je topic even naar Android-smartphones vanwege het Androidgehalte. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydranet
Cyphax schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 20:11:
Ik verplaats je topic even naar Android-smartphones vanwege het Androidgehalte. :)
Bedankt! Ik zat eerst een beetje te twijvelen wat de correct categorie was, hier of waar je 'm naar toe verhuisd hebt. Kan je het onderwerp aanpassen naar: "CoronaCheck app op LineageOS" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydranet
Ik ga het wel proberen wanneer mijn nieuwe telefoon arriveerd en dan zie ik wel of het lukt, ik zal het tegen die tijd wel hier even laten weten of het gelukt is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:11

Cyphax

Moderator LNX
Hydranet schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 20:12:
[...]

Bedankt! Ik zat eerst een beetje te twijvelen wat de correct categorie was, hier of waar je 'm naar toe verhuisd hebt. Kan je het onderwerp aanpassen naar: "CoronaCheck app op LineageOS" ?
offtopic:
Sorry, dat ik kan nu niet meer doen, dit is niet mijn subforum. :+
Het makkelijkst is voor zoiets even een topic-report maken voor je topic, dan wordt het door een van mijn gewaardeerde collega's hier opgepikt. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Cyphax schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 21:25:
[...]

offtopic:
Sorry, dat ik kan nu niet meer doen, dit is niet mijn subforum. :+
Het makkelijkst is voor zoiets even een topic-report maken voor je topic, dan wordt het door een van mijn gewaardeerde collega's hier opgepikt. :)
Maar ik wel :) Bij deze de titel aangepast.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydranet
Ik heb vandaag mijn telefoon binnen gekregen en mijn telefoon geinstalleerd met LineageOS zonder Gapps. Het is gelukt om de "CoronaCheck" app te installeren en het lukte vervolgens ook om in te loggen via digid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle Steenbergen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-08 12:55
Hydranet schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 18:53:
Ik heb vandaag mijn telefoon binnen gekregen en mijn telefoon geinstalleerd met LineageOS zonder Gapps. Het is gelukt om de "CoronaCheck" app te installeren en het lukte vervolgens ook om in te loggen via digid.
Mag ik je vragen hoe je de app hebt geïnstalleerd zonder Google Play? Heel mijn leven heb ik Google Play kunnen vermijden, nu lijk ik het toch nodig te hebben voor de CoronaCheck app. Het is mij nog niet gelukt zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

[...]

Ik neem aan via de link in deze post Hydranet in "CoronaCheck app op LineageOS"

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Hydranet
[...]

Ik volg iemand op Odysee die best wel privacy bewust is, die raadde om om F-Droid te installeren en vanuit daar de Aurora Store. Dat is een store waarmee je anoniem applicaties vanuit de PlayStore kan installeren, voordeel hiervan is dat het toch van een vertrouwde source komt en je het anoniem installeert omdat de Aurora store als een anonieme client functioneert. Op die manier heb ik dus de "CoronaCheck" app geïnstalleerd en heb dus ook gewoon kunnen inloggen op die manier, succes! ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Hydranet op 09-08-2021 18:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelle Steenbergen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-08 12:55
Sorry voor de late bump maar dank je wel @Hydranet! Da's een goede oplossing waar ik nog geen weet van had. Er zijn blijkbaar enkele van deze private apps, ik ben ook voor Aurora Store gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:55
Als je geïnteresseerd bent in de mogelijke toekomstige ontwikkelingen van de CoronaCheck app in F-Droid (of in elk geval buiten de PlayStore), kan je dit issue op github volgen.

Edit: mogelijk ook interessant voor @Jelle Steenbergen

[ Voor 10% gewijzigd door thomas_n op 22-08-2021 22:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gilotto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-09 15:58

Gilotto

Paint Skillz

Er is een (nog onofficiële) FOSS versie van de coronacheck en scanner app in de F-Droid store verschenen. Deze kan dus nu zonder de Aurora store worden geïnstalleerd.
Pagina: 1