Vraag

• Jeroen Eysacker
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-01 23:34
Hallo beste Tweakers,

meer als een half jaar geleden toonde LG een 40 inch 21/9 monitor,

nieuws: LG kondigt gebogen 40"-monitor met resolutie van 5120x2160 pixels aan

Echter kan ik nergens info vinden i.vm. release date, weet iemand hier iets meer van?

Alle reacties

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 14:30
zoeken bij google naar '40WP95C' -> https://www.reddit.com/r/...5c_official_release_date/

Hier werd gegokt op eind juli, maar dat is niet gehaald. Niemand die het zeker weet dus.

The devil is in the details.

• MadMax201
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 23-01 09:06
Q4 wordt deze gelanceerd, tenlaatste Q1 (wegens slechte beschikbaarheid). Als ik meer weet laat ik zeker iets weten. :)

• Jeroen Eysacker
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-01 23:34
Zalig, bedankt om dit op te volgen

• J0ERl
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-01 11:41
Wacht hier ook nog steeds op... Echt bizar dat er bijna altijd een jaar tijd zit tussen aankondiging en release bij LG.

[Voor 59% gewijzigd door J0ERl op 19-10-2021 20:22]

• dafbaker
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21-10-2021
Inderdaad, wel bizar dat het bij LG zo lang duurt, mensen kopen steeds de U4021QW die MKV biedt maar wel nog altijd met de oer 60 HZ werkt....

• MadMax201
40WP95C wordt verwacht midden Q1 2022 :*)

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:32
De Lenovo ThinkVision P40w-20 is vergelijkbaar en was een paar weken geleden wel leverbaar.

• J0ERl
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-01 11:41
MadMax201 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:15:
40WP95C wordt verwacht midden Q1 2022 :*)
Lopen ze dan niet meer dan een jaar achter? Dan is de nieuwe CES met aankondigingen alweer geweest toch?

• MadMax201
Klopt! Maar zoals andere merken, kunnen ze waarschijnlijk niet volgen met productie.

• sebastienbo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-01 17:37
MadMax201 schreef op maandag 27 december 2021 @ 12:27:
Klopt! Maar zoals andere merken, kunnen ze waarschijnlijk niet volgen met productie.
Nee daar licht het niet aan, ze hebben pas certificiering aangevraagd in september en het is pas goedgekeurd eind december. Ze hebben effectief intern te laat de administratieve molen opgestart. Misschien hadden ze nog technische problemen dat opgelost moesten worden voor ze naar de markt konden gaan?

https://www.prnewswire.co...or-from-lg-301440482.html

• MadMax201
sebastienbo schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 16:08:
[...]

Nee daar licht het niet aan, ze hebben pas certificiering aangevraagd in september en het is pas goedgekeurd eind december. Ze hebben effectief intern te laat de administratieve molen opgestart. Misschien hadden ze nog technische problemen dat opgelost moesten worden voor ze naar de markt konden gaan?

https://www.prnewswire.co...or-from-lg-301440482.html
Aha, kijk is! Goede research gedaan TOP! :*) Ze verwachten dit model toch wel in maart als ik het goed had gelezen. Je kan LG ook altijd contacteren op hun social media platform, krijg je soms heel snelle antwoorden van.

• MadMax201
April kan je ze aankopen. Enjoy your purchase :*)

• Cinner
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:09
Megekko kan de 40WP95C eindelijk uit voorraad leveren. Ben zeer benieuwd naar dit scherm, echter voor die hoge prijs zou ik hem niet blind aanschaffen. Wie bestelt hem en vertelt ons zijn ervaringen? :)

Ik hem hem ingediend om toe te voegen aan de pricewatch, hopelijk wordt hij snel opgenomen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Cinner schreef op maandag 25 april 2022 @ 14:43:
Megekko kan de 40WP95C eindelijk uit voorraad leveren. Ben zeer benieuwd naar dit scherm, echter voor die hoge prijs zou ik hem niet blind aanschaffen. Wie bestelt hem en vertelt ons zijn ervaringen? :)

Ik hem hem ingediend om toe te voegen aan de pricewatch, hopelijk wordt hij snel opgenomen.
_/-\o_

Ik zag hem in ene keer ertussen staan vandaag. Ik zoek altijd op deze resolutie om alles een beetje in de gaten te houden, want ben in de markt voor zo'n scherm. Alleen ik neig altijd naar Dell, want dat heeft me nog nooit in de steek gelaten. Ik heb het dan over de Ultrasharp series. Desalniettemin heeft die nog TB3 en de nieuwere monitoren TB4. Prijsklasse is allemaal hetzelfde. Ik heb ook gekeken naar de Lenovo, maar daar is weinig over te lezen en ik vind de website er zo amateuristisch uitzien. Niet echt een visitekaartje. Plus lees ik dat de support en de levering van producten een ramp kan zijn en dat is ook bij Dell goed geregeld.

Maar deze LG ga ik zeker meenemen.

I don't have dreams, I have goals!!

• Cinner
Ik heb ook goede ervaringen met Dell. Maar de LG heeft een paar voordelen t.o.v. de Dell variant, zoals 72hz ipv 60hz en Freesync. Als je naast werk ook wel eens een spelletje speelt, is dat mooi meegenomen. Dell heeft een KVM-schakelaar wat voor sommigen uiteraard belangrijker is.

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Cinner schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 14:54:
Ik heb ook goede ervaringen met Dell. Maar de LG heeft een paar voordelen t.o.v. de Dell variant, zoals 72hz ipv 60hz en Freesync. Als je naast werk ook wel eens een spelletje speelt, is dat mooi meegenomen. Dell heeft een KVM-schakelaar wat voor sommigen uiteraard belangrijker is.
Ja, de verhoogde hz tov de dell heeft de Lenovo ook. 75hz om precies te zijn, maar dat schijnt wel een overclocking te zijn. Dell gebruikt namelijk hetzelfde paneel.

Heeft 72 of 75 hz zoveel meer voordeel tov 60hz? In percentage zou je zeggen van wel, maar in de praktijk?

I don't have dreams, I have goals!!

• Cinner
Redondo1982 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 17:45:
[...]

Ja, de verhoogde hz tov de dell heeft de Lenovo ook. 75hz om precies te zijn, maar dat schijnt wel een overclocking te zijn. Dell gebruikt namelijk hetzelfde paneel.

Heeft 72 of 75 hz zoveel meer voordeel tov 60hz? In percentage zou je zeggen van wel, maar in de praktijk?
Misschien kun je de Dell dan handmatig overclocken naar 72/75hz? Geen idee hoor. Ik weet ook niet of je er veel van merkt t.o.v. 60hz, maar meer is altijd beter in dit geval, lijkt mij.

• MadMax201
Ook beschikbaar via alternate.be

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-01 15:03
nergens beschikbaar op dit moment.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MadMax201
Volgende week weer wel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cinner
Er is in Duitsland een veel goedkopere variant opgedoken, de 40WP95X-W. Specs lijken identiek.

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-02 12:56
Even dit topic weer tot leven wekken: Ik ben sinds vandaag eigenaar van dit scherm en ben nu op zoek naar informatie omtrent (de beste) kleurcalibratie instellingen. Vind het scherm, bijvoorbeeld, erg rood op dit moment. Ik kan 1-2-3 geen calibratieinstellingen online vinden. Iemand die hierover iets kan delen?

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Sjeefr schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 12:52:
Even dit topic weer tot leven wekken: Ik ben sinds vandaag eigenaar van dit scherm en ben nu op zoek naar informatie omtrent (de beste) kleurcalibratie instellingen. Vind het scherm, bijvoorbeeld, erg rood op dit moment. Ik kan 1-2-3 geen calibratieinstellingen online vinden. Iemand die hierover iets kan delen?
Mogelijk biedt LG Calibration Studio een uitkomst? Volgens mij ondersteunt de monitor die software: https://www.lg.com/nl/ond...csSalesCode=40WP95C-W.AEU

Ik durf niet te zeggen of zoiets fatsoenlijk werkt, ik heb alleen ervaring met Datacolor Spyder (slecht) en X-Rite i1Display Pro (zeer goed) calibraties.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee