Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Eysacker
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-03 16:43
Hallo beste Tweakers,

meer als een half jaar geleden toonde LG een 40 inch 21/9 monitor,

nieuws: LG kondigt gebogen 40"-monitor met resolutie van 5120x2160 pixels aan

Echter kan ik nergens info vinden i.vm. release date, weet iemand hier iets meer van?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:32
zoeken bij google naar '40WP95C' -> https://www.reddit.com/r/...5c_official_release_date/

Hier werd gegokt op eind juli, maar dat is niet gehaald. Niemand die het zeker weet dus.

The devil is in the details.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MadMax201
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 26-09-2024
Q4 wordt deze gelanceerd, tenlaatste Q1 (wegens slechte beschikbaarheid). Als ik meer weet laat ik zeker iets weten. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroen Eysacker
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-03 16:43
Zalig, bedankt om dit op te volgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ERl
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 06-03-2023
Wacht hier ook nog steeds op... Echt bizar dat er bijna altijd een jaar tijd zit tussen aankondiging en release bij LG.

[ Voor 59% gewijzigd door J0ERl op 19-10-2021 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafbaker
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 21-10-2021
Inderdaad, wel bizar dat het bij LG zo lang duurt, mensen kopen steeds de U4021QW die MKV biedt maar wel nog altijd met de oer 60 HZ werkt....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMax201
40WP95C wordt verwacht midden Q1 2022 :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:51
De Lenovo ThinkVision P40w-20 is vergelijkbaar en was een paar weken geleden wel leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0ERl
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 06-03-2023
MadMax201 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 15:15:
40WP95C wordt verwacht midden Q1 2022 :*)
Lopen ze dan niet meer dan een jaar achter? Dan is de nieuwe CES met aankondigingen alweer geweest toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMax201
Klopt! Maar zoals andere merken, kunnen ze waarschijnlijk niet volgen met productie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebastienbo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-04 11:48
MadMax201 schreef op maandag 27 december 2021 @ 12:27:
Klopt! Maar zoals andere merken, kunnen ze waarschijnlijk niet volgen met productie.
Nee daar licht het niet aan, ze hebben pas certificiering aangevraagd in september en het is pas goedgekeurd eind december. Ze hebben effectief intern te laat de administratieve molen opgestart. Misschien hadden ze nog technische problemen dat opgelost moesten worden voor ze naar de markt konden gaan?

https://www.prnewswire.co...or-from-lg-301440482.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMax201
sebastienbo schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 16:08:
[...]

Nee daar licht het niet aan, ze hebben pas certificiering aangevraagd in september en het is pas goedgekeurd eind december. Ze hebben effectief intern te laat de administratieve molen opgestart. Misschien hadden ze nog technische problemen dat opgelost moesten worden voor ze naar de markt konden gaan?

https://www.prnewswire.co...or-from-lg-301440482.html
Aha, kijk is! Goede research gedaan TOP! :*) Ze verwachten dit model toch wel in maart als ik het goed had gelezen. Je kan LG ook altijd contacteren op hun social media platform, krijg je soms heel snelle antwoorden van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMax201
April kan je ze aankopen. Enjoy your purchase :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-05 08:36
Megekko kan de 40WP95C eindelijk uit voorraad leveren. Ben zeer benieuwd naar dit scherm, echter voor die hoge prijs zou ik hem niet blind aanschaffen. Wie bestelt hem en vertelt ons zijn ervaringen? :)

Ik hem hem ingediend om toe te voegen aan de pricewatch, hopelijk wordt hij snel opgenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:41
Cinner schreef op maandag 25 april 2022 @ 14:43:
Megekko kan de 40WP95C eindelijk uit voorraad leveren. Ben zeer benieuwd naar dit scherm, echter voor die hoge prijs zou ik hem niet blind aanschaffen. Wie bestelt hem en vertelt ons zijn ervaringen? :)

Ik hem hem ingediend om toe te voegen aan de pricewatch, hopelijk wordt hij snel opgenomen.
_/-\o_

Ik zag hem in ene keer ertussen staan vandaag. Ik zoek altijd op deze resolutie om alles een beetje in de gaten te houden, want ben in de markt voor zo'n scherm. Alleen ik neig altijd naar Dell, want dat heeft me nog nooit in de steek gelaten. Ik heb het dan over de Ultrasharp series. Desalniettemin heeft die nog TB3 en de nieuwere monitoren TB4. Prijsklasse is allemaal hetzelfde. Ik heb ook gekeken naar de Lenovo, maar daar is weinig over te lezen en ik vind de website er zo amateuristisch uitzien. Niet echt een visitekaartje. Plus lees ik dat de support en de levering van producten een ramp kan zijn en dat is ook bij Dell goed geregeld.

Maar deze LG ga ik zeker meenemen.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
Ik heb ook goede ervaringen met Dell. Maar de LG heeft een paar voordelen t.o.v. de Dell variant, zoals 72hz ipv 60hz en Freesync. Als je naast werk ook wel eens een spelletje speelt, is dat mooi meegenomen. Dell heeft een KVM-schakelaar wat voor sommigen uiteraard belangrijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Cinner schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 14:54:
Ik heb ook goede ervaringen met Dell. Maar de LG heeft een paar voordelen t.o.v. de Dell variant, zoals 72hz ipv 60hz en Freesync. Als je naast werk ook wel eens een spelletje speelt, is dat mooi meegenomen. Dell heeft een KVM-schakelaar wat voor sommigen uiteraard belangrijker is.
Ja, de verhoogde hz tov de dell heeft de Lenovo ook. 75hz om precies te zijn, maar dat schijnt wel een overclocking te zijn. Dell gebruikt namelijk hetzelfde paneel.

Heeft 72 of 75 hz zoveel meer voordeel tov 60hz? In percentage zou je zeggen van wel, maar in de praktijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
Redondo1982 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 17:45:
[...]

Ja, de verhoogde hz tov de dell heeft de Lenovo ook. 75hz om precies te zijn, maar dat schijnt wel een overclocking te zijn. Dell gebruikt namelijk hetzelfde paneel.

Heeft 72 of 75 hz zoveel meer voordeel tov 60hz? In percentage zou je zeggen van wel, maar in de praktijk?
Misschien kun je de Dell dan handmatig overclocken naar 72/75hz? Geen idee hoor. Ik weet ook niet of je er veel van merkt t.o.v. 60hz, maar meer is altijd beter in dit geval, lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMax201
Ook beschikbaar via alternate.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-05 08:30
nergens beschikbaar op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMax201
Volgende week weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
Er is in Duitsland een veel goedkopere variant opgedoken, de 40WP95X-W. Specs lijken identiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-04 08:42
Even dit topic weer tot leven wekken: Ik ben sinds vandaag eigenaar van dit scherm en ben nu op zoek naar informatie omtrent (de beste) kleurcalibratie instellingen. Vind het scherm, bijvoorbeeld, erg rood op dit moment. Ik kan 1-2-3 geen calibratieinstellingen online vinden. Iemand die hierover iets kan delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Sjeefr schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 12:52:
Even dit topic weer tot leven wekken: Ik ben sinds vandaag eigenaar van dit scherm en ben nu op zoek naar informatie omtrent (de beste) kleurcalibratie instellingen. Vind het scherm, bijvoorbeeld, erg rood op dit moment. Ik kan 1-2-3 geen calibratieinstellingen online vinden. Iemand die hierover iets kan delen?
Mogelijk biedt LG Calibration Studio een uitkomst? Volgens mij ondersteunt de monitor die software: https://www.lg.com/nl/ond...csSalesCode=40WP95C-W.AEU

Ik durf niet te zeggen of zoiets fatsoenlijk werkt, ik heb alleen ervaring met Datacolor Spyder (slecht) en X-Rite i1Display Pro (zeer goed) calibraties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.loepie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-05 10:30

mr.loepie

Canon Eos R5II + wat glas ;-)

Sjeefr schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 12:52:
Hoe bevalt het scherm tot nu toe? Of heb je hem alweer verkocht :P
Ik ben ook in de markt voor dit scherm namelijk. Of wachten voor de OLED. Weet het nog niet.

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
@mr.loepie Ik ben ontzettend positief over het scherm! Lovend zelfs. De kleuren zijn geweldig, minstens net zo goed als mij vorige IPS scherm (LG 34UC97S). Door de hoge resolutie is alles heel scherm, al heb ik de Windows scaling wel op 125% moeten zetten. Op Mac schaalt alles ook top. Kleurverschil is wel overduidelijk, vergeleken met m'n OLED LG C1 tv. Je moet jezelf afvragen wat je belangrijker vind. OLED heeft vooral meerwaarde voor gaming. Is dat je prioriteit, neem dan die. Voor productiviteit vind ik de extra fysieke oppervlakte ideaal om meerdere programma's (groter) open te hebben.

Daisychaining heb ik niet geprobeerd, maar wel USB apparatuur op de USB-C hub. Dat werkt ook top.

40" lijkt veel en de eerste week vond ik 'm ook erg groot, maar dat went snel. Die 34" lijkt nu zelfs klein.

Wel moet ik bekennen dat ik mijn scherm via Marktplaats heb gekocht; drie maanden oud en 25% korting. Ik zou er niet snel €1500+ voor uitgeven. Wel ontzettend blij dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.loepie

mr.loepie

Sjeefr schreef op zondag 19 maart 2023 @ 21:34:
@mr.loepie Ik ben ontzettend positief over het scherm! Lovend zelfs. De kleuren zijn geweldig, minstens net zo goed als mij vorige IPS scherm (LG 34UC97S). Door de hoge resolutie is alles heel scherm, al heb ik de Windows scaling wel op 125% moeten zetten. Op Mac schaalt alles ook top. Kleurverschil is wel overduidelijk, vergeleken met m'n OLED LG C1 tv. Je moet jezelf afvragen wat je belangrijker vind. OLED heeft vooral meerwaarde voor gaming. Is dat je prioriteit, neem dan die. Voor productiviteit vind ik de extra fysieke oppervlakte ideaal om meerdere programma's (groter) open te hebben.

Daisychaining heb ik niet geprobeerd, maar wel USB apparatuur op de USB-C hub. Dat werkt ook top.

40" lijkt veel en de eerste week vond ik 'm ook erg groot, maar dat went snel. Die 34" lijkt nu zelfs klein.

Wel moet ik bekennen dat ik mijn scherm via Marktplaats heb gekocht; drie maanden oud en 25% korting. Ik zou er niet snel €1500+ voor uitgeven. Wel ontzettend blij dus!
Dank voor je uitgebreide reactie, gaming is niet mijn prioriteit maar doe ik wel heel af en toe (met name in de wintermaanden) en wil het scherm eigenlijk gebruiken voor creativiteit en productiviteit zoals Photoshop, Lichtroom en alle daagse dingen. En vind de extra oppervlak ook wel een fijn iets, gezien ik nu maar een 28 inch monitor heb. We hebben ook de 65 inch LG G2 TV maar vind het daar niet zo fijn op, ook omdat ik een beetje huiverig ben voor het inbranden op het scherm. En daar is die te prijzig voor.
Die scaling heb je puur gedaan om de letters iets grote te maken ga ik van uit?
Ik vraag mij af of je bij deze grote schermen Daisy-chaining nodig hebt gezien de enorme oppervlakte wat je al bezit.
Prijs is redelijk stevig voor een monitor maar als hij echt zo goed is zou ik het er zeker voor betalen.
Nogmaals dank voor je reactie en ik neem het zeker mee in mijn beslissing.

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redondo1982
Ik heb deze monitor ook meegenomen in een vergelijk medio 2022 en uiteindelijk gegaan voor de Lenovo P40w-20. Is een vergelijkbaar scherm (zelfde specs) en ik ben hier heel tevreden over. Misschien kan je die ook nog meenemen?

Alleen allemaal nu wel een stuk duurder. Ik heb hem via Lenovo met korting onder de € 1000,- kunnen kopen en hij is nu minimaal € 1350,- op internet en via Lenovo zelfs € 1500,-. Soms kan je hem wel kopen met extra korting via coupons en acties.

[ Voor 3% gewijzigd door Redondo1982 op 20-03-2023 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.loepie

mr.loepie

@Sjeefr Ik heb de monitor vandaag besteld, mede door jou reactie. Daardoor werd in nog net iets enthousiaster. Bij Megekko is hij nu in de "aanbieding" voor 1399 euro. Ik heb wel de pixel garantie voor 25 euro erbij benomen.
Als het goed is word hij mogen geleverd. Ik ben heel benieuwd naar het scherm. En dan kan mijn huidige LG 27UP850-W 27" 4K monitor in de verkoop :D

Ik las iets in dit topic over QC, dat dat beter kon bij LG, maar wat moet ik me daar bij voorstellen? weet jij dat? is dat de afwerking, of aantal dode pixels of iets anders?

Groeten Ben

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjeefr
mr.loepie schreef op maandag 29 mei 2023 @ 09:59:
@Sjeefr

Ik las iets in dit topic over QC, dat dat beter kon bij LG, maar wat moet ik me daar bij voorstellen? weet jij dat? is dat de afwerking, of aantal dode pixels of iets anders?
Ik begin alvast: Nog altijd enorm blij met deze monitor. Wat een juweel (laat '-tje' maar weg) op mijn bureau. Al moet ik overigens mijzelf ook weer tegenspreken wat betreft het formaat: Het went erg snel! Ik werk als consultant en moet werken met verschillende formaten scherm. Deze 40" is aanzienlijk groter dan de gemiddelde kantoor 24", maar soms denk ik thuis echt wel "geen probleem als 'ie groter zou zijn". Het hoeft gelukkig niet. Met de juiste window-management software kan je goed gebruik maken van die ruimte.

Anyhow, on-topic op jouw vraag: De quality control-gerelateerde berichten richten zich vooral op de kleurweergave van het scherm. Een hoop mensen vinden 'm niet goed afgesteld. Je moet je hiervoor echt afvragen hoe noodzakelijk je het zelf vindt om dit zo goed mogelijk te hebben. Ik heb de mijne zelf een klein beetje aangepast, maar vind het een waanzinnig scherm. En wil je toch een betere weergave, kan je altijd een Spider kopen/huren om alles af te stellen. De kleuren zijn absoluut beter dan mijn vorige scherm (overigens alweer 8 jaar oud?) en dat was ook een van de beste op de markt, destijds. Je hoeft overigens niet veel van de HDR te verwachten. Daar merk ik persoonlijk weinig van. Dat is overigens ook uit de test gekomen van Tweakers zelf, destijds.

Al met al weinig om je zorgen over te maken. Ga er lekker van genieten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.loepie

mr.loepie

@Sjeefr Dank voor je uitgebreide reactie. Fijn om te horen dat je na die tijd nog steeds zo blij bent met deze monitor. Ik denk dat het voor mij ook zonder tje gaat zijn gezien ik van een 28 inch kom en dan naar deze 40 inch. En ik herken je woorden dat het formaat snel went. Ik zal mij even moeten verdiepen in het geen wat jij noemt, windows-management software.

Ik zal hem beoordelen op kleurweergave en zo nodig mijn Spider Elite erop zetten. Die gebruik ik altijd om de kleuren goed te krijgen. de monitor zal voornamelijk gebruikt gaan worden voor fotobewerking en zo nu een dan een game.
Ik krijg overigens de vernieuwde versie van de monitor, met een P erachter. Deze schijnt zuiniger met energie te zijn... Het zal :P
Ervan genieten zal wel goed gaan komen, moet nu nog even een paar uur wachten tot die hier op de stoep staat :)

[ Voor 8% gewijzigd door mr.loepie op 29-05-2023 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.loepie

mr.loepie

@Sjeefr Ik heb nog even een vraag aan je over de monitor, op welke resolutie werk jij? En hoe heb je hem aangesloten? HDMI of TB, Ik wil hem namelijk op 5K 5120x 2160 op 72HZ wat de monitor zou moeten kunnen weergeven. Maar op die resolutie krijg ik hem niet hoger dan 30HZ. Wat uiteraard niet om aan te zien is.
Heb je tips voor mij?

[ Voor 6% gewijzigd door mr.loepie op 31-05-2023 14:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
  • Laatst online: 22:19
mr.loepie schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 13:53:
@Sjeefr Ik heb nog even een vraag aan je over de monitor, op welke resolutie werk jij? En hoe heb je hem aangesloten? HDMI of TB, Ik wil hem namelijk op 5K 5120x 2160 op 72HZ wat de monitor zou moeten kunnen weergeven. Maar op die resolutie krijg ik hem niet hoger dan 30HZ. Wat uiteraard niet om aan te zien is.
Heb je tips voor mij?
HDMI 2.0 doet niet eens behoorlijk (dus geen subsampling) 4K met HDR. Laat staan een monitor die 25% breder is.

https://manuals.coolblue.nl/dc/lg-40wp95c-w-ultrawide.pdf

Uit pagina 30 van de gebruiksaanwijzing laat zien dat HDMI 2.0 maar tot 30 hz gaat op 5120x2160.

Je hebt Displayport 1.4 nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.loepie

mr.loepie

@White Feather Dank voor je reactie, en je hebt helemaal gelijk Ik heb hier een HDMI 2.1 kabel van oehlbach (80 euro) en die doet het indd niet boven de 30hz. even snel een DP kabel ertussen ja YES! 5120x2160 72hz. Zojuist een nieuwe DP 2.0 kabel besteld dat moet het indd oplossen..
Nogmaals dank voor je snelle reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.loepie

mr.loepie

@White Feather ik heb nog een vraag, ben eens verder gaan Googlen, maar het moet wel mogelijk zijn op die resolutie en dan 72hz. Alles is hier HDMI 2.1 dan zou het moeten werken tot en met 8K 60hz.
En gezien HDMI een throughput heeft van 48GB/s Ipv 32GB/s voor DP zou ik HDMI wel fijn vinden 😊
Enig idee of tip hoe ik toch HDMI op 72hz kan benutten? Iets wat ik nog kan proberen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
mr.loepie schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 07:19:
@White Feather ik heb nog een vraag, ben eens verder gaan Googlen, maar het moet wel mogelijk zijn op die resolutie en dan 72hz. Alles is hier HDMI 2.1 dan zou het moeten werken tot en met 8K 60hz.
En gezien HDMI een throughput heeft van 48GB/s Ipv 32GB/s voor DP zou ik HDMI wel fijn vinden 😊
Enig idee of tip hoe ik toch HDMI op 72hz kan benutten? Iets wat ik nog kan proberen?
Met HDMI 2.1 wel, maar de monitor ondersteunt geen 2.1, alleen maar 2.0. Dus dat is de limiet.

De HDMI-ingangen zijn dus te traag.

Als je HDMI 2.1-apparaten wilt aansluiten, dan kan dat wel op volledige resolutie en refreshrate, als je dat doet door middel van een HDMI 2.1 naar Displayport 1.4-converter.

[ Voor 15% gewijzigd door White Feather op 01-06-2023 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.loepie

mr.loepie

White Feather schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 07:50:
[...]

Met HDMI 2.1 wel, maar de monitor ondersteunt geen 2.1, alleen maar 2.0. Dus dat is de limiet.

De HDMI-ingangen zijn dus te traag.

Als je HDMI 2.1-apparaten wilt aansluiten, dan kan dat wel op volledige resolutie en refreshrate, als je dat doet door middel van een HDMI 2.1 naar Displayport 1.4-converter.
Je hebt wederom gelijk, dan heeft Azerty mij verkeerde informatie gegeven. Zij zeiden dat de poorten op deze monitor 2.1 waren, daarom zei ik ook dat ik alles 2.1 had. Op de LG site zelf kon ik niet eens vinden welke versie poorten de monitor heeft.
Maar goed dan hou ik het wel bij de DP poort.
werkt ook prima :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
mr.loepie schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 08:09:
[...]

Je hebt wederom gelijk, dan heeft Azerty mij verkeerde informatie gegeven. Zij zeiden dat de poorten op deze monitor 2.1 waren, daarom zei ik ook dat ik alles 2.1 had. Op de LG site zelf kon ik niet eens vinden welke versie poorten de monitor heeft.
Maar goed dan hou ik het wel bij de DP poort.
werkt ook prima :D
Technisch gezien heeft Azerty gelijk.

De eikels achter de HDMI-standaard hebben besloten dat versie 2.0 opeens niet meer bestaat en dat alles opeens 2.1 moet heten. Marketing op zijn meest slechte “fuck your customer”-manier.

nieuws: HDMI-licentieorgaan: HDMI 2.0 bestaat niet meer en is onderdeel van H...

HDMI 2.1 betekent nu dus niets meer dan dat het minimaal 18 Gbit kan doorvoeren (wat HDMI 2.0 dus al kon) en misschien één of meerdere van de optionele opties zoals variable refresh rate, auto low latency mode, 4k120, enhanced audio return channel en quick media switching ondersteunt.

Als het echt de snelle doorvoer is van 2.1 en niet de langzamere 2.0, dan zou dat in de specs van het apparaat moeten staan (alles wat optioneel is, zoals de hoge snelheid en alle hierboven genoemde zaken moet er dan bij staan. Staat er niets bij, dan betekent het dus dat het bijna zeker gewoon 2.0 is).

Er wordt soms wel gesproken over HDMI 2.1 18G(bit) en HDMI 2.1 48G(bit). De eerste is dan eigenlijk 2.0 en laatste is dan de echte 2.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampiew
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 01-05 09:52
Ik ben aan het overwegen om deze monitor aan te schaffen. Wacht tot hij onder de 1300 komt.

Of ik ga toch voor een 38 inch met iets lagere resolutie. (3840x1600).

Ik werk op een laptop van mijn werk, met name kantoor werk. Citrix, powerpoint, word, excel.
Op mijn pc doe ik voornamelijk photoshop en lightroom.
Ik heb geen enorme refreshrates nodig. Maar KVM switch is wel handig.

Zowel PC als laptop kunnen nog geen 5k2k uitsturen. Maar dat zal in de nabije toekomst vast wel komen.

Wat doet deze monitor als hij via usb-c of HDMI max 4k aangeboden krijgt? Schaalt hij dan op naar 5k2k?

thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.loepie

mr.loepie

Lampiew schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 09:28:
Ik ben aan het overwegen om deze monitor aan te schaffen. Wacht tot hij onder de 1300 komt.

Of ik ga toch voor een 38 inch met iets lagere resolutie. (3840x1600).

Ik werk op een laptop van mijn werk, met name kantoor werk. Citrix, powerpoint, word, excel.
Op mijn pc doe ik voornamelijk photoshop en lightroom.
Ik heb geen enorme refreshrates nodig. Maar KVM switch is wel handig.

Zowel PC als laptop kunnen nog geen 5k2k uitsturen. Maar dat zal in de nabije toekomst vast wel komen.

Wat doet deze monitor als hij via usb-c of HDMI max 4k aangeboden krijgt? Schaalt hij dan op naar 5k2k?

thanks!
Ik heb deze nu een poosje in gebruik en ik kan hem echt aanraden! wat een fijne monitor. Ook ik gebruik hem veel voor lightroom en Photoshop. Ik zou hem niet kleiner nemen gezien ik nu al zou willen dat die 45 inch was haha. Het went zo snel! Ik gebruik hem via Display port en dat is mooier dan HDMI. ook kan de framerate hoger met DP, en over te klokken naar 85HZ.
Als je het kunt missen zou ik zeker deze aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Ik heb zelf de tegenhanger, de Lenovo P40w-20 en ben het eens met hierboven. Ik zou niet meer terug willen. Heb op de zaak ook een 3840*1600 38" Dell staan, maar dat is echt een enorme downgrade als ik daar weer even op zit. Ik ga die zsm vervangen. Prima monitor hoor, maar als je het andere hebt ervaren dan wil je gewoon geen 3840*1600 meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampiew
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 01-05 09:52
thanks! Is hij ook aan te raden als je laptop en pc nog niet deze resolutie kunnen uitsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.loepie

mr.loepie

Lampiew schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 13:28:
thanks! Is hij ook aan te raden als je laptop en pc nog niet deze resolutie kunnen uitsturen?
Ik weet niet of je de laptop en de pc naast elkaar gebruikt, maar bij de LG is het mogelijk om het scherm in tweeën te delen. Eén voor bv laptop en de andere helft voor de pc.
Ik heb hem wel eens ingesteld op 4K ipv 5k maar ook dat is echt prima! Nogmaals een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Lampiew schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 13:28:
Ja, zie boven. Geheel eens daarmee, en meerdere mensen gebruiken het zo.

Ik heb alleen alles tegelijkertijd vervangen, dus ook een Dell XPS die deze resolutie aan kan sturen. Dat moet ik op kantoor onderweg nu ook gaan doen, want daar draait een NUC op de Dell 38" 3840x1600. Ook daar maak ik er maar gelijk weer één koop van, maar wel op het juiste moment. De Lenovo kocht ik voor iets meer dan € 900,- incl. btw en dat was echt superscherp. Het gevoel moet ook goed zijn ;)

Pagina: 1