Map verplaatsen lukt niet, er wordt een alias aangemaakt.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MirM
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 02-08-2021
Hallo, kan iemand mij helpen?

Ik wil een map (die ook weer in een map staat) verplaatsen. Maar dit lukt niet. Als ik de map versleep naar het bureaublad wordt er automatisch een alias aangemaakt. Ook van de documenten in de map worden aliassen gemaakt. Hoe los ik dit op?

Geprobeerd: Herstarten in de veiling modus, ook met 'Commend + R', alle slotjes van de mappen geopend.

[ Voor 27% gewijzigd door MirM op 02-08-2021 18:27 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 01:12
Heb je al iets anders geprobeerd dan alleen maar verslepen? Knippen en plakken bijvoorbeeld. Of via de Finder het verplaatsen naar je Bureaublad-map.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MirM
Hahn schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 18:25:
Heb je al iets anders geprobeerd dan alleen maar verslepen? Knippen en plakken bijvoorbeeld. Of via de Finder het verplaatsen naar je Bureaublad-map.
Via de Finder werkt wel, maar om nu 180 documenten stuk voor stuk te openen en te verplaatsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:20
Heb je al geprobeerd om de map te verplaatsen via de command line / terminal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MirM
PrimusIP schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 21:21:
Heb je al geprobeerd om de map te verplaatsen via de command line / terminal?
Dat is te technisch voor mij. Maar bedankt voor je antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 01:12
MirM schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 18:54:
[...]

Via de Finder werkt wel, maar om nu 180 documenten stuk voor stuk te openen en te verplaatsen...
:? Je kan toch gewoon de folder kopieren?

Verder heb je ook een snelkoppeling om te verplaatsen in plaats van te kopieren: https://www.computerworld...in-os-x-via-keyboard.html

[ Voor 12% gewijzigd door Hahn op 02-08-2021 21:40 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Waar staat deze map (interne schijf / ssd, externe schijf). Als deze op een externe schijf staat, hoe is deze geformatteerd? Is dit map waar in deze map staat een 'systeem' map (Applications, Library, Documents e.d.)?

Als je zoek naar macos copy file alias vind je Can't move files - creates alias instead. Heb je die oplossingen al geprobeerd?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MirM
Hahn schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 21:40:
[...]

:? Je kan toch gewoon de folder kopieren?

Verder heb je ook een snelkoppeling om te verplaatsen in plaats van te kopieren: https://www.computerworld...in-os-x-via-keyboard.html
Nee, dat was niet mogelijk. Ik heb nu alle doc's geopend en verplaatst. Het probleem is al opgelost!
Dank voor het meedenken allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MirM
Daedalus schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 21:40:
Waar staat deze map (interne schijf / ssd, externe schijf). Als deze op een externe schijf staat, hoe is deze geformatteerd? Is dit map waar in deze map staat een 'systeem' map (Applications, Library, Documents e.d.)?

Als je zoek naar macos copy file alias vind je Can't move files - creates alias instead. Heb je die oplossingen al geprobeerd?
Het ging om een map in de Programma-map. Maar het probleem is al opgelost. Bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:20
Goed te lezen dat het je uiteindelijk gelukt is. d:)b
MirM schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 21:38:
[...]

Dat is te technisch voor mij. Maar bedankt voor je antwoord!
Als je een keertje teveel tijd hebt, of meer invloed op je computer wilt hebben, kan ik je wel aanbevelen om er een beetje in te verdiepen. Je hoeft niet alle commando's te kennen, maar het kan wel waardevol zijn je weg te kennen, met hulp van wat googlen van de commando's.

- Met de Terminal heb je meer opties en functies dan in de menu's. Veel heb je dagelijks niet nodig (daarom dat ze er ook niet in een menu zitten), maar soms kom je een probleem tegen waar het fijn is dat een manier is wat aan te doen. Of bij functionaliteit die een gewone gebruiker niets mee doet, maar Apple gelukkig nog niet er uit gesloopt heeft.
- Met de Terminal heb je veel meer rechten en kun je dingen doen die MacOS je normaal niet toestaat. Voor de 'gewone' alle daagse gebruiker is het goed dat het systeem je het niet toestaat en het dus ook niet zo makkelijk is, want anders maken ze hun besturingssysteem kapot. Maar als je weet wat je doet en heel voorzichtig bent kan het soms heel handig zijn. Bijvoorbeeld bij het verplaatsen van een map waar MacOS dwars bij ligt.
- Mocht je ooit wat meer hobbymatig/professioneel willen doen op IT gebied, kan het ook handig zijn. Een programmeur heeft de Terminal wel eens nodig, Of als je iets met servers wilt doen op afstand. Of je wilt om een duistere onverklaarbare reden iets met Linux doen. De meeste niet-Windows besturingssystemen gebruiken de zelfde (UNIX achtige) tekst commando's en werkwijze.
Pagina: 1