Externe opslag aansluiten op thuisnetwerk / accespoint

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenriS
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 18-07 08:29
Hoi allemaal,

Ik wil graag een opslagmedium aansluiten op mijn netwerk, zodat ik via mijn computers/laptop dezelfde schijf kan benaderen.

Beneden in de meterkast staat een Experia box V10.
Voor een goede Wifi heb ik 2 bedraade routers als AccesPoint ingesteld:
- TP Link AC-1750 in de bijkeuken
- Asus RT-AC52u - AC750 boven in de werkkamer.

Daarnaast heb ik de beschikking over USB-sticks en Externe HDD (met UTP aansluiting)

Op dit moment heb ik de externe HDD aangesloten met een UTP op de modem. Heb de DHCP uitgezet op de instellingen van de externe HDD. Ik kan van het IP-adres van de HDD hem wel benaderen, maar geen mappen zien/ aanmaken.

Is het daarnaast mogelijk om een USB-stick in een accespoint te steken voor opslag?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
De beste manier om bestanden op al je apparaten te delen is een NAS. Wat is de "externe HDD" precies waar je het over hebt? Als die een UTP aansluiting heeft, zou die wellicht via het netwerk moeten kunnen werken als NAS. Welke merk/type is het, en hoe heb je alles nu staan qua instellingen?

Voor wat betreft het aansluiten van van USB opslag:

* Volgens KPN zelf is het niet mogelijk USB opslag aan te sluiten op de Experiabox zelf: https://forum.kpn.com/thu...d-extern-benaderen-470195
* Het typenummer AC1750 van TP-Link kan naar meerdere producten verwijzen. Kun je aangeven wat je precies hebt?
* De RT-AC52U lijkt wel te ondersteunen dat je USB opslag aansluit, volgens de handleiding. Wat heb je al geprobeerd?

[ Voor 108% gewijzigd door Cpt.Morgan op 02-08-2021 19:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenriS
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 18-07 08:29
Qua instellingen op de PC heb ik SMB toegestaan en tevens het delen van bestanden.
Op de HDD DHCP uitgeschakeld en op statische IP gezet + handmatig een IP gegeven.

De HDD is een Freecom FreeCom behuizing, hier heb ik een WD 2TB Nasware HDD ingezet. (WD20EFRX)

Met de Asus AP is het gelukt en heb ik een 8GB USB-stickie kunnen aansluiten, deze zie ik op 2 PCs en laptop. De TP-link kunnen we achterwege laten... :) Was trouwens een Archer C7, AC1750.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 22:59
Zoals jouw installatie, heb ik ook een tp link router achter de provider router hangen. Daar zit bij mij een SSD externe schijf aan, op de USB poort. Op alles wat connect met de tp link, kan ik alles lezen en schrijven. De SSD is als exfat ingedeeld.
Aangezien mijn tp link 5 jaar oud is, heb ik onlangs een nieuwe Asus router gekocht als vervanger. Helaas is er geen enkele Asus router, die een opslag medium met exfat kan lezen.
Voor jou iets om rekening mee te houden. (Die Asus router van €329,- is retour gegaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Render_2
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 09-09 20:30
HenriS schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 18:20:
Ik kan van het IP-adres van de HDD hem wel benaderen, maar geen mappen zien/ aanmaken.
Denk dat je best gewoon de handleiding van de Freecom leest en volgt, elk merk heeft zo zijn instellingen/paramaters:
Simply connect the Network Drive to your router or switch, run the easy to use configuration wizard, and have instant access to the drive from any PC within your network.