Iiyama A702HT trilt af en toe in het midden

Pagina: 1
Acties:

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-07 22:15
Mijn Iiyama A702HT (VisionMaster Pro 410) trilt af en toe in het midden van het beeld. Het komt praktisch altijd voor bij lichte kleuren. Dan trilt het beeld in het midden een beetje . Als het me echt stoort geef ik een tikje tegen de zijkant van het scherm en dan is het opgelost voor een tijdje.

Het scherm is nog geen jaar oud en het komt denk ik bij alle resoluties voor: in Windows bij 1280x1024x16bit @ 85Hz en bij Day of Defeat (Half-Life mod) ook bij 1280x960x?bit @ 85Hz.

Verwijderd

Om laten ruilen. Monitor is niet goed. Ik heb een soort gelijk probleem met m'n Pro 450.
Ik ga maandag IIyama bellen.

• F.U.B.A.R
Shit, denk je? Da's wel kut! Ik ga eens mailen met Iiyama om te horen. Thx.

Verwijderd

Op zaterdag 18 augustus 2001 21:14 schreef F.U.B.A.R het volgende:
Shit, denk je? Da's wel kut! Ik ga eens mailen met Iiyama om te horen. Thx.
Is niet alleen kut, is gewoon FUBAR ;)

Godzijdank heeft IIyama een heel relaxte omruilservice...

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Op zaterdag 18 augustus 2001 21:21 schreef zware_jongen het volgende:

[..]

Godzijdank heeft IIyama een heel relaxte omruilservice...
Huhhhh, iiyama en omruilservice.
Ik heb gister (vrijdag) gebeld, iiyama kan hem wel ophalen maar omruilen is er niet bij.
En een leenmonitor kan alleen via Teleplan, en dat is geen goed plan ( * Diamon en Teleplan is een slechte combi).

Maar ik heb ook een VMP 410, en zal voor de 4-de keer weg gaan.
Zie nu een blauwe vlek links onder, en rechts boven is een grijze waas.
Verder zitten er vage grijze verticale strepen in het scherm, en dus niet op het glas.

D'r zijn net 2 jaar van mijn garantie om, en de problemen zijn al in het eerste jaar begonnen.

And The Only One

• F.U.B.A.R
Op zaterdag 18 augustus 2001 21:21 schreef zware_jongen het volgende:

[..]

Op zijn minst! :+
Op zaterdag 18 augustus 2001 21:42 schreef Diamon het volgende:

[..]

Huhhhh, iiyama en omruilservice.
Ik heb gister (vrijdag) gebeld, iiyama kan hem wel ophalen maar omruilen is er niet bij.
En een leenmonitor kan alleen via Teleplan, en dat is geen goed plan ( * Diamon en Teleplan is een slechte combi).

Maar ik heb ook een VMP 410, en zal voor de 4-de keer weg gaan.
Zie nu een blauwe vlek links onder, en rechts boven is een grijze waas.
Verder zitten er vage grijze verticale strepen in het scherm, en dus niet op het glas.

D'r zijn net 2 jaar van mijn garantie om, en de problemen zijn al in het eerste jaar begonnen.
Hmm, ik dacht dat de VisionMaster Pro 451/452 veel kinderziektes had, af te leiden aan al die topics erover hier.
Blijkbaar zijn Iiyama monitoren in the long run toch niet zo goed als in de tests? :'(

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

mijn iiyama heeft links en rechts last van dat gevoel als boxies te dichtbij de monitor staan. je krijgt dan van die strepen link/rechts te zien.

btw mijne plongt altijd best wel hard als ik mijn monitor aansluit, ennuh su6..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• SenZatioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-02-2025

SenZatioN

Improvise...

Hoop dat de mijne geen problemen heeft, juist net een A702HT besteld i.v.m. de problemen die zich voordoen met de 19" Piyama's :(

My software never has bugs, it just develops random features...

• F.U.B.A.R
Op zondag 19 augustus 2001 05:46 schreef ReseTTim het volgende:
mijn iiyama heeft links en rechts last van dat gevoel als boxies te dichtbij de monitor staan. je krijgt dan van die strepen link/rechts te zien.

btw mijne plongt altijd best wel hard als ik mijn monitor aansluit, ennuh su6..
Ik dacht ook eerst dat het door de magnetische velden van speakers of een GSM kwam. Maar de speakers staan er ver van weg, en ik heb me eens laten bellen met de GSM langs het scherm: gaf geen krimp, terwijl veel andere schermen onmiddellijk raar gaan doen! TCO99?

Ook heb je dan last van trillingen aan de zijkanten, terwijl het bij mij in het midden was.

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Op zondag 19 augustus 2001 09:50 schreef F.U.B.A.R het volgende:

[..]

Ik dacht ook eerst dat het door de magnetische velden van speakers of een GSM kwam. Maar de speakers staan er ver van weg, en ik heb me eens laten bellen met de GSM langs het scherm: gaf geen krimp, terwijl veel andere schermen onmiddellijk raar gaan doen! TCO99?

Ook heb je dan last van trillingen aan de zijkanten, terwijl het bij mij in het midden was.
Ik heb een VMP 452, die trilt als een idioot als ik gebeld word :P
* Timmert vindt het wel handig, dan ziet ie 5 seconden van te voren dat ie zometeen op moet nemen :Y)

• Sjeng
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
Op zaterdag 18 augustus 2001 21:03 schreef F.U.B.A.R het volgende:
Mijn Iiyama A702HT (VisionMaster Pro 410) trilt af en toe in het midden van het beeld. Het komt praktisch altijd voor bij lichte kleuren. Dan trilt het beeld in het midden een beetje . Als het me echt stoort geef ik een tikje tegen de zijkant van het scherm en dan is het opgelost voor een tijdje.

Het scherm is nog geen jaar oud en het komt denk ik bij alle resoluties voor: in Windows bij 1280x1024x16bit @ 85Hz en bij Day of Defeat (Half-Life mod) ook bij 1280x960x?bit @ 85Hz.
Het trillen is denk ik het gevolg van muziek of andere vormen van trilling welke de stabilisatie van de monitor beïnvloeden. Ook als de monitor niet helemaal trillingsvrij op een tafel of bureau staat treedt het bovengenoemde golfeffect wel eens op. Dat het lijkt dat dit verschijnsel voorkomt alleen maar bij lichte kleuren komt omdat deze golvingen bij lichte kleuren beter zichtbaar zijn. Zet de stereo of boxen eens op tien en probeer het eens uit. Ik denk niet dat er technisch iets mis is met de monitor.

Verder kan ik alleen maar zeggen dat naar mijn mening IIyama echt de beste monitoren maakt. *D Zelf heb ik 2x een VMP400 en een VMP 450. :)

Sjeng

Verwijderd

Is het normaal als een 451 Pro ,soms lichter en dan weer donker knippert ???

Anders ga ik ook is effe contact opnemen morgen want het irriteerd me soms wel :(

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op zondag 19 augustus 2001 05:52 schreef SenZatioN het volgende:
Hoop dat de mijne geen problemen heeft, juist net een A702HT besteld i.v.m. de problemen die zich voordoen met de 19" Piyama's :(
Pro 450 was wel gewoon goed.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Pagina: 1