Videobestanden direct afspelen vanaf monitor/tv

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijmen072
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 02-08-2021
Hallo,

Ik ben op zoek naar een manier om videobestanden (*MP4) direct te kunnen afspelen op een monitor/tv (bijvoorbeeld vanaf een USB stick). Met direct afspelen bedoel ik dat bij het aanzetten van de monitor/tv het bestand meteen begint af te spelen zonder dat ik daarvoor eerst het juiste invoerkanaal en bron hoef te selecteren. Het gebruik van een Chromecast of andere wifi mediaspeler is geen optie aangezien er ter plekke geen netwerk aanwezig is.

Zijn er bestaande apparaten, wellicht met ingebouwd geheugen, die het bovenstaande mogelijk maken of kan iemand mij hierin adviseren? Alvast dank!

Groet, Thijmen

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:39
Gaat het om 1 tv/monitor? Of meerdere? En moeten die hetzelfde beeld tonen of verschillend?

De meeste TV's met lichte smart-tv opties bieden ook de optie om direct vanaf een USB-stick video af te spelen, en vrijwel altijd biedt de tv de optie om die video in een loop te zetten. Dat werkt wellicht niet direct na aanzetten, maar met een paar kliks kom je daar wel.
Als je nog geen TV/monitor hebt en je houd hier rekening mee, dan hoef je geen losse kastjes te halen en kan zo'n thumbstick USB gewoon blijven zitten.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW