Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
[ Voor 178% gewijzigd door SgtElPotato op 23-05-2023 12:04 ]
Zucht...
100%.Uzuhl schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 15:23:
De kennis is de dader.
Precies dit, "en die kennis heeft hem overtuigd dat bitcoin een goede investering was/is en hem geholpen om dat op te zetten." die kennis heeft 100% de seed gezien, deze gekopieerd, en vervolgens terug gezet op een eigen Trezor wallet. > https://wiki.trezor.io/User_manual:RecoveryHielko schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 15:33:
[...]
100%.
Waarschijnlijk heeft de kennis de recovery phrase oid gezien bij het opzetten van de wallet, want anders komt echt niemand aan de inhoud van een hardware wallet.
En afgezien daarvan, het feit dat ie zogenaamd de helft wel terug weet te vinden is ook de aller grootste rode vlag. De enige die dat terug kan vinden is de dader.
Klinkklare onzin.Hij gooit met termen als "darkweb" en "stuur het ID van je trezor door, dan kan ik in de logs op het darkweb zoeken"
Daar mag je vanuit gaan, daarom als de helft van de crypto's terug zijn op een nieuw wallet kun je mooi de adresjes gaan volgen en met een beetje geluk is hij inderdaad zo dom om de helft weer terug te storten. Kwestie dan van lijntjes trekken en zou je van je opa zijn Trezor tot aan de nieuwe Trezor alle transacties moeten zien. Kun je meteen naar de politie met je bewijs.De btc is daarna naar 10 andere adressen verstuurd en zo nog een aantal keer verder. Het lijkt erop als het spul door een mixer is gegaan, ik kan evt. de begintransactiehash hier neerzetten.
Je kan inderdaad enkel een transactie uitvoeren met de Trezor, je krijgt daar namelijk een melding die je moet bevestigen. Daarom weet ik vrijwel 100% zeker dat de kennis de recovery seed heeft gebruikt.Kloppen mijn aannames over die hardware wallet? Kan men alléén een transactie uitvoeren met óf de stick óf de codes? Of is er nog een andere optie?
[ Voor 49% gewijzigd door Uzuhl op 02-08-2021 15:51 ]
Ik ben daar aardig zeker van. Het is op dit moment lastig om te bevestigen want ik op dit moment geen toegang tot de stick en de mensen waar het om gaat zijn op vakantie. Ik heb echter wel foto's van de Trezor app met daarin het saldo (nu dus 0) en daarin de transactie. Daarmee ben ik er aardig zeker van dat het wel aan die Trezor gekoppeld was. Als ik toegang heb kan ik 't nog wel ff checken, dank voor je input!SgtElPotato schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 15:13:
Hoe zeker is het dat die BTC op de wallet stonden die in de kluis lag? Want volgens mij moet je net zoals met een Nano je transactie bevestigen op de hardware wallet zelf (aangesloten op een computer).
Check even het fysieke adres van de Trezor die in de kluis ligt en de wallet die je altijd 'controleerde' om de waarde te checken van je aangekochte BTC. Als die al niet overeen komen (let op, reset die Trezor niet ook niet op aanraden van die 'kennis'). Dan heb je al een sterker verhaal.
Het feit dat de 'kennis' aangeeft de helft terug te hebben gevonden en deze weer over kan maken naar een nieuwe wallet maakt het verhaal allemaal niet echt positief zijn kant op, dat is namelijk onmogelijk.
Op dit moment wijzen alle vingers naar die 'kennis'. Maar als je bovenstaande informatie kunt verifiëren kunnen we dat wellicht met iets meer zekerheid aangeven!
Is dat onderbuik gevoel of gebaseerd op de informatie uit de OP? Hoe 'zeker' ben je?Uzuhl schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 15:23:
De kennis is de dader.
Dit denk ik dus ook ja. Tot zover bevestigen jullie een hoop van mijn vermoedens.Hielko schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 15:33:
[...]
100%.
Waarschijnlijk heeft de kennis de recovery phrase oid gezien bij het opzetten van de wallet, want anders komt echt niemand aan de inhoud van een hardware wallet.
En afgezien daarvan, het feit dat ie zogenaamd de helft wel terug weet te vinden is ook de aller grootste rode vlag. De enige die dat terug kan vinden is de dader.
Ik deel jouw vermoedens ja. En mbt nummer 3, dat was ik exact van plan. Ik hoop het cirkeltje rond te kunnen maken met de transactie 'terug', maar ik acht die kans niet heel erg groot (maar je weet nooit..)Uzuhl schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 15:37:
[...]
Precies dit, "en die kennis heeft hem overtuigd dat bitcoin een goede investering was/is en hem geholpen om dat op te zetten." die kennis heeft 100% de seed gezien, deze gekopieerd, en vervolgens terug gezet op een eigen Trezor wallet. > https://wiki.trezor.io/User_manual:Recovery
@Tommiiee zoals al vermeld, je vind Bitcoin niet terug, het is niet tastbaar, het is ook niet zomaar iets wat je kopieert & plakt. Een transactie voor een beginner is een lastige klus. Dus dat is nummer 1 waarom je je zorgen moet maken bij die kennis.
Nummer 2:
[...]
Klinkklare onzin.
Nummer 3:
[...]
Daar mag je vanuit gaan, daarom als de helft van de crypto's terug zijn op een nieuw wallet kun je mooi de adresjes gaan volgen en met een beetje geluk is hij inderdaad zo dom om de helft weer terug te storten. Kwestie dan van lijntjes trekken en zou je van je opa zijn Trezor tot aan de nieuwe Trezor alle transacties moeten zien. Kun je meteen naar de politie met je bewijs.
Nummer 4:
[...]
Je kan inderdaad enkel een transactie uitvoeren met de Trezor, je krijgt daar namelijk een melding die je moet bevestigen. Daarom weet ik vrijwel 100% zeker dat de kennis de recovery seed heeft gebruikt.
[ Voor 5% gewijzigd door Tommiiee op 02-08-2021 16:25 ]
Mijn beredenering toegevoegd in de response op @HielkoTommiiee schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 16:23:
Is dat onderbuik gevoel of gebaseerd op de informatie uit de OP? Hoe 'zeker' ben je?
Het meeste is ook terug te vinden op de Trezor WikiIk deel jouw vermoedens ja. En mbt nummer 3, dat was ik exact van plan. Ik hoop het cirkeltje rond te kunnen maken met de transactie 'terug', maar ik acht die kans niet heel erg groot (maar je weet nooit..)
Mbt nummer 4: top, weet ik ook weer dat dat klopt.
Kies een broker of exchange en klaar. Makkelijkste is in dit geval Bitvavo aangezien dat een Nederlandse partij is. In principe hetzelfde als met je wisselgeld, maar houdt rekening met hoe groter de aantallen, des te meer de fee is die je betaald. Het gaat hoe dan ook zeer doen.Edit: bonusvraag. De schoonpa heeft aangegeven dat als hij (een deel) van de btc terugkrijgt, hij dat direct om wil zetten naar fiat. Nou doe ik mijn uitbetalingen altijd via bitonic maar dat gaat om wisselgeld. Dit gaat echt om (hele) grote hoeveelheden. Nog tips over hoe we dat het beste kunnen aanpakken?
Ik heb helaas geen informatie over waar en hoe hij ze in den beginne heeft gekocht, dus dat maakt het ook niet makkelijker.
Dat klopt. Iedereen kan van ieder Bitcoin adres bekijken hoeveel geld erop staat. Daar heb je dus geen codes voor nodig, als je je eigen Bitcoin adres maar weet - en dat zal op de macbook dus zo ingesteld zijnVoor het saldo checken is dat blijkbaar niet nodig?
[ Voor 3% gewijzigd door Richh op 02-08-2021 16:54 ]
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Maakt het nog uit of we alles in één keer doen of het verspreiden over meerdere transacties of maakt dat geen fluit uit?Uzuhl schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 16:34:
Kies een broker of exchange en klaar. Makkelijkste is in dit geval Bitvavo aangezien dat een Nederlandse partij is. In principe hetzelfde als met je wisselgeld, maar houdt rekening met hoe groter de aantallen, des te meer de fee is die je betaald. Het gaat hoe dan ook zeer doen.
[ Voor 99% gewijzigd door SgtElPotato op 23-05-2023 12:04 ]
Zucht...
Maakt geen fluit uit, wel zullen exchanges een maximum stellen aan wat je per account mag laten uitbetalen. Het splitsen kan dan een goede optie zijn.Tommiiee schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 17:02:
[...]
Maakt het nog uit of we alles in één keer doen of het verspreiden over meerdere transacties of maakt dat geen fluit uit?
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Hangt er vanaf hoeveel "heel veel" is. Ik vermoed dat je schoonpa nu even aan het zenuwlijden is, en zodra je het via een exchange verkoopt gaat er wat tijd overeen voor je het weer terug hebt als fiat. Hoe groot deze transactie is maakt dan geen fluit uit nee, maar gevoelsmatig zeg ik doe het per 10k of per 1btc.Tommiiee schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 17:02:
[...]
Maakt het nog uit of we alles in één keer doen of het verspreiden over meerdere transacties of maakt dat geen fluit uit?
There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -
[ Voor 100% gewijzigd door SgtElPotato op 23-05-2023 12:04 ]
Zucht...
Dat is inderdaad een risico, vandaar ook de mo-tags. Al helpt dat natuurlijk niet als het een lid is.Tsjipmanz schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 17:15:
Nu maar hopen dat de kennis niet toevallig ook een Tweaker is die hier meeleest
Ja ik heb het inderdaad meerdere keren gevraagd (want ik voel me ook niet echt comfortabel bij iemand aanwijzen zonder hard bewijs), maar ze zweren bij hoog en laag dat er echt niemand aan die kluis is geweest.RoNoS schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 17:57:
Hoewel er wel erg veel in de richting van de 'kennis' wijst (helft terugvinden en terugstorten kán gewoonweg niet, dus hij heeft toegang tot 100% en probeert op deze manier de boel te sussen), check ook of er echt niemand fysiek toegang heeft gehad.
Is er echt geen ander familielid, kennis, achterneef, schoonmaker, etc. die toevallig wist dat er iets kostbaars in de kluis lag en toegang heeft tijdens de vakantie van die familie?
Float like a butterfly, sting like a bee.
Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie
Dat zit wel Schnorr.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq