Tips voor een goede RPG - PS5

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:36
Wie kan mij de goede richting op sturen? Ik speelde misschien wel 15 jaar geleden een spel op mijn laptop genaamd Sacred. Dat is me altijd bij gebleven, grote wereld en vooral de mogelijkheid om je poppetje op te bouwen en te zoeken naar goede gear etc.

De afgelopen jaren heb ik wel e.e.a. gespeeld aan dit soort games maar ik ben benieuwd of jullie nog een tip hebben die ik misschien over het hoofd zie. Ik speel op de PS5 voor de duidelijkheid. Wat heb ik gespeeld:

- The Witcher 3 - the Wild Hunt
- Laatste 3 AC (dus Odyssey, Origins, Valhalla) (die hebben ook meer RPG elementen) Ik vond vooral Odyssey heel erg vet
- Bijna alle Far Cry
- God of War
- Shadow of War/Shadow of Mordor (niet veel bijzonders vond ik)
- Uncharted (allemaal)
- Last of Us (beide)
- Titan Quest (heel vet)
- Elder Scrolls Oblivion

Welke games heb ik maar kon ik niet echt inkomen:
- Bloodborne
- Days Gone (zit eigenlijk te wachten op een PS5 versie)
- Diablo Eternal Collection (vond beetje saai)
- Dishonored 2
- Dragon Age Inquisition
- Greedfall
- Alle Just Cause
- Kingdom Come Deliverance
- Rise of the Tomb Raider
- Shadow of the Colossus
- The Order 1886
- Thief
- Vampyr (heel vet maar liep vast)
- Watch Dogs (repetitief)

Veel van bovenstaande zullen geen RPG's zijn, maar wilde ze toch even noemen. Iemand nog een idee voor een game waar ik me weer in kan verliezen?
-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Deus Ex

En hier heb ik ook goede verhalen over gehoord, maar nog niet gespeeld:
Horizon Zero Dawn

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Arjan schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:45:
Deus Ex

En hier heb ik ook goede verhalen over gehoord, maar nog niet gespeeld:
Horizon Zero Dawn
Die Horizon heb ik ook geloof ik, dat was een gratis game. Goede om die eens te gaan proberen. Blijf het jammer vinden dat ze nog niet geoptimaliseerd zijn voor de PS5, dat bood toch wel meer mogelijkheden.

Maar games zoals Sacred worden niet meer gemaakt denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:36
Gezien je graag een karakter opbouwt en titan quest heel vet vind zou ik zeker [PC] Path of Exile aanraden. Is voor PS4 gratis beschikbaar dus dan zou PS5 ook werken toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Flamesz schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:16:
Gezien je graag een karakter opbouwt en titan quest heel vet vind zou ik zeker [PC] Path of Exile aanraden. Is voor PS4 gratis beschikbaar dus dan zou PS5 ook werken toch?
Dank voor de tip, staat in de downloadlijst!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:41
Games als Sacred zijn "echte" RPG's en die vind je veel meer op de pc dan op de consoles. Nu noem je zelf al dat je smaak breder is, met vooral de elementen van een open wereld, loot vinden en je karakter uitbouwen. In die zin is de genoemde Horizon Zero Dawn een goede optie, en ik wil daaraan toevoegen:

Ghost of Tsushima. Dat spel kwam uit op PS4 maar heeft een PS5-patch voor soepelere beelden. Daar bovenop komt rond 20 augustus een verhaaluitbreiding die ook meer PS5-verbeteringen bevat: 3D-audio en haptische feedback. Ik vermaak me erg goed met dit spel, van het vechtsysteem tot het verkennen van de prachtig mooie speelwereld met veel geheimen.

Misschien heb je Elder Scrolls Skyrim nog niet gespeeld. Als Oblivion beviel dan is dat misschien nog wat. Of Elder Scrolls Online, die is ook in je uppie goed te genieten als ik het zo begrijp (maar met maandabonnement).

Final Fantasy 7 Remake is misschien iets in deze richting. Misschien ook Mass Effect Remastered Trilogy?

Verder zijn er soortgelijke games maar met een turn-based vechtsysteem in plaats van real-time. Dat is trager en met een stuk minder actie, maar met meer denkwerk en tactiek. Zelf ben ik daar groot liefhebber van; het moet je net liggen. In dit segment zou je eens kunnen kijken naar bijvoorbeeld Pathfinder: Kingmaker, Divinity: Original Sin 1 en 2, Wasteland 3, of een kleinere titel als Battle Chasers: Nightwar. Veel loot, veel verkenning, van alles om uit te vinden en te verbeteren aan je karakter of team. Maar met de camera meer van boven en de gevechten gaan om beurten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:37
FPS met rpg invloeden:
Vampire the Masquerade: Redemption
Deus Ex (1, 2, HR)
Fallout: New Vegas

CRPG
Baldur’s Gate 1 & 2
Icewind Dale 1 & 2
Planescape: Torment
Pillars of Eternity 2
Divinity: Original Sin
Starwars KotOR 1 & 2

JRPG
Final Fantasy xii
Ni No Kuni: Wrath of the White Witch

Action RPG
Sacred 2
Victor Vran
Torchlight 1 & 2

Staat helaas ook wat pc-only tussen, denk ik.

[ Voor 15% gewijzigd door Flozem op 02-08-2021 17:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Laros
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-07 22:09

Jan Laros

Aerschtuner

reviews: Immortals Fenyx Rising - Prima vermaak voor tijdens een lockdown

Deze komt vandaag binnen en wordt mijn rentree in gaming. Ben benieuwd, maar misschien ook iets voor jou. Voor 28 euro kun je je er geen bult aan vallen ;-).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:08
Skyrim en Fallout 4, aangezien je Oblivion tof vond, of in ieder geval gespeeld hebt.

[ Voor 68% gewijzigd door Kwistnix op 03-08-2021 12:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saitama
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16-09 13:57
Dragons Dogma: Dark Arisen. Heb me daar erg mee vermaakt, maar is niet voor iedereen weggelegd geloof ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:57

KipCurreh

Nightcrawler

Deus Ex (Human Revolution & Mankind Divided) en Horizon Zero Dawn liggen zeker in de lijn van de door jou aangegeven games (laten we het ARPG noemen)
Skyrim is natuurlijk ook een dooddoener om op zen minst gespeeld te hebben.

Als je meer de klassieke toer wilt opgaan (topdown, partybased, etc), zijn de 2 Original Sin games gewoon fenomenaal in het genre.
Ik weet niet of Wasteland ook op de PS5 gaat, maar die reeks is ook heel goed imo.

En misschien heel stom, maar heb je GTA (San Andreas, 4, 5) al geprobeerd :X
Misschien niet echt RPG, maar je somt ook heel veel action games op dus ja

[ Voor 6% gewijzigd door KipCurreh op 03-08-2021 17:51 ]

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuZyX
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:07
Ikzelf denk nog aan de "Darksiders" reeks... :)

Weet wel niet of ze allemaal op de PS5 draaien maar ik vond ze wel steengoede games! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:43
Dragon quest xi natuurlijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:18

GekkeR

key = key

Dragon Age Inquisition en Greedfall zijn beide super Action RPGs, als die niet liggen en Witcher 3 / Titan Quest wel dan zoek je meer RPG light schat ik.
Mensen gaven Deus Ex aan, hierbij kan ik mij aansluiten :) (beide recente games)
Diablo 3 > Torchlight (2) > Path of Exile kunnen aanspreken (in die volgorde), omdat Sacred en Titan Quest bevallen.
Fallout: New Vegas > Fallout 4 > Fallout 3
Skyrim uiteraard proberen mocht je dat nog niet gedaan hebben.
Was al eerder aangegeven maar hierbij voor het overzicht.
The Outer Worlds, is wat meer RPG maar heeft ook humor waardoor het mogelijk beter te dragen is.
Monsterhunter World kan leuk zijn als je mensen kent om het mee te spelen (al werkt solo ook prima).
Je hebt een PS5 dus Cyberpunk 2077 (van de makers van Witcher 3) is ook een aanrader.
Mensen haten op die game maar ik heb mij er persoonlijk (meer dan) extreem goed mee vermaakt.
Kingdom come: Deliverance is weer wat meer RPG maar omdat het zo "anders" is dan de rest, kan het mogelijk toch goed liggen. (deze valt niet echt in een straatje en kan je dus meer proberen).

[ pctje te zien hier ] - Miauw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlaanderen1
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 16:36
Diablo 2 Ressurected komt 23 September uit, nog anderhalve maand dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Ik ga een uurtje filmpjes kijken van alle genoemde opties en dan e.e.a. downloaden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeuhz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:38
Path of exile is wel een aanrader. Maar richting/vanaf endgame kan het wel behoorlijk ingewikkeld worden. Dus je moet wel houden van een beetje theorycraften.

Steam: CatBearCow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Palthe

Ik speel heerlijk cyberpunk 2077,op de PS5 kan me niet schelen wat de kritiek is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-09 14:31
Diablo3 das wat denk het meest in de buurt komt.

Off topic: hoop dat ze een remake gaan maken van sacred en arcanum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Zit te kijken naar Deus Ex, maar ik neem aan dat ik de originele moet hebben en niet de opvolgers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Jan Laros schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 11:36:
reviews: Immortals Fenyx Rising - Prima vermaak voor tijdens een lockdown

Deze komt vandaag binnen en wordt mijn rentree in gaming. Ben benieuwd, maar misschien ook iets voor jou. Voor 28 euro kun je je er geen bult aan vallen ;-).
Shit, te laat gaan kopen. Nu weer 69,95...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Games die ik wil gaan spelen:

- Ghost of Tsutshima
- Deus Ex
- Immortal Fenix Rising

Deze games zijn nu niet in de aanbieding, helaas. Daar wacht ik even op.

Heb vanuit mijn bibliotheek gedownload:

- Horizon Zero Dawn
- Days Gone

Nieuwe game gedownload:

- Path of Exile

Wat ik dus heel prettig vond aan AC Odyssey (een game die ik echt heel vet vond) was de lichte, fijne, frisse omgeving. Het valt mij op dat Path of Exile - Diablo - AC Valhalla allemaal erg donker zijn als games. Hoort ook bij het genre natuurlijjk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13-09 13:26
Demon's Souls

Speelde voorheen dezelfde games als jij.

Bang dat Demon's Souls te moeilijl was. Maar sindsdien wil ik niets anders meer.

[ Voor 83% gewijzigd door ArnoldSmiley op 08-08-2021 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
ArnoldSmiley schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 12:48:
Demon's Souls

Speelde voorheen dezelfde games als jij.

Bang dat Demon's Souls te moeilijl was. Maar sindsdien wil ik niets anders meer.
Heb een paar filmpjes gekeken en dit spel wil ik ook, lijkt me zelfs toffer dan Horizon. Even wachten tot er een aanbieding is, dan haal ik hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13-09 13:26
KaiseRRuby schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 16:12:
[...]

Heb een paar filmpjes gekeken en dit spel wil ik ook, lijkt me zelfs toffer dan Horizon. Even wachten tot er een aanbieding is, dan haal ik hem.
Sinds ik Souls games speel, ben ik klaar met games als Horizon.

Demons Souls was echt motherfokking moeilijk. Geen savepoint, 100-erden jeren doodgegaan. Flinterdun verhaallijnt.

Maar een game vrijheid zeg. Geen maps, geen NPC's die je van alles en nog wat laten doen. Love it.

Het level design is insane ook.

Stel je wel in op echt een pittige leercurve. Ik heb echt lopen vloeken soms. Kijk anders eens in het Demons Souls topic. Mijn avontuur staat daar van begins af aan beschreven.
Pagina: 1