Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelsv
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 27-09-2021
Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een audio uitbreiding voor bij mijn televisie. Mijn voorkeur gaat uit naar een soundbar, gezien ik ook muziek wil streamen en het mooi staat in mijn interieur. Nou vroeg ik me een aantal dingen af, hopelijk kunnen jullie mij daar bij helpen :)

1. Hoe goed is de 'surround' van bijv de jbl bar 5.1 surround (dus zonder de losse speakers)
2. Gaat surround sound ook goed met het streamen van muziek? Zo niet, kun je dat meestal dan uitschakelen?
3. Moeten de achterste speakers bij surround sound op een specifieke plaats staan, of kun je ergens achter je plaatsen en daarna afstellen? Ik heb de ideale plekken zo'n 2.5m achter de zitplaats.
4. Heeft iemand toevallig een advies product voor max 450euro (ik dacht zelf aan YAS209, Klipsch 600?)

Hopelijk kunnen jullie mij hiermee verder helpen, alvast enorm bedankt! :*) :*)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:00

FeaR

In GoT we trust

Roelsv schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:03:
1. Hoe goed is de 'surround' van bijv de jbl bar 5.1 surround (dus zonder de losse speakers)
Mijns inziens is zoiets puur een gimmick dan wel marketing. Net als Sound Bars die ATMOS zeggen af te spelen zonder speakers in het plafond. Dergelijke functies vallen terug op weerkaatsing van het geluid, oftewel nooit zo goed als een fysieke speaker op de betreffende plek. Vandaar dat ik zelf ook nooit een dergelijk device in huis zou halen en op de andere vragen geen antwoord kan geven.
4. Heeft iemand toevallig een advies product voor max 450euro (ik dacht zelf aan YAS209, Klipsch 600?)
Aankoopadvies mag in Consumentenelektronica Aankoopadvies, ik verhuis het topic die kant op: AUD > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-10 16:26
Roelsv schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 13:03:
Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een audio uitbreiding voor bij mijn televisie. Mijn voorkeur gaat uit naar een soundbar, gezien ik ook muziek wil streamen en het mooi staat in mijn interieur. Nou vroeg ik me een aantal dingen af, hopelijk kunnen jullie mij daar bij helpen :)

2. Gaat surround sound ook goed met het streamen van muziek? Zo niet, kun je dat meestal dan uitschakelen?
3. Moeten de achterste speakers bij surround sound op een specifieke plaats staan, of kun je ergens achter je plaatsen en daarna afstellen? Ik heb de ideale plekken zo'n 2.5m achter de zitplaats.

Hopelijk kunnen jullie mij hiermee verder helpen, alvast enorm bedankt! :*) :*)
1. Niet, geen fysieke speakers betekent geen surround
2. Nee, meestal is muziek stereo, dus ook lekker stereo (2.0 of 2.1) afspelen
3. Daar zijn wel regels voor, maar jouw plekken klinken prima
4. Niet zozeer. Als muziek belangrijk is, is een soundbar wellicht niet de beste optie.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |