Alternate - Prijsverschillen met Duitsland

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DavidVDS
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-06 14:33
Hallo tweakers,

Tijdens mijn zoektocht naar de nieuwe Seagate Firecuda 530 SSD, welke nog niet echt verkrijgbaar lijkt te zijn, viel het mij op dat er sprake is van enorme prijsverschillen tussen Alternate NL en Alternate DE.

Ik weet wel dat belastingtarieven lager zijn dan in Nederland. Zo is de mwst in Duitsland 19%. Echter verklaart dat nog niet het enorme prijsverschil.

Voorbeeld:

Duitsland
https://www.alternate.de/...-SSD/html/product/1766734

Nederland:
https://www.alternate.nl/...-SSD/html/product/1766734

Dat is een prijsverschil van maar liefst 28% (!!!)

Uit pure nieuwsgierigheid, kan iemand mij verklaren waarom dit zo is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
Sja. Net wat de winkel voor marge wil hanteren in een bepaald land.

Dit is zeker geen uitzondering hoor. IKEA meubels zijn soms ook 50% duurder of goedkoper als je even over de grens gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Blokker_1999

Full steam ahead

Kopen ook niet noodzakelijk bij dezelfde groothandel in. Ik verwacht dat Alternate in verschillende landen ook weer eigen groothandels gaat zoeken om de supply chain zo kort mogelijk te houden dat als zij iets van de groothandel nodig hebben dat ze er ook geen dagen op moeten wachten omdat het weer uit het buitenland moet komen. En dan krijg je ook al snel van dat soort verschillen.

Om er echt het feine van te kunnen weten zou je eerst de constructie achter de verschillende landen moeten kennen. Hoe veel delen ze als bedrijf en hoeveel doen ze zelfstandig?

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Dit zie je bij allerlei bedrijven. Gisteren nog een item gezien dat ong.50 euro goedkoper was bij Amazon.es dan bij Amazon.de.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-10 10:33
Amazon laat ik weleens bezorgen bij een punt net over de grens (Hermes). Heb het nog niet geprobeerd met andere leveranciers, maar zou een oplossing kunnen zijn als je niet al te ver van de grens woont.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:25
Brent schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 15:18:
Amazon laat ik weleens bezorgen bij een punt net over de grens (Hermes). Heb het nog niet geprobeerd met andere leveranciers, maar zou een oplossing kunnen zijn als je niet al te ver van de grens woont.
Woon vlakbij Amsterdam. Amazon.DE doet daar niet moeilijk over hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Cave_Boy schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 15:19:
[...]

Amazon.es ook niet :)

Maar er zijn ook bedrijven die niet naar NL sturen en dan is in de buurt van de grens laten leveren of een forwarder gebruiken ook een mogelijkheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10:14
De verschillende landelijke Alternate vestigingen zijn compleet losse B.V.'s. Ze kopen niet bij dezelfde (Europese) groothandels, maar regelen zelf hun inkoop- en verkooptrajecten.

Waarom het verschil? Omdat Alternate NL denkt dat ze het voor die prijs kunnen verkopen. Of dat ook zo is, zullen hun verkoopcijfers hen vertellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-10 10:33
Cave_Boy schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 15:19:
[...]

Wat ik bedoel: om van zulke prijsverschillen te profiteren. Vanuit Amsterdam is het het autoritje niet waard, maar voor waar ik woon is het nauwelijks verder dan het PostNL pakketpunt ;)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DavidVDS
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-06 14:33
Duidelijke nuchtere antwoorden. Had ik eigenlijk zelf ook wel kunnen beredeneren. Dank voor de reacties allen.
Pagina: 1