Leaf spring RTX 3080 Ti geknapt.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniGeus
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13-09 19:54
Goedemorgen,

Vandaag bedacht ik om mijn 3080 Ti FE uit elkaar te halen om deze onder een EKWB te plaatsen. (Die ik al heb)

Dus ik goed opweg, moest alleen de leaf spring nog los maken en dus ik draai ze kruislings voorzichtig los, stukje bij beetje en opeens knapt de leaf spring aan een kant.

Waarschijnlijk omdat het gewoon een super zwakke plek is.

Nu ben ik hem niet nodig voor het blok van EKWB maar ik zou het wel graag weer goed en compleet willen hebben.

Mijn vraag,

Ik zou graag willen weten of dit universeel is of dat ik deze specifieke spring weer moet hebben.

Zo ja waar kan ik deze kopen? Suggesties?

Is dit te repararen? (Ik denk het niet) maar wie weet.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb,

Google.

Bij deze nog een foto:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nKDKuUA2zud4GbQwFmTZV5tOkIY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BGIzornwDyW98nT0QltngbPJ.jpg?f=fotoalbum_large

(Rechts onder in mijn hand is hij geknapt)

Alvast bedankt,

Groet, Dani.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klunssmurf
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Kijk eens of je m hier kan vinden ;-)

https://nl.aliexpress.com....100008.11.bf064a79HafAfj

Repareren van de de backet kan niet want dan moet je 'm lassen en dan veranderd het materiaal van eigenschap. veerkracht gaat dan verloren.

[ Voor 31% gewijzigd door Klunssmurf op 02-08-2021 12:54 . Reden: aanvullende info ]

https://www.youtube.com/@Klunssmurf-zc3yd/featured

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniGeus
Klunssmurf schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 12:36:
Kijk eens of je m hier kan vinden ;-)

https://nl.aliexpress.com....100008.11.bf064a79HafAfj

Repareren van de de backet kan niet want dan moet je 'm lassen en dan veranderd het materiaal van eigenschap. veerkracht gaat dan verloren.
Heb gekeken maar nog niet kunnen vinden helaas, ik zou eentje van een donorbordje kunnen pakken als de maten overeen komen met deze of is dat te makkelijk gezegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-09 12:50
Je bent niet de eerste op Tweakers die dit overkomt. Op de Discord was ook al iemand die exact hetzelfde heeft meegemaakt, volgens mij met een 3090. En de maten lijken helaas per fabrikant af te wijken, maar een donor GPU zou een optie kunnen zijn. Mits je daar aan kunt komen, denk dat momenteel iedereen een defecte GPU terug zal sturen voor in ieder geval het geld terug.

Wel opvallend hoe snel die dingen kapot gaan zeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TryPleX
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 25-09 14:36
Wat @Postman hierboven zei. NVIDIA heeft trouwens gezegd die 3090 rma te nemen voor een nieuwe dus dat is ook voor jou een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniGeus
Postman schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 08:08:
Je bent niet de eerste op Tweakers die dit overkomt. Op de Discord was ook al iemand die exact hetzelfde heeft meegemaakt, volgens mij met een 3090. En de maten lijken helaas per fabrikant af te wijken, maar een donor GPU zou een optie kunnen zijn. Mits je daar aan kunt komen, denk dat momenteel iedereen een defecte GPU terug zal sturen voor in ieder geval het geld terug.

Wel opvallend hoe snel die dingen kapot gaan zeg.
Moet ik dan de hele kaart retourneren of alleen de leaf spring en ben ik hier een factuur voor nodig of kan ik contact opnemen met Nvidia aangezien ik de kaart gesealed 2e hands heb gekocht alleen moet ik de factuur nog even na vragen.

Heb de kaart inmiddels ook al in mijn pc hangen. Daarom denk ik dat een donor kaart moet hebben.

Hier een PDF van het blok dat ik heb:

https://www.ekwb.com/shop/EK-IM/EK-IM-3831109832691.pdf (Pagina 11)

Staat niet bij dat ik de spring nodig ben.

Maar ik denk ook dat het een design fout is van Nvidia omdat de binnenkant zo mega smal is.

[ Voor 11% gewijzigd door DaniGeus op 03-08-2021 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-09 12:50
DaniGeus schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 12:49:
[...]

Moet ik dan de hele kaart retourneren of alleen de leaf spring en ben ik hier een factuur voor nodig of kan ik contact opnemen met Nvidia aangezien ik de kaart gesealed 2e hands heb gekocht alleen moet ik de factuur nog even na vragen.
Weet niet hoe dat opgelost was, weet jij toevallig @TryPleX of die persoon op Discord ook hier te taggen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniGeus
Postman schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 13:04:
[...]

Weet niet hoe dat opgelost was, weet jij toevallig @TryPleX of die persoon op Discord ook hier te taggen is?
Ben ook wel benieuwd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TryPleX
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 25-09 14:36
Hij had hem direct bij NBB gekocht en heeft met nvidia zelf contact opgenomen. Uiteraard moest de hele kaart terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniGeus
Ik heb het factuur ook via NBB. maar goed, als ik hem ooit nog eens van de waterkoeling af wil kijk ik wel of ik een donorbord kan krijgen. zonde om hem nu weer uit elkaar te halen. als hij het zo doet laat ik het lekker zo.

Factuur was hij verder niet nodig??

[ Voor 8% gewijzigd door DaniGeus op 03-08-2021 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

DaniGeus schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 15:25:
Ik heb het factuur ook via NBB. maar goed, als ik hem ooit nog eens van de waterkoeling af wil kijk ik wel of ik een donorbord kan krijgen. zonde om hem nu weer uit elkaar te halen. als hij het zo doet laat ik het lekker zo.

Factuur was hij verder niet nodig??
Kopie van factuur is altijd nodig bij garantie/RMA, anders kan iedereen aankloppen, wat niet de bedoeling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniGeus
CH4OS schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 15:30:
[...]
Kopie van factuur is altijd nodig bij garantie/RMA, anders kan iedereen aankloppen, wat niet de bedoeling is.
Nee precies. Wachten dus .. Heb nog niet zo gauw reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoAR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 27-09 13:33
Hier de mede Tweaker die de leafspring van z'n 3090 gesloopt had.

Je hebt een aankoopbewijs/factuur nodig. Kostte enigszins doorzeuren bij NVidia support, want in eerste instantie was de reactie dat ik het zelf kapot gemaakt had en dat het dus niet onder de garantie valt. Volgehouden dat een dergelijk defect alleen mogelijk is bij een productie fout en uiteindelijk kreeg ik bericht dat ze "uit coulance" de kaarten onder garantie wilden vervangen voor me.

De leafspring bracket zelf is niet los te kopen, ook geen namaak, en wordt ook niet als los onderdeel verzonden door Nvidia (ook al is het een onderdeel van een paar euro).

RTX 4090 / 9950X / 7800C34 32gb / Custom waterkoeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniGeus
RemcoAR schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 19:06:
Hier de mede Tweaker die de leafspring van z'n 3090 gesloopt had.

Je hebt een aankoopbewijs/factuur nodig. Kostte enigszins doorzeuren bij NVidia support, want in eerste instantie was de reactie dat ik het zelf kapot gemaakt had en dat het dus niet onder de garantie valt. Volgehouden dat een dergelijk defect alleen mogelijk is bij een productie fout en uiteindelijk kreeg ik bericht dat ze "uit coulance" de kaarten onder garantie wilden vervangen voor me.

De leafspring bracket zelf is niet los te kopen, ook geen namaak, en wordt ook niet als los onderdeel verzonden door Nvidia (ook al is het een onderdeel van een paar euro).
Pfff heel apart.. net alsof er te veel druk op dat dingetje komt te staan.. maar opzich is het ook maar een smal stukje in het midden dus ook snel breekbaar.. heb dit nog nooit meegemaakt.. meerdere kaarten uit elkaar gehaald..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoAR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 27-09 13:33
DaniGeus schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 19:45:
[...]

Pfff heel apart.. net alsof er te veel druk op dat dingetje komt te staan.. maar opzich is het ook maar een smal stukje in het midden dus ook snel breekbaar.. heb dit nog nooit meegemaakt.. meerdere kaarten uit elkaar gehaald..
Precies mijn ervaring. Bij mij knapte het ding dus al bij het allereerste schroefje dat ik een heel klein beetje los draaide. Genoeg kaarten uitelkaar gehaald, maar nog nooit zoiets gehad.

RTX 4090 / 9950X / 7800C34 32gb / Custom waterkoeling

Pagina: 1