Toon posts:

Fans op je monitor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zou het niet goed zijn om 1 of 2 fans op het warmste gedeelte van je monitor te zetten om hete lucht af te zuigen? Ik heb 3 monitoren naast elkaar staan hiero en dat wil best broeien. :) Zeker als ik 's nacht met mijn raam (i.v.m. muggen) en mijn deur (i.v.m. geluid) dicht zit.

Verwijderd

Beredeneer nu zelf eerst is.

Verwijderd

Koop een hordeur *D of gebruikt Autan >:)

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-05 22:23

marco899

Know's what he wants.

Het kan wel schelen, maar je krijgt ook meer stof binnenin, en dat is ook weer funest voor de levensduur.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
doe ze 'snachts uit :Z
minder kans op kortsluiting en minder ernergie verbruim en minder warmte 8-)

• dop
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-10-2025

dop

Windows needs to reboot now

koop een paar tft schermen

:-)

EPC Debian Gnu Linux

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-05 21:38
Ja... ik adviseer een 1000W fan op je monitor... :Z

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Verwijderd

...Delta.

Verwijderd

offf water cooling :P :9~ :P :9~ :P :9~ :P :9~

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08:32
Op zaterdag 18 augustus 2001 21:15 schreef twakker het volgende:
Inclusief dubbele 172 Watt Peltier natuurlijk!! :)

There is no magic.

Verwijderd

misschien is er ergens een vapo chill monitor te koop

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik denk dat jullie hem niet serieus nemen.

Maar dat probleem heb ik ook.

Mijn simpele oplossing was om de 2 schermen 5 cm van de muur af te zetten en een ventilator op de achterkant laten blazen.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• ipsec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-05 15:20
je kan gewoon fans plaatsen en dat stof is simpel op te lossen: van die fanfilters ertussen! en fingerguards...!

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

Wat dat je van GEEN fans! UHmmmzz het is idd zo dat je cpu slechter presteerd als hij warm wordt, maar een buis van een moni presteerd juist beter als hij warm wordt. (goh wat interessant) Daarom heb je ook niet direct beeld als je je moni aanzet, hij moet nog warm worden(goh,weet ik dat ook weer) Dus ik zou ze lekker laten broeien, het is nergens voor nodig om die warme lucht door je kamer (richting pc ;) ) te gaan blazen.

...gamen blijft leuk...

• InterCC
  • Laatst online: 02-05 08:36
Op zaterdag 18 augustus 2001 22:03 schreef Selachii het volgende:
Wat dat je van GEEN fans! UHmmmzz het is idd zo dat je cpu slechter presteerd als hij warm wordt, maar een buis van een moni presteerd juist beter als hij warm wordt. (goh wat interessant) Daarom heb je ook niet direct beeld als je je moni aanzet, hij moet nog warm worden(goh,weet ik dat ook weer) Dus ik zou ze lekker laten broeien, het is nergens voor nodig om die warme lucht door je kamer (richting pc ;) ) te gaan blazen.
Je heb gelijk, maar nu moet niet iedereen er gelijk een föhn op gaan zetten of een straalkachel ofzo :o

Verwijderd

ehh, waarom zet je ze 's nachts niet gewoon uit? Als je wat aan die temp in je kamer wil doen zet je toch een gewone fan neer? :)

suc6 met je monitor-mod verder, nog een window en wat neon en je komt er wel >:)

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:49
Dat is er toch al een hele tijd?

Afbeeldingslocatie: http://1coolpc.com/monitorho1.jpg

Flickr | Lego collectie

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 23:24
Je monitors 's nachts uitzetten en een hor kopen lijkt me veruit de optimale oplossing... met warme lucht gaan koelen helpt niet erg

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

• The Dolf
  • Niet online
}:O -shit
als een scherm te warm wordt gaat ie naar de klote.
Als je het beter weet, plak dan de achterkant van je monitor maar eens af zodat er geen koele lucht bij kan komen. Daarn een nieuw scherm kopen en dan mag je nog eens reageren dat je helemaal fout zit

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Sabbath
  • Laatst online: 09-09-2025
Waarom zou je dat willen???
Wou je je monitor over gaan klokken ofzow?? En ik denk niet dat je het voor de levensduur zou willen want voor die monitor af is is ie al 30x veroudert en heb je toch al lang een nieuwe gekocht en deze aan je zusje gegeven ofzow...

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 18:18
Zoals TAG_Speedy al aangaf: er bestaan oplossingen voor. Maar ik mag aannemen dat een fabrikant weet hoe heet zijn spullen mogen worden. Maar ik heb er zelf ook wel eens aan zitten denken, een fan op 7 Volt ofzo. Maar ja, daar ben ik dan weer te lui voor... :)

Maar ik vind het een redelijk serieuze vraag, zeker als je een aantal monitoren vlak bij elkaar hebt in een klein hoekje,dus verbaas me dat er zo om gelachen wordt :?

Ik ben gewoon te lui om er iets aan te doen, maar anders 8-)

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

WAT dacht je van een vliegengaas in je raam te zetten :

:P :P :P

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-11-2025
Op zaterdag 18 augustus 2001 22:32 schreef TAG_Speedy het volgende:
Dat is er toch al een hele tijd?

Afbeeldingslocatie: http://1coolpc.com/monitorho1.jpg%5D
Zo eentje heb ik ook al een hele tijd op mijn scherm liggen. Wel van JustCooler, maar het is precies dezelfde.

Ik heb een kameraad er ff een aan/uit-schakelaar op laten zetten (ik heb twee linker poten). Ik heb het bij hem nagevraagd, en volgens hem zou het tot een lager stroom verbruik leiden. Alhoewel het in feite niet nodig is, omdat monitoren berekend zijn op de warmte die ze genereren. Je moet het scherm natuurlijk wel de kans geven die warmte af te geven.

• Selachii

Selachii

gamedev

Op zaterdag 18 augustus 2001 23:10 schreef thedolf het volgende:

[..]

}:O -shit
als een scherm te warm wordt gaat ie naar de klote.
Als je het beter weet, plak dan de achterkant van je monitor maar eens af zodat er geen koele lucht bij kan komen. Daarn een nieuw scherm kopen en dan mag je nog eens reageren dat je helemaal fout zit
uhm? bedoel jij inbranden of afbranden ?

...gamen blijft leuk...

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-02 16:49

wouterve

Swinger of States

Bij mij wordt mijn beeld anders behoorlijk veel slechter als mijn monitor in hete omstandigheden (zoals afgelopen week, bijvoorbeeld) continu aanstaat. Een ventilatortje of fannetje wil dan best wel goed helpen.

Verwijderd

ja net als mijn moeder, kom ik op de Pc kamer van mun ma
staat ze water in mun monitor te gieten. vraag ik "wat ben je aan het doen?" zecht mijn moeder "ik ga even op Internet serfen" ik denk OHOH :)
Op zaterdag 18 augustus 2001 21:15 schreef twakker het volgende:

• F.U.B.A.R
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-11-2025
Op zondag 19 augustus 2001 01:22 schreef Joboskrillo het volgende:
ja net als mijn moeder, kom ik op de Pc kamer van mun ma
staat ze water in mun monitor te gieten. vraag ik "wat ben je aan het doen?" zecht mijn moeder "ik ga even op Internet serfen" ik denk OHOH :)
[..]
Je taalfouten heb je dus niet van vreemden? :P >:)

• Selachii

Selachii

gamedev

Op zondag 19 augustus 2001 01:09 schreef wouterve het volgende:

[..]

Bij mij wordt mijn beeld anders behoorlijk veel slechter als mijn monitor in hete omstandigheden (zoals afgelopen week, bijvoorbeeld) continu aanstaat. Een ventilatortje of fannetje wil dan best wel goed helpen.
hehehe, dan zou ik idd een fan gebruiken, maar in het algemeen is het niet nodig/de bedoeling :)

...gamen blijft leuk...

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-05 13:05

ReseTTim

Chocolate addicted

het lijkt mij wel dat zon cooler op je monitor zin heeft alleen lijkt het mij slimmer als je hem gebruikt wanneer je monitor vaak lang aanstaat of je monitor moet eeen warmte probleem hebben. anderz lijkt het mij niet nodig

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• [TazZ]
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-06-2025
monitoren worden idd niet zo snel te heet, maar hiero stond op gegeven moment me monitor al 14 uur ofzo te draaien in een ruimte van over de 35 graden (lan-party) en toen werd hij op gegeven moment wel degelijk te heet (beeld trok op gegeven moment scheef), dus het is denkik wel zinvol om er 'n fan op te zetten...

If it ain't broke, fix it till it is...

• stunter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-05 22:43
Heb zelf de justcooler mc-100 gekocht op de mycom webwinkel voor 10,- en vind deze aankoop zeer de moeite waard.

Mijn 22" wordt aardig warm als hij de hele dag aanstaad.
Op deze manier kan je eenvoudig de levensduur van je duure monitor verlengen

Afbeeldingslocatie: http://www.systemlogic.net/reviews/hardware/cooling/justcooler/mc100/i/5b.jpg

Er is op het net ook nog een review van geweest.
Zie hier

Verwijderd

Op wat sluit je zo'n koeler dan aan :?
edit: ik heb het al in die review gelezen, je moet een pci slot opofferen en dan naar je monitor doorlussen, is een beetje moeiluk uit te leggen.

• ravenger
  • Laatst online: 04-05 16:35
Op zaterdag 18 augustus 2001 20:40 schreef _LOSS_ het volgende:
Zou het niet goed zijn om 1 of 2 fans op het warmste gedeelte van je monitor te zetten om hete lucht af te zuigen? Ik heb 3 monitoren naast elkaar staan hiero en dat wil best broeien. :) Zeker als ik 's nacht met mijn raam (i.v.m. muggen) en mijn deur (i.v.m. geluid) dicht zit.
hmm, heeft niet veel nut meer dan, als je hele kamer al zo warm is en helemaal afgesloten valt er neit veel meer te coolen hehe

• BenJoep
  • Laatst online: 18-05 21:09
Op zondag 02 september 2001 23:29 schreef Lomu het volgende:
Op wat sluit je zo'n koeler dan aan :?
edit: ik heb het al in die review gelezen, je moet een pci slot opofferen en dan naar je monitor doorlussen, is een beetje moeiluk uit te leggen.
Plaatje zegt toch al genoeg lijkt me. :P ;)

| I've got permission to color outside the lines |

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-05 16:31

Acid_Burn

uhuh

Zo'n fan in je monitor is geen raar idee hoor. Op mijn werk staat een MAG monitor en daar zit al een fannetje ingebouwd. Met dat warme weer gaat ie nog harder loeien..

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Pagina: 1