Toon posts:

Digital Doc 5

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een Digital Doc 5 weten te bemachtigen :Y) Alleen ik vraag mij nu een paar dingetjes af waar bij ik in de Search niets wijzer van ben geworden.

Als fans heb ik de volgende fans aangesloten:

2x sunon 80 mm
1x flowmax 80 mm
1x sunon 120 mm

Alle 4 hebben geen RPM sensor.

Hier mijn vraagjes.

Is het mogelijk om Fans op een vaste voltage te laten lopen en indien noodzakelijk, dat DD5 deze dan harder laat draaien. Ik zou namelijk graag mijn Flowmax fan standaard op 7V willen laten draaien en tijdens gamen (als het noodzakelijk is) dat DD5 deze dan eventueel op 12V laat draaien.

Tweede vraagje. Is het toevallig ook mogelijk om dat iritante piepje eruit te krijgen (mbv toetsencombo), deze gaat af als +5C grens is overschreden.

Wat is de toegevoegde waarde, voor de DD5, van fans met RPM sensors. Afgezien van de RPM meeting >:).

Alvast bedankt :)

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

Ik heb zelf al een kleine mod gedaan op de digidoc 5. O.a. een blauwe achtergrond en de speaker vervangen door een led.
Ik ben nu gedeeltelijk klaar om dmv. een afvalvertraging (instelbaar) en een toerentalregeling dit apparaatje verder te modden. Afvalvertraging is regelbaar tussen 10 sec. en 5 minuten, zodat de fan kan doordraaien als de digidoc onder de temperatuur is gekomen (voorkomt continu aan en uitgaan van de fan's en toerentalregeling voor het geluid. De afvalvertaging bezit een relais waardoor de fan altijd draait op 5 volt en als de tempeartuur overschreden word de digidoc aanslaat en eenhoger voltage doorgeeft (afhankelijk van de toerentalregelaar.
Schema: Koop 1 vellermankit voor vertaging en 1 voor temp.regeling (ongeveer fl.60 gulden)en bestel de losse onderdelen bij b.v. conrad voor de overige 7 (fl.150,-) en solderen maar.

Succes.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Verwijderd

Heej .. da's wel creatief bedacht. Dat moet ook met default 7 en bij hoge temps 12 kunnen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat moet eigenlijk kunnen, alleen 1 probleempje. Weet namelijk niet zoveel van electronica af. Daar heb ik gelukkig mijn broer voor >:)

Die flowmax is op 12V zeer luidruchtig en eigenlijk is 7V meer dan genoeg. Deze dient voor mijn Videokaart.

Morgen zal ik kijken of dat ik een fan heb die minder luidruchtig is of anders gewoon die flowmax constant op 7V laten lopen. Blijft mijn videokaart lekker koel.