Hallo allemaal,
Ik heb dit weekend de switch gemaakt van Intel naar AMD.
Ik heb de volgende componenten in toegevoegd
AMD Ryzen 9 5950x
Corsair DDR4 Vengeance LPX
Asus ROG CROSSHAIR VIII HERO
Daarnaast bestond mij build al uit een
Gigabyte RTX 2080super
NZXT Kraken x62
Coolermaster 700w voeding
De upgrade van Intel naar AMD is geweldig, echter merk ik wel dat mijn ryzen processor flinke spikes heeft in temperatuur. Ik heb bij een simpele load met Chrome al 50 graden gemiddeld met soms spikes naar 70 graden uit het niets, en als ik ga gamen spiked hij van 70 tot 85 graden. Dit zijn hoge temperaturen voor een processor met waterkoeler. Wat ervoor zorgt dat mijn waterkoeler zich gaat gedragen als een apache helikopter om de temperatuur te verminderen maar dit lijkt niet te lukken.
Ik ben op onderzoek uitgegaan wat hier de reden van kon zijn en heb de volgende zaken uitgevoerd
Nou ben ik eerder al goed geholpen door de tweakers community dus hoop ik dat jullie mij nu ook weer kunnen helpen!
Alvast bedankt
gr Tom
Ik heb dit weekend de switch gemaakt van Intel naar AMD.
Ik heb de volgende componenten in toegevoegd
AMD Ryzen 9 5950x
Corsair DDR4 Vengeance LPX
Asus ROG CROSSHAIR VIII HERO
Daarnaast bestond mij build al uit een
Gigabyte RTX 2080super
NZXT Kraken x62
Coolermaster 700w voeding
De upgrade van Intel naar AMD is geweldig, echter merk ik wel dat mijn ryzen processor flinke spikes heeft in temperatuur. Ik heb bij een simpele load met Chrome al 50 graden gemiddeld met soms spikes naar 70 graden uit het niets, en als ik ga gamen spiked hij van 70 tot 85 graden. Dit zijn hoge temperaturen voor een processor met waterkoeler. Wat ervoor zorgt dat mijn waterkoeler zich gaat gedragen als een apache helikopter om de temperatuur te verminderen maar dit lijkt niet te lukken.
Ik ben op onderzoek uitgegaan wat hier de reden van kon zijn en heb de volgende zaken uitgevoerd
- bios update
- koelpasta gecontroleerd (hoeveelheid van een erwt)
- Tempratuur gecontroleerd van processor door AMD master en de NZXT beta (wegens de gewone applicatie vaak bugt
Nou ben ik eerder al goed geholpen door de tweakers community dus hoop ik dat jullie mij nu ook weer kunnen helpen!
Alvast bedankt
gr Tom