Outlook app wel agenda maar geen email weergeven

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:35
Op mijn werk is de two-factor-authentication ingevoerd (we gebruiken Office 365), waardoor ik nu de standaard agenda app en mail app op de iPad niet meer kan gebruiken. Op de iPad gebruik ik daarom voor beiden nu de iOS Outlook app, die zowel agenda en mail weergeeft in één app. Oude situatie was fijner, maar het is werkbaar.

Voor mijn iPad (zakelijk gebruik) is dit niet erg. In de Outlook app kan ik ook mijn privé agenda (Gmail) laden, zodat ik beide agenda’s weer tegelijk kan inzien. Dit was voorheen ook zo in de standaard agenda app van de iPad.

Echter op mijn telefoon wil ik ook beide agenda’s kunnen inzien, ivm privé afspraken. En op mijn telefoon wil ik geen mail accounts hebben.
In de oude situatie kon ik dan per account (zowel Gmail als Office) alleen de agenda synchroniseren. Maar omdat ik nu dus voor de agenda van mijn werk de Outlook-app moet gebruiken, kan ik volgens mij niet meer instellen dat mijn mail ook ingeladen wordt.

Noem me ouderwets, prima, maar ik wil gewoon geen mail op mijn telefoon hebben. Dit leidt me echt teveel af. Ik kan alleen echt niet vinden of en hoe dit uitgeschakeld kan worden. Vandaar dat ik nu de vraag hier maar stel.

Kan het niet? Dan heb ik uiteraard pech. Maar ik kan me niet voorstellen dat dit niet op de één of andere manier uit te schakelen is..

Beste antwoord (via Goofyduck384 op 02-08-2021 11:49)

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:53
Niet lullig bedoelt maar heb je deze vraag aan je IT afdeling voorgelegd? Waarschijnlijk hebben zij binnen Microsoft 365 een policy (conditional access) gemaakt welke andere apps dan de iOS outlook app blokkeert. Dit kan zijn vanuit jullie security policy of IT heeft gewoon zelf wat bedacht.

Mijn tip: Stel de vraag bij je IT afdeling en vraag ze waarom het niet meer mogelijk is om de Apple Agenda en Apple Mail app te gebruiken (Want dit zit in een policy) vanuit Apple en Microsoft werkt dit namelijk wel :)

Misschien hebben ze er niet goed over nagedacht / inzichtelijk hoe mensen de applicaties gebruiken. Je kan ze altijd vragen om een uitzondering te maken voor je binnen deze policy. Dit zullen ze niet leuk vinden maar het is zeker mogelijk. Laat je dus niet afschepen met de eerste de beste nee :P

[ Voor 4% gewijzigd door HKLM_ op 02-08-2021 10:39 ]

Cloud ☁️

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Niet lullig bedoelt maar heb je deze vraag aan je IT afdeling voorgelegd? Waarschijnlijk hebben zij binnen Microsoft 365 een policy (conditional access) gemaakt welke andere apps dan de iOS outlook app blokkeert. Dit kan zijn vanuit jullie security policy of IT heeft gewoon zelf wat bedacht.

Mijn tip: Stel de vraag bij je IT afdeling en vraag ze waarom het niet meer mogelijk is om de Apple Agenda en Apple Mail app te gebruiken (Want dit zit in een policy) vanuit Apple en Microsoft werkt dit namelijk wel :)

Misschien hebben ze er niet goed over nagedacht / inzichtelijk hoe mensen de applicaties gebruiken. Je kan ze altijd vragen om een uitzondering te maken voor je binnen deze policy. Dit zullen ze niet leuk vinden maar het is zeker mogelijk. Laat je dus niet afschepen met de eerste de beste nee :P

[ Voor 4% gewijzigd door HKLM_ op 02-08-2021 10:39 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Ik heb het toen even gevraagd en zij gaven inderdaad aan dat dit nu alleen via de Outlook app te gebruiken is.
Maar jij zegt dus dat dit (ondanks de two-factor-authi) dit nog steeds zou moeten kunnen werken via de standaard apps?

Want die TFA is 60 dagen geldig, daarna moet ik alsnog weer een nieuwe cijferreeks invullen..

Voor ik bij hen ga klagen, wil ik dus even weten wat de mogelijkheden zijn. Zodat ze me niet kunnen afschepen idd.

En de werkgever is onderwijs, dus zal even moeten wachten tot de zomervakantie voorbij was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Goofyduck384 schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 10:47:
Ik heb het toen even gevraagd en zij gaven inderdaad aan dat dit nu alleen via de Outlook app te gebruiken is.
Maar jij zegt dus dat dit (ondanks de two-factor-authi) dit nog steeds zou moeten kunnen werken via de standaard apps?

Want die TFA is 60 dagen geldig, daarna moet ik alsnog weer een nieuwe cijferreeks invullen..

Voor ik bij hen ga klagen, wil ik dus even weten wat de mogelijkheden zijn. Zodat ze me niet kunnen afschepen idd.

En de werkgever is onderwijs, dus zal even moeten wachten tot de zomervakantie voorbij was.
Dat de TFA 60 dagen geldig is dat kan zeker maar dat is niet de reden dat de standaard apps niet meer werken. Ik gebruik zelf Apple apparatuur en gebruik i.c.m MFA ook de standaard apps. Alleen je IT afdeling lijkt dit geblokkeerd te hebben als ik je reactie lees. En eens in de 60 dagen even de code opnieuw invullen is het werk ook niet :)

[ Voor 4% gewijzigd door HKLM_ op 02-08-2021 10:50 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
Mm oké, ik zalven alvast een mail sturen, zodat ze dit na de vakantie kunnen oppakken.
Bedankt!