Toon posts:

diamant

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat vanmiddag eens heel diep in me vaders kast te kijken
en daar zag ik op een doos staan diamant polijst dus ik ruk die doos uit de kast en ja hoor stuk of 4 tubes met diamnt polijst pasta ik ik dacht natuurlijk gelijk aan me comp
om dat ff tussen me koelblakkie te kwakken.
heeft iemand dat mischien wel eens gedaan?
jammer dat ik het niet kan proberen want me 1.2 amd staat nu op me kamer
maar mischien lukt het ook niet want het bestaat natuurlijk uit allemaal kleine stukjes diamant (voelt heel ruw aan in je vingers) :9~

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

ik zou zeggen probeer het en laat het ons weten of je cpu is doorgefikt of niet >:) >:) >:)

iStockphoto

• hensdesk
  • Laatst online: 05-06 11:21
m'n beste jongen , doe het niet als je geen ruzie met je pa wilt hebben.
Ik ben gereedschapmaker en bij ons op het werk gebruiken we dat spul om de matrijzen te polijsten en alleen daarvoor is dat spul gemaakt en niet voor te koelen ( gebruik dan Molykote/koperpasta) (8>
Het spul is schrikbarend duur , kan oplopen tot honderden guldens per tube.
Dus gebruik op eigen risico :+

Verwijderd

Topicstarter
maar dat is het juist kan het niet proberen :)
tja alleen op me celly maar daar zit amper een koeler op

Verwijderd

Topicstarter
hehe leuk, ja stond wel erg verstopt :)
maar hij handeld in die troep dus kan er wel 1 druppeltje vanaf

Verwijderd

Wat heeft het nu voor zin het te proberen ? Diamant is s'werelds beste isolator. Nou ja, één van de beste neem ik aan.

Dat gaat dus echt geen hitte doorgeven. Maar bij jou is de warmte een beetje in je bol aan het slaan of zo..? Als je pa het doorheeft, ga je voor 10 dagen het kippehok in...
;)

Verwijderd

Topicstarter
ja dus he jij snapt het echt
diamnt is de slechste electriche geleider ja
dus dan ook niet meteen de slechste WARMTE geleider
:)

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Epsilon

Op zaterdag 18 augustus 2001 21:06 schreef MaTaT het volgende:
ja dus he jij snapt het echt
diamnt is de slechste electriche geleider ja
dus dan ook niet meteen de slechste WARMTE geleider
:)
nee
diamant is de beste warmte geleider die er is.
daarna komt zilver en daarna koper

• roedie
  • Laatst online: 24-10-2025
Op zaterdag 18 augustus 2001 20:47 schreef Hooi het volgende:
Wat heeft het nu voor zin het te proberen ? Diamant is s'werelds beste isolator. Nou ja, één van de beste neem ik aan.

Dat gaat dus echt geen hitte doorgeven. Maar bij jou is de warmte een beetje in je bol aan het slaan of zo..? Als je pa het doorheeft, ga je voor 10 dagen het kippehok in...
;)
jij hebt er dus echt geen verstand van. Je zecht het zo overtuigend maar er klopt geen snars van. |:( Diamant geleid echt het beste van alles. Veel beter als CuCil ofzo.
Het is alleen Te klein voor een coldplate ofzo. (voor waterkoeling)

Als het ruw aan voelt zal het wel niet zo goed zijn omdat je dan een grotere tussenruimte krijgt. Maar probeer het maar eens. een druppeltje is genoeg dus dat zal ie wel niet merken >:)

Verwijderd

Op zaterdag 18 augustus 2001 21:59 schreef epsilon het volgende:

[..]

nee
diamant is de beste warmte geleider die er is.
daarna komt zilver en daarna koper
epsilon heeft gelijk :+

Verwijderd

Nooit geweten dat diamant zo goed warmte geleidt... een stukkie diamant voelt lang niet zo koud aan als een stuk metaal. En als het tussen je vingers al korrelig aanvoelt zou ik trouwes toch gewoon ASII nemen... de microscopische gaatjes die je namelijk op wilt vullen zijn echt heel klein (zitten zelfs nog in een spiegelglad oppervlak), dus die diamandkorreltjes zijn echt veelste groot.

Verwijderd

Ik heb het bij Philips ook wel eens gezien. Daar hadden ze prototypes liggen van kaarten. Kweenie wat voor. Maar daarop zaten ook geheugenchips e.d., en daarop een schijfje diamant. Sweet 8-)

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Epsilon

Op zaterdag 18 augustus 2001 23:49 schreef HlpDsK het volgende:
Ik heb het bij Philips ook wel eens gezien. Daar hadden ze prototypes liggen van kaarten. Kweenie wat voor. Maar daarop zaten ook geheugenchips e.d., en daarop een schijfje diamant. Sweet 8-)
dit is geen echte diamant hoor
deze is gemaakt met een hogedruk magnetron (ja daarmee worden ze echt gemaakt)

Verwijderd

Ik heb hier nog voor 20 miljoen aan diamanten liggen.
Als ik die fijnmaal, kan ik er dan koelpasta van maken?
Ik raak die stenen anders toch nooit kwijt. >:)

Verwijderd

Op zaterdag 18 augustus 2001 23:59 schreef epsilon het volgende:

[..]

dit is geen echte diamant hoor
deze is gemaakt met een hogedruk magnetron (ja daarmee worden ze echt gemaakt)
Dan is het nog steeds echte diamant hoor. Het hoeft niet natuurlijk te zijn. En het kan ook gewoon ruwe diamant zijn.

• packman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-12-2024
Nu, dat mag dan mischien wel een heel goeie geleider te zijn, maar ik zou dat zeker niet doen, dat gaat of je core om zeep helpen of je cooler.
Diamant is nl ook de hardste stof die er is, dus als al die minieme korreltjes tussen je cpu en cooler worden gedrukt zal door de druk een van de 2 of allebij om zeep helpen.

Een ander ding is dat je moet weten op welke basis dat gemaakt is, als dat is redelijk ontvlambaar is zou dat wel is probleempjes kunnen geven.

I heard if you play the XP CD backwards, you get a satanic message. Thats nothing compared to what happens if you play it forward, then it installs Windows XP born2oc.be - Facts Of Life

Verwijderd

ik durf er geld opzetten dat diamand geen ene reet warmte geleidt!
kristalstructuur van diamant zorgt ervoor dat het een heel goeie isolator is, zowel voor warmte als electronen!

anders zou kristal een goeie warmtegeleider zijn, maar is geen betere als glas, kan je zelf thuis testen met moeders goede wijnglazen:
houd de bodem maar eens boven een vuurtje (wel zien dat ie niet springt) en voel ergens ver weg van de vlam aan het kristal, dat zal nog altijd even koud zijn!

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Op zaterdag 18 augustus 2001 23:59 schreef augustus het volgende:
Succes :o

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Op zondag 19 augustus 2001 23:38 schreef killalot het volgende:
ik durf er geld opzetten dat diamand geen ene reet warmte geleidt!
kristalstructuur van diamant zorgt ervoor dat het een heel goeie isolator is, zowel voor warmte als electronen!

anders zou kristal een goeie warmtegeleider zijn, maar is geen betere als glas, kan je zelf thuis testen met moeders goede wijnglazen:
houd de bodem maar eens boven een vuurtje (wel zien dat ie niet springt) en voel ergens ver weg van de vlam aan het kristal, dat zal nog altijd even koud zijn!
wedden voor 4cm2 diamant...

epsilon heeft gelijk.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Op zaterdag 18 augustus 2001 23:59 schreef augustus het volgende:
LOL !

Verwijderd

ok, heb het effe opgezocht, en jullie hebben gelijk! :(

diamant is een supergeleider wat warmte betreft, het heeft een k-waarde van 2300, tov 238 voor alu, 427 voor zilver, 397 voor koper, 80 voor ijzer, 0.8 voor glas en kristal enz.

vind het wel vreemd dat het toch zo verschillend is van kristal!
Pagina: 1