Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• 2Zone
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 30-04-2022
In mijn bestaande woning wil ik op een warmtepomp Mitsubishi Ecodan overgaan omdat deze een twee zone regeling heeft. (PUHZ-SW50 VKA + EHST20D-VM2C )
De woning bestaat zowel uit een wat ouder gedeelte met traditionele kolom radiatoren en een convector en een nieuwer gedeelte met vloerverwarming. Verwarming middels HR ketel. De afgelopen jaren heeft de aanvoer temperatuur altijd op 40 graden gestaan.
Het piek gas verbruik/dag is dan 15 M3. Dit komt overeen met 132 kWh/dag. Dus een warmtepomp van 5 kW zou moeten voldoen.

De Ecodan besturing voorziet in twee temperatuur zones.
Ik wil de radiatoren op zone 1 aansluiten en de vloerverwarming op zone 2 en geen buffervat toepassen.
Beide zone's met eigen thermostaat en "compensatie curve"
(De radiatoren en vloerverwarming hebben geen na regeling en hebben voldoende buffer capaciteit).

Het is mij niet duidelijk uit het installatie voorschrift of deze 2 zone oplossing toepasbaar is.
Zone 1 zal dan wel voorrang hebben,maar als zone 1 geen warmte vraag heeft gaat dan de aanvoer temperatuur voor zone 2 dan omlaag naar het gewenste instelpunt van de curve van zone 2 ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wdQ9ics6hHwYGczq-bcYH3KvIMk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kgBLKkReTchukaqtqja8txR2.jpg?f=user_large

[ Voor 1% gewijzigd door 2Zone op 05-08-2021 21:40 . Reden: type nummer toegevoegd ]