Hey allemaal! Ik heb de volgende setup:
* Asus ROG MAXIMUS XII HERO (WI-FI)
* Be quiet! Dark Rock Pro 4
* Corsair HX1200 V2 PSU / PC voeding
* Gigabyte GeForce RTX 3080 GAMING OC 10G Videokaart
* Intel Core i7 11700K
* Lian Li Lancool II MESH Performance Midi Tower Behuizing
* Samsung 980 1TB M.2 SSD
Deze heb ik zelf gebouwd en gebruik ik voor mijn werk en als ik hem niet gebruik is hij crypto aan het minen. Voor het minen overclock ik de GPU. Ik heb via MSI afterburner de:
* core voltage op +0 staan
* Power limit op 68% staan
* temp limit op 76 graden staan, staat gekoppeld aan power limit)
* Core clock op -150 staan
* mem clock op +1000 staan
* fan speed vast op 70% staan
Nou heb ik twee vragen:
1. Soms valt de PC na 1 uur uit, soms na 12 uur, is heel random. Vaak start hij automatisch weer op, soms niet en blijft de power button op de case knipperen. Hoe kan ik dit het beste debuggen? Wanneer ik core clock op 1300 zet, valt mijn scherm uit en blijft de computer draaien. Ik moet hem dan handmatig restarten om weer beeld te krijgen.
2. Wanneer ik mijn fan speed op 'auto' zet, staat hij altijd de volle 100% te draaien, terwijl de temp op ongeveer 48c blijft wat niet hoog is. Hoe kan dit?
Ik hoor graag of jullie hier ervaring mee hebben.
de 3080 heeft driver version 456.71
* Asus ROG MAXIMUS XII HERO (WI-FI)
* Be quiet! Dark Rock Pro 4
* Corsair HX1200 V2 PSU / PC voeding
* Gigabyte GeForce RTX 3080 GAMING OC 10G Videokaart
* Intel Core i7 11700K
* Lian Li Lancool II MESH Performance Midi Tower Behuizing
* Samsung 980 1TB M.2 SSD
Deze heb ik zelf gebouwd en gebruik ik voor mijn werk en als ik hem niet gebruik is hij crypto aan het minen. Voor het minen overclock ik de GPU. Ik heb via MSI afterburner de:
* core voltage op +0 staan
* Power limit op 68% staan
* temp limit op 76 graden staan, staat gekoppeld aan power limit)
* Core clock op -150 staan
* mem clock op +1000 staan
* fan speed vast op 70% staan
Nou heb ik twee vragen:
1. Soms valt de PC na 1 uur uit, soms na 12 uur, is heel random. Vaak start hij automatisch weer op, soms niet en blijft de power button op de case knipperen. Hoe kan ik dit het beste debuggen? Wanneer ik core clock op 1300 zet, valt mijn scherm uit en blijft de computer draaien. Ik moet hem dan handmatig restarten om weer beeld te krijgen.
2. Wanneer ik mijn fan speed op 'auto' zet, staat hij altijd de volle 100% te draaien, terwijl de temp op ongeveer 48c blijft wat niet hoog is. Hoe kan dit?
Ik hoor graag of jullie hier ervaring mee hebben.
de 3080 heeft driver version 456.71