Wel de beste laptop voor school en studie?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little_Fox
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 25-04 19:16
Van het artikel:
reviews: Laptop Best Buy Guide - De beste schoollaptops van augustus 2021 @PiweD @Tomas Hochstenbach

Top artikel over laptops, had ik net nodig! Ik wil zelf een krachtige laptop voor gaming en school. Ik ben ook eens met jullie keuze over dat de lenovo legion 5 pro een van de beste laptops is van de categorie. Helaas is het gewicht een beetje verdrongen in het artikel. Volgens mij is deze laptop namelijk te zwaar voor een schoollaptop met de 2,5kg en de ook nog zware oplader. Ik had dit opgemerkt in deze video: YouTube: Lenovo Legion 5 Pro Review

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13:49
Heb ooit deze gehad bij de TUe.
[TU/e laptop 2005/2006] NEC Versa P550

Tijden veranderen, weet ik. Maar die 2,9 kg was echt goed te tillen. Waarom zou 2,5 kg te zwaar zijn voor school?

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
@Little_Fox Vind het een goeie toevoeging, dus heb het gewicht in de BBG vermeld. Het is wel zo dat een hoog gewicht er een beetje bij hoort als je een Ryzen H-cpu en een 3060/3070 combineert, dus dat staat er ook :)

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little_Fox
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 25-04 19:16
Daar heeft u gelijk in. Ik moet bekennen dat ik nog geen van de laptops in handen heb gehad. Dit wordt namelijk mijn eerste laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om maar even hier door te gaan voor @PiweD en @Tomas Hochstenbach: klopt het dat de best geteste Chromebook (HP Chromebook x360 14b-cb0135nd) passief gekoeld is en dus geen ingebouwde ventilator heeft? Ik zie tenminste geen ventilatiesleuven.

Dat zou ik nog een extra regel in het artikel waard vinden, want ik vind dat een uiterst belangrijk criterium. Zo ben ik ook aan de Lenovo Flex 3 gekomen, en die is fijn, maar het scherm is soms net wat te klein voor mij. Misschien zijn er nog andere passief gekoelde Chromebooks, dat is altijd een beetje zoeken.

Overigens kun je de zoek-knop in software zo weer aanpassen naar caps-lock, dat is geen enkel probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
@Verwijderd Yes, heb het gecheckt, hij is passief gekoeld, heb het aanvuld.

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook

Pagina: 1