joon schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 15:51:
Als je naar instellingen gaat en dan kiest voor "Foto's" zou er een kopje moeten zijn "Transfer to Mac or PC" zet deze van "automatisch" naar "Houd origineel" (dit heb ik losjes vertaald, mijn iPhone staat op engels).
Probeer het kopieren met een kabeltje daarna nog eens?
Precies dit!
Dit is de oorzaak van die disconnects bij transferren met fotos..
Ik heb dat zelf ook al meerdere keren gezien bij mensen.
@
Piet400 : Pas deze setting aan zodat ie de originelen doorstuurt, dan is je probleem opgelost.
Blijkbaar gaat er in de iPhone iets mis bij het op grote schaal realtime converteren en transferren naar de PC, waardoor de sync steeds verbroken wordt.
Update:
Het enige "nadeel" daarbij is wel dat al je fotos op je PC terecht komen in de originele indeling waarmee Apple ze op je telefoon opslaat... oftewel in .HEIC filetype indeling.
Helaas bijft dit op dit moment nog een heickel punt (pun intended) voor wat betreft compatibiliteit op Windows.
Als je mazzel hebt, kan de Windows fotoviewer ze openen, maar veel verder kom je er dan niet mee.. Explorer previews werken nog niet eens de laatste keer dat ik dat checkte.
Je kunt dit gratis programmatje gebruiken voor HEIC integratie in Windows:
CopytransHEIC:
https://www.copytrans.net/copytransheic/
Zorgt als een soort van "codec" dat Windows, (dus ook explorer) en alle programmas (zoals Irfanview), overweg kunnen met deze bestandindeling.
Ook kun je via een rechtermuisknop integratie in Explorer een batch-actie convert-to-JPG doen.
(met de gratis versie wel maar met 100 fotos per keer, maar dan moet te doen zijn lijkt me)
[
Voor 38% gewijzigd door
BrainCrash op 04-08-2021 17:01
]
-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!