Foto's van iPhone naar PC halen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-06 14:24
Wat is de eenvoudigste manier om al m'n foto's van m'n iphone op m'n pc te krijgen ?

Ik heb geen icloud abonnement, dus 5 GB gratis. maar zo'n 20 GB aan foto's op m'n telefoon.
Ik wil zonder gedoe en moeilijke constructies in 1x alles naar m'n pc halen en alle foto's verwijderen op m'n iphone.

Tips zijn zeer welkom!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:53

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Eeh, gewoon je iphone via een usb kabel aansluiten? ;)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
Microkid schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:19:
Eeh, gewoon je iphone via een usb kabel aansluiten? ;)
Was het maar zo simpel.

- Een 'gewone' iPhone 11 met iOS 14.7.1 (laatste versie)
- Twee verschillende laptops, 1x Windows 10, 1x Windows 11
- Twee goede USB - lightning kabels

Continue wordt de kopieer actie verbroken, na +/- 100 bestanden, na meermaals opnieuw te starten stopt hij telken weer.

Andere laptop, andere kabel, maar geen succes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Misschien een omweg, maar een iCloud-upgrade van 5 naar 50 GB kost 99 cent. Als je dat abbo afneemt voor slechts een maand, kan je alle foto's uploaden vanaf de telefoon en op de laptop is het inloggen op je iCloud voldoende om alles (of meerdere sessies) te downloaden.

Ik vraag me af of die 99 cent niet een hoop frustratie waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
Delerium schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 21:52:
Misschien een omweg, maar een iCloud-upgrade van 5 naar 50 GB kost 99 cent. Als je dat abbo afneemt voor slechts een maand, kan je alle foto's uploaden vanaf de telefoon en op de laptop is het inloggen op je iCloud voldoende om alles (of meerdere sessies) te downloaden.

Ik vraag me af of die 99 cent niet een hoop frustratie waard is.
Goede tip, denk dat ik dat ga doen.
Toch een beetje jammer dat de standaard manier niet werkt.
Zou liever zonder omweg die foto”s op m”n laptop krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:49
Andere cloud dienst?
Ik gebruik OneDrive (omdat ik daar veel gratis GB's heb). Af en toe de OneDrive app op je iPhone even opstarten zodat je foto's geupload worden -> automatisch gesynct naar PC. Zal zo voor andere diensten als DropBox, Google Drive, etc ook zo werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:39
Ikzelf heb 200gb via Google, welke ik ook kan delen met mijn gezin, voor 3 euro per maand :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:24
Ik heb dit probleem ook, copieren wordt continu onderbroken.

Ik heb een progje genaamd iFunbox geprobeerd en daarmee lukt het wel maar live photos (HEIC files) worden niet meegecopieerd. Ik weet niet of een van de vele betaalde programma's dit wel doen.

Ik heb ook geen zin om via iCloud te werken, ik wil alles gewoon locaal kunnen oplossen.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet400
Ik heb ook geen zin om via iCloud te werken, ik wil alles gewoon locaal kunnen oplossen.
Precies dit!
Bijzonder dat je alles naar de cloud moet sync'en en dan weer opnieuw downloaden.
Ik heb een laptop met een kabeltje naar m'n telefoon en daarmee wil ik het graag doen.

Na meer dan 10 iPhone generaties zou je zeggen dat het toch eenvoudig moet zijn om data van het toestel af te halen en op een pc te krijgen. Klaarblijkelijk zit het ecosysteem van Apple anders in elkaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Piet400 op 04-08-2021 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik heb een 1st Gen iPod gekocht toen het ding in de VS uitkwam zo'n 20 jaar terug en het is altijd een probleem geweest om met PC te babbelen. Soms werkt het, soms niet, op sommige PCs wel, soms niet, als de maan vol is wel, als hij niet vol is niet.

Ik ben inmiddels op het punt aangekomen dat ik wel een paar tientjes voor een progsel wil betalen maar het is triest dat het nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
Ik ben inmiddels op het punt aangekomen dat ik wel een paar tientjes voor een progsel wil betalen maar het is triest dat het nodig is.
Idem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-06 15:04
Als je naar instellingen gaat en dan kiest voor "Foto's" zou er een kopje moeten zijn "Transfer to Mac or PC" zet deze van "automatisch" naar "Houd origineel" (dit heb ik losjes vertaald, mijn iPhone staat op engels).

Probeer het kopieren met een kabeltje daarna nog eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:31
Ik heb zojuist als test 2,5GB aan foto's (500 stuks) van m'n iPad naar m'n Windows PC gekopieerd. Gewoon met de usb kabel en de standaard Windows explorer. Op de PC staat wel iTunes, maar dat heb ik hiervoor niet hoeven gebruiken.

Geen enkel probleem, geen onderbreking en alle foto's leesbaar op m'n PC. Volgens mij is dat de normale methode, niks moeilijks aan. Dat het bij jou niet werkt ligt vermoedelijk niet aan Apple of je iPhone, maar aan iets van jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
PhilipsFan schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 15:57:Dat het bij jou niet werkt ligt vermoedelijk niet aan Apple of je iPhone, maar aan iets van jezelf.
Dat is wel erg kort door de bocht. Ik heb zo'n 5 GB aan toto's gekopieerd, waarna hij afbreekt. Als jij instaat bent om 2.5 GB probleemloos over te zetten betekent dat niet dat alles goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Piet400 schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 16:02:
[...]

Dat is wel erg kort door de bocht. Ik heb zo'n 5 GB aan toto's gekopieerd, waarna hij afbreekt. Als jij instaat bent om 2.5 GB probleemloos over te zetten betekent dat niet dat alles goed werkt.
Ik heb het net nogmaals met 8GB geprobeerd. Gaat zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
PhilipsFan schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 16:21:
[...]

Goed om te horen, uiteraard ga ik nog wat pogingen ondernemen en hoop ook zonder problemen alles over te kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertjanO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-06 22:31
[...]

Bij mij staan er niet alleen foto bestanden (.jpg) staan maar ook video bestanden. Wanneer ik eerst filter/zoek om alleen de .jpg te selecteren en te kopiëren in de Windows verkenner, dan gaat het fout. Ik krijg een foutmelding dat de bestanden niet gekopieerd kunnen worden. Dit overigens met iTunes op de computer en de originele Apple lightning kabel.

Wanneer ik echter niet zoek/filter maar simpelweg alle bestanden selecteer en kopieer, dan gaat het zonder problemen in de Windows Verkenner.

Ik vermoed dat er ergens in de combinatie Windows Verkenner, iPhone en filteren/zoeken iets niet helemaal goed gaat. In ieder geval op mijn computer dus het hoeft echt niet aan de TS te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
[...]

Dat is erg fijn voor je maar niet echt relevant voor iemand waar het niet lukt. Ik heb tientallen keren probleemloos gecopieerd en ook urenlang gespendeerd om het werkend te krijgen onder andere omstandigheden als het weer eens fout ging.

Dat het aan mij of aan TS ligt is een beetje een dooddoener - ja het ligt aan ons en waarschijnlijk aan iets in de USB driver instellingen maar ik ben er nooit achtergekomen wat het precies is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:24
joon schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 15:51:
Als je naar instellingen gaat en dan kiest voor "Foto's" zou er een kopje moeten zijn "Transfer to Mac or PC" zet deze van "automatisch" naar "Houd origineel" (dit heb ik losjes vertaald, mijn iPhone staat op engels).

Probeer het kopieren met een kabeltje daarna nog eens?
Precies dit!
Dit is de oorzaak van die disconnects bij transferren met fotos..
Ik heb dat zelf ook al meerdere keren gezien bij mensen.
@Piet400 : Pas deze setting aan zodat ie de originelen doorstuurt, dan is je probleem opgelost.

Blijkbaar gaat er in de iPhone iets mis bij het op grote schaal realtime converteren en transferren naar de PC, waardoor de sync steeds verbroken wordt.

Update:
Het enige "nadeel" daarbij is wel dat al je fotos op je PC terecht komen in de originele indeling waarmee Apple ze op je telefoon opslaat... oftewel in .HEIC filetype indeling.
Helaas bijft dit op dit moment nog een heickel punt (pun intended) voor wat betreft compatibiliteit op Windows.
Als je mazzel hebt, kan de Windows fotoviewer ze openen, maar veel verder kom je er dan niet mee.. Explorer previews werken nog niet eens de laatste keer dat ik dat checkte.

Je kunt dit gratis programmatje gebruiken voor HEIC integratie in Windows:
CopytransHEIC:
https://www.copytrans.net/copytransheic/
Zorgt als een soort van "codec" dat Windows, (dus ook explorer) en alle programmas (zoals Irfanview), overweg kunnen met deze bestandindeling.
Ook kun je via een rechtermuisknop integratie in Explorer een batch-actie convert-to-JPG doen.
(met de gratis versie wel maar met 100 fotos per keer, maar dan moet te doen zijn lijkt me)

[ Voor 38% gewijzigd door BrainCrash op 04-08-2021 17:01 ]

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:45

Illusion

(the art of)

Ik had ook altijd gedoe met afbreken. Sindsdien gebruik ik photosync. Appje van een paar euro. Werkte perfect met de eerste transfer van 30GB.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
BrainCrash schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 16:47:
[...]

Precies dit!
@Piet400 : Pas deze setting aan zodat ie de originelen doorstuurt, dan is je probleem opgelost.

Blijkbaar gaat er in de iPhone iets mis bij het op grote schaal realtime converteren en transferren naar de PC, waardoor de sync steeds verbroken wordt.

Update:
Het enige "nadeel" daarbij is wel dat al je fotos op je PC terecht komen in de originele indeling waarmee Apple ze op je telefoon opslaat... oftewel in .HEIC filetype indeling.
Helaas bijft dit op dit moment nog een heickel punt (pun intended) voor wat betreft compatibiliteit op Windows.
Als je mazzel hebt, kan de Windows fotoviewer ze openen, maar veel verder kom je er dan niet mee.. Explorer previews werken nog niet eens de laatste keer dat ik dat checkte.

CopytransHEIC:
Zorgt als een soort van "codec" dat Windows, (dus ook explorer) en alle programmas (zoals Irfanview), overweg kunnen met deze bestandindeling.
Ook kun je via een rechtermuisknop integratie in Explorer een batch-actie convert-to-JPG doen.
(met de gratis versie wel maar met 100 fotos per keer, maar dan moet te doen zijn lijkt me)
toon volledige bericht
Bij mij staat de instelling op Keep Originals en ik heb nog steeds deze issues.

Copytrans werkt trouwens prima voor HEIC files inderdaad. Als het je lukt ze naar je PC te krijgen that is ;)

Zal eens naar photosync kijken. Gaat dit ook goed om met HEIC files en live movie files?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Illusion schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 16:55:
Ik had ook altijd gedoe met afbreken. Sindsdien gebruik ik photosync. Appje van een paar euro. Werkte perfect met de eerste transfer van 30GB.
Dit ...
En met Photosync kan je ook andere acties aanmaken, zoals automatisch uploaden naar cloud van smaak ( zelfs je eigen NAS behoort dan tot de mogelijkheden.

Je kan zo fijn gaan in de instellingen, dat je het alleen op accespoint XX laat doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piediewie
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 25-06 07:33
Dit probleem ook met meerdere iPhones gehad. Dit leverde dermate veel frustraties op dat ik nu persoonlijk het geld voor een nieuwe (en veel duurdere) iPhone er voor over zou hebben, om maar niet te hoeven overstappen :P

Uiteindelijk gelukt door elk mapje afzonderlijk te kopiëren. Dat duurt helaas uren wanneer je veel foto's en videos hebt. En wanneer een mapje niet meteen goed ging, dan alle foto's in die map selecteren en opnieuw kopiëren en plakken totdat alles was gekopieerd.

Mocht iemand hiervoor een normale/gratis oplossing hebben, dan hoor ik dat (net als de TS) graag!

[ Voor 12% gewijzigd door piediewie op 04-08-2021 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Eventueel zou je een app kunnen gebruiken als File Explorer. Daarmee kun je vanaf de iPhone verbinding maken met een share op de PC. Ik gebruik dat af en toe ook om foto's te kopieren. Ik heb het eigenlijk nog nooit geprobeerd met vele GB's, dus ik kan niet zeggen of daarmee je probleem is opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• appie39
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-06 11:12
Ik heb zoiets:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o_xOQDK6oXjfr1Y83F6xsyF0Tz0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mfF76XAR3dubfAblwdyhzfQO.jpg?f=fotoalbum_large

Werkt perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:51

Audione0

Strijdt der titanen

Ik heb exact hetzelfde probleem. Eigenlijk bij alle iphones die ik heb gehad (van de 4s tot nu met de 12pro). En bijzonder dat de pragmatische oplossing, dus een simpele copy/paste niet werkt en dat het via omwegen eigenlijk ook niet werkt :D
Wat is Apple beweegreden om het zo moeilijk te maken? Want ik ben totaal niet van plan om een betaalde oplossing te gebruiken terwijl het op de copy/paste manier zou moeten werken.

Wellicht dat onderstaande werkt. Zelf nog niet geprobeerd.

https://www.terello.nl/foto-overzetten-iphone-pc/

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacIsCool
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:45
Heb je je telefoon al helemaal uit gezet en weer aan ? Loste bij mij een vaag wifi connect probleem op.

Runs everything...

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 25-06 13:15
1. iTunes installeren i.v.m drivers (staat in de Microsoft Store)
2. iPhone aansluiten
3. Toegang geven via de iPhone
4. De standaard “Foto’s” app van Windows starten
5. Importeren > Vanaf een USB-apparaat

• Dr. Strangelove
@robcoenen dat werkt alleen als de DCM mappen met foto's verschijnen in Explorer volgens mij.

Het probleem is dat Windows de telefoon wel ziet maar de fotomappen niet. En dan zal de foto app ook niet werken lijkt me.

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-06 22:24
BrainCrash schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 16:47:
[...]

Precies dit!

Update:

CopytransHEIC:
toon volledige bericht
In de MS Store staat al een paar jaar een extension daarvoor die Windows 10 ondersteuning geeft voor HEIC: https://www.microsoft.com...tivetab=pivot:overviewtab

Die werkt ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMFLK
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 03-04-2022
Ik wil toch even dit draadje nieuw leven in blazen, ik heb exact hetzelfde probleem en krijg het ondanks de tips in dit topic nog steeds niet werkend.

EDIT: contact gehad met Apple support en geconcludeerd dat het (uiteraard) aan de laptop moest liggen. Omdat het met Windows 11 en iTunes (voor bepaalde drivers) zou moeten werken heb ik het advies gekregen om alles van iTunes van de PC te verwijderen en opnieuw te installeren, ik kreeg een link waarin de specifieke volgorde en bestandslocaties stonden: https://support.apple.com/nl-nl/HT204275

Blijkbaar is er 2 dagen geleden een iOS update uitgekomen, die ook maar meteen op de iPhone gezet.

iTunes opnieuw geïnstalleerd en warempel: plug de iPhone in en de PC herkent hem, bij het overzetten uit de verschillende folders via de verkenner volgden geen foutmeldingen en alles liep op rolletjes. Omdat ik toch een tikkeltje eigenwijs ben heb ik hetzelfde trucje nog eens geprobeerd via de foto's app van Windows en ook dit ging in één keer goed met 10GB aan foto's en video's.

Dus mochten er nog steeds mensen problemen hebben hiermee: probeer het eens om iTunes goed te verwijderen en opnieuw te installeren.

[ Voor 67% gewijzigd door SMFLK op 02-04-2022 20:15 ]

Pagina: 1